Koodasin tämmöisen käyttäen pohjana erästä omatekemää koodinpätkää. Siis tämä efekti kirjoittaa tekstin kirjain kirjaimelta ruudulle ja sek. päästä hajottaa sen pikseli kerrallaan. Toivottavasti tästä on hyötyä jollekkin. :D
' Kirjain kirjaimelta ja pikselöinti- efekti ' Tekijä: Mark Mäkinen 2007 ' Saa kopioida vapaasti, kunhan mainitsee tekijän nimen jossain... ' KOODI: RANDOMIZE TIMER ' Alustetaan RND muuttuvalla TIMER:illä ' [asetukset] DIM TEKSTI AS STRING ' Määritellään TEKSTI CLS ' näyttö tyhjäksi SCREEN 12 ' Grafiikkatila PSET:iä varten TEKSTI = "* Ohjelmointiputka * Tekijä: Mark Mäkinen" ' teksti... PITUUS = LEN(TEKSTI + "1") ' lasketaan pituus ' [/asetukset] DO ' aloitetaan 1. looppi CLS PRINT LEFT$(TEKSTI, NUM) ' Tulostetaan teksti kirjain kirjaimelta... NUM = NUM + 1 ' Kasvatetaan NUM- muuttujaa PLAY "C64" ' päästetään vähän ääniä... LOOP UNTIL NUM = PITUUS ' Loopataan, kunnes NUM on PITUUS SLEEP 1 ' Odotetaan 1 sek. DO ' aloitetaan 2. looppi X = INT((PITUUS * 10 - 1) * RND - 1) ' Arvotaan X Y = INT((60 - 1) * RND - 1) ' Arvotaan Y PSET (X, Y), 0 ' Piirretään piste... A! = TIMER DO WHILE A! + 1D-17 > TIMER LOOP ' hidastus KERTA = KERTA + 1 ' nostetaan KERTA- lukua LOOP UNTIL KERTA = PITUUS * 10000 / 2 ' loopataan, kunnes KERTA on PITUUS ' kerrottuna 10000 ja ' jaettuna kahdella CLS ' Näyttö tyhjäksi END ' Ja loppu!
Ääkköset näkyvät väärin koodissa, mutta QBasicissa oikein. Ehdotuksia?
se on se väärä merkistö, juu nou
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.