Löytyiskö koodin pätkää jolla saisin SQL-taulun kentän (Varchar 15) pidennettyä vaikka puolella ajonaikana ilman että kentän sisältö muuttuu ?
ALTER TABLE [TaulunNimi] ALTER COLUMN [KolumninNimi] varchar(50)
Sulkuihin haluttu uusi määrä.
Mitähän teen väärin kun saan ilmoituksen ?
Token unknown -line 1, column 47 VARCHAR
Pistä virhe kokonaisuudessaan, ja lauseke jolla teet käskyn
Käytän Firebird 2.02 tietokantaa
ALTER TABLE TILITAULU ALTER COLUMN TILINUMERO VARCHAR(30)
Olen kokeilut myös työkaluohjelmalla DbxTool joka on tarkoitettu ko. tietokannan käsittelyyn, sama tulos eli ilmoitus Token unknown -line 1, column 47 VARCHAR
Jatkoa edelliseen, olen netistä katsellut SQL lauseita niissä ei ole ollut kahta alter käskyä samassa lauseessa ?
Itse olen käyttänyt esim. seuraavaa joka toimii ALTER TABLE TILITAULU ADD TILINRO VARCHAR(30)
Pitiköhän olla MODIFY COLUMN
? Voisit itsekin lukea ALTER TABLE -lauseen toiminnasta vaikka tietokantasi ohjeista.
Olen yrittänyt hakea ja olen lukenut Firebird mukana tulleen oppaan siitä ei löydy ratkaisua
http://sqlserverplanet.com/sql/alter-table-alter-column/
kyllä tuon alter table alter column - komennon tulisi olla ihan validi.
*edit*
käytössä onkin näemmä jokin muu kuin sqlserver (jos sillä nyt sitten on merkitystä tuon syntaksin kanssa)
http://www.firebirdsql.org/refdocs/langrefupd20-alter-table.html
kokeileppa seuraavaa
ALTER TABLE TableName ALTER COLUMN ColumnName TYPE VARCHAR(50)
*edit*
Kiitos makumaku, typohan se siellä lymysi :)
Uskoisin että groovyb:n viimeisin vihje toimii, jos vaan ALTER TABLEn jälkeen laittaa TableName eikä ColumnName.
KIITOS kaikille,
Tämä toimii.
ALTER TABLE TILITAULU ALTER COLUMN TILINUMERO TYPE VARCHAR(30)
Kaikki tämä IBAN numeron vuoksi
Cassu kirjoitti:
Löytyiskö koodin pätkää jolla saisin SQL-taulun kentän (Varchar 15) pidennettyä vaikka puolella ajonaikana ilman että kentän sisältö muuttuu ?
Cassu kirjoitti:
Kaikki tämä IBAN numeron vuoksi
Itselle jäi vähän epäselväksi että miksi tämä täytyy tehdä ajanaikana. Eikö tämänkin muutos olisi järkevintä tehdä ihan systeemin muutos/korjaustyönä normaalisti. Muutenkaan en keksi kauheasti tilanteita joissa ajonaikana pitäisi alkaa muuttamaan tietokannan rakennetta.
Sori varmaankin tyhmä kysymys, mutta jos kerran teet muutoksen IBANeitten takia, niin miksi teet kentästä liian lyhyen (30 merkkiä)?
Tällä hetkellä pisimmät IBANit on Maltalaiset, 31 merkkiä ilman välilyöntejä tai 38 merkkiä välilyöntien kanssa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.