eli mikä olisi kätevin tapa mielestänne saada TXT tiedosto yhteen TEXTBOX:iin?
Olisiko tämä mitään?
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
No enpä ole aatellu onko kätevin, muttei tämä nyt liikaa persettä hikoiluta... en ees o varma miksi tuo on noin tehty, mutta hyvin on toiminut.
Open "c:\tiedosto.txt" For Input As #1
While Not EOF(1)
Line Input #1, temp$
alltext$ = alltext$ & temp$ & vbCrLf
Wend
txtBoxi.Text = alltext$
Close #1
Jees.. tuo antin oma näyttääkin jo paljon fiksummalta.
Tällä tarkoitin sitä että voisi itse valita minkä TXT tiedoston voisi avata.
jaah.. no kätevin tapa.. formi johon laitat drivelistboxin, dirlistboxin ja filelistboxin.. linkität ne yhteen, teet "avaa"-napin jossa on vaikka tuo antin koodi ja fname = "tiedosto.txt" kohtaan laitat dir1.path + "\" + file1.filename
Nyt sen pitäisi laittaa txtboxiin sen tiedoston sisältö jonka olet valinnut koneeltasi..
kenties ehkä..
itse käytän tämmöistä tapaa jonka jostain löysin joskus ja oon ottanut omakseni:
tässä pitää olla vain toi FileListBox = file1
ja alla oleva pitäisi toimia...kait...
Private Sub File1_Click() Dim ff As Integer Dim Fname As String ff = FreeFile On Error Resume Next Open File1 For Input As #ff Text1.Text = Input(LOF(ff), #ff) Close #ff End Sub
mutta on ehkä järkevämpää käyttää jotain commondialogia koska toi tapa ei aukaise kaikkia tiedostoja mutta omassa editorissa toi ihan ok sinänsä...
kun taas jos aukaiset tiedoston tolla commondialogilla niin kaikki tiedostot pitäisi aueta...
tuolla koodivinkeissä kylläkin on joku pätkä jossa oli commondialogista juttua...kannattaa katsoa ja ottaa mallia niin mitä itse kokeilin sain sillä auki mitä tiedostoja tahansa koska jos suoraan FileListBoxista otan nimen jne... niin se ei aukaise kaikkia =/
entäpä jos on olemassa vaikka tiedosto1 niin miten saisin nimeksi tiedosto2?
tähänkin olisi kiva saada vastaus
name tiedosto1 as tiedosto2 ?
ääh.... no jos on text1.text niin miten koneen saa tallentamaan sen text1:sen tekstiksi?
Tälläviisiin:
Open "c:\hakemisto\tiedosto.txt" For Output As #1 Print #1, Text1.Text Close #1
joo sain tietää sen äsken. kiitos antti!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.