Monet varmaan tietävät joissain vanhoissa peleissä sen efektin, jossa ruutu täyttyy mustista pisteistä, kunnes on aivan musta? Ja varmaan ovat ihmetelleet kuinka sellaisen saa aikaan, vieläpä nopeasti? Tietenkin pelkästään pisteiden laitto satunnaisiin on liian hidas sille efektille.
Joten mietin ja tutkin asiaa aikani. Kun keksin tavan, toteutin sen ja sain aikaan tälläisen koodin. Optimointivaraa kyllä löytyy melkoisesti, mutta onpa koodi silti yllättävän nopea. Joskin on kyllä nopea konekin alla, mutta.. Noh.. Jooh.. Tässä se koodi kuitenkin on. Tutkikaa, testatkaa ja muokatkaa aivan rauhassa rauhassa. Crediitteja ei tarvitse antaa ;-)
Niin, ja koodi on tarkoitettu väritiloille joissa on 16 väriä tai alle sen.
-Grey-
CLS RANDOMIZE TIMER SCREEN 7 DIM NoiseDim(320) AS LONG LINE (0, 0)-(319, 199), 15, BF SLEEP DO W$ = INKEY$ A = INT(RND * 320) B = INT(RND * 200) IF NoiseDim(A) = 0 THEN NoiseDim(A) = 1 IF NoiseDim(A) = 1 THEN PSET (A, B), 0 IF W$ = CHR$(27) THEN EXIT DO LOOP
grey kirjoitti:
Monet varmaan tietävät joissain vanhoissa peleissä sen efektin, jossa ruutu täyttyy mustista pisteistä, kunnes on aivan musta? Ja varmaan ovat ihmetelleet kuinka sellaisen saa aikaan, vieläpä nopeasti?
Mä en :D tein ton joskus vuosi sitten ja se oli vielä nopeampi... mutta ihan hyvin toimii tämäkin :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.