Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Visual Web Developer

Sivun loppuun

ErroR++ [02.09.2011 16:24:46]

#

Olen jo kaksi kertaa yrittänyt asentaa tuota Visual Web Developeria. Mutta en tiedä, että mitä muutoksia tuo tekee tietokoneeseeni. Voisikos joku hieman auttaa?

novice [02.09.2011 16:46:06]

#

Tarkoitatko tätä ohjelmaa? Eikö asennus onnistu...virheilmoitus? Mitä takoitat muutoksilla?

Blaze [02.09.2011 16:51:50]

#

ErroR++ kirjoitti:

en tiedä, että mitä muutoksia tuo tekee tietokoneeseeni.

Ei taida tietää oikeen muutkaan ku Microsoft. Yks syy suosia avoimia ratkaisuja.

Noin aihetta sivuten, oon monesti ihmetelly, että mitä ne asennusohjelmat ihan oikeasti tekee kun saavat niin hirveesti aikaa aina kulumaan. Ei se pelkällä tiedostojen kopioinnilla onnistu.

Macro [02.09.2011 19:44:34]

#

Kunhan tehty näyttävään "hienommalta" ja laitettu ärsyttämään käyttäjiä.

vesikuusi [02.09.2011 20:29:50]

#

Asennusohjelma varmaan lähettää Omat Tiedostot Pentagoniin. Ei se muuten niin kauan aina voi kestää. Ja offtopiccina(?): Asenna mieluummin joku Kompozer ja php-tulkki. Ammattilaiset tekee sivut kuulemma pelkällä notepadilla. PHP-ratkaisuista sitten en tiedä..

Macro [02.09.2011 20:47:53]

#

Notepadilla... On kyllä aikas mukavaa kun ohjelma osaa itse täydentää ja ehdottaa vaihtoehtoja. Ja aikaakin säästyy paljon.

vesikuusi [02.09.2011 21:06:12]

#

Joo, mutta ei taida CSS:ssä ja HTML:ssä olla paljon vaihtoehtoja ehdoteltaviksi, niin että siinä olisi järkeä :D Suurin osa sivujen tekemisestä (riippuu sivuista) on erään alan ammattilaisen mukaan kuvankäsittelyä. Ja PHP:stä en tosiaan osaa sanoa.

Macro [02.09.2011 21:53:24]

#

Käyttämäni IDE ainakin osaa HTML:ää ja CSS:ää kirjoittaessa sulkea tagit ja muut, kertoa missä muodossa arvot annetaan ja osaa ilmoittaa virheet. Se nopeuttaa kivasti, kun ei tarvitse Googlettaa missä järjestyksessä parametrit ja muut arvot annetaan jne.

vesikuusi [02.09.2011 23:46:16]

#

Olen kanssasi samaa mieltä. Silti ammattilaiset kuulemma suosivat notepadia. En sitten tiedä, mistä moinen.

jcd3nton [03.09.2011 00:03:14]

#

"Kuulemma". Liekko nyt kuitenkin kyse perattomista kuulopuheista. Vai trollauksestako kenties?

Tumppu [03.09.2011 09:43:22]

#

en usko että ne jotka ammatikseen tekevät kotisivuja, käyttäisivät notepadia. Sen uskon että he eivät käytä wysiwyg ohjelmia. Notepadilla on surullista tehdä koodia, koska kooditagien väritykset puuttuu.

Macro [03.09.2011 10:59:22]

#

En minäkään (vaikken ammattilainen olekkaan) käytä mitään ohjelmaa kuvien asetteluun, vaan kirjoitan koodin ja en tutki mistään esikatselupuolelta miltä se näyttää.

Metabolix [03.09.2011 12:31:15]

#

ErroR++ kirjoitti:

Mutta en tiedä, että mitä muutoksia tuo [Visual Web Developer] tekee tietokoneeseeni.

Jos tarkoitat, että et tiedä ollenkaan, mikä ohjelma se on ja mihin sitä käytetään, on aika hölmöä edes yrittää asentaa sitä.

vesikuusi kirjoitti:

Ammattilaiset tekee sivut kuulemma pelkällä notepadilla.

Kys: Millä ohjelmalla voin koodata asian X?
Vast: Vaikka Notepadilla.

Näinhän sitä usein sanotaan, mutta sanoma ei varmasti ole se, että Notepad olisi hyvä tai yleisesti käytetty, vaan se, että ohjelma ei vaikuta tippaakaan siihen, mitä koodiin voi kirjoittaa. Aloittelijoilla kun on usein harhaluulo, että huono koodaustaito johtuu väärästä ohjelmasta.

ErroR++ [03.09.2011 19:28:26]

#

Mutta voikos noita .aspx -sivuja tehdä pelkällä notepadilla? Itse teen kaikki sivuni yleensä Visual Basic Express -ohjelman XML -editorilla.
Ja sillä Web Developerilla voi koodata minkä tahansa sivun vaikka VB:llä jos haluaa.

Macro [06.09.2011 14:47:03]

#

No kaikki lopulta käännetään konekielelle, niin ihan sama se on millä sitä tekee. Tosin sen kirjottaminen graafisilla toiminnoilla voi olla aika paljon mielekkäämpää.

punppis [10.09.2011 15:05:15]

#

Blaze kirjoitti:

Noin aihetta sivuten, oon monesti ihmetelly, että mitä ne asennusohjelmat ihan oikeasti tekee kun saavat niin hirveesti aikaa aina kulumaan. Ei se pelkällä tiedostojen kopioinnilla onnistu.

Paljon pieniä tiedostoja ja varsinkin peleissä aika rankasti pakattuina, niin kyllä siinä kestää.

The Alchemist [10.09.2011 16:24:32]

#

+ että Windows on aivan tolkuttoman hidas levynkäsittelyssä. Itselle Windows-visiitit ovat aina pelkkää tiimalasin katselua. Context menun avautumistakin joutuu tiimalasin kanssa odottelemaan vielä Seiskassakin.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta