mitä viirustentorjuntoja käytätte? mitä palomuuria?
meikäl tällähetkellä sellanen ku Pc-Cillin2002. onks outo muille? tuli Soltekin cd:llä. se päivittyy tämän tästä. en tiiä onks siin senkummemmi p-muuria.?!! en oikeen niitä tietoturvaihmisii,luotan tuuriin,vähä kyl hirvittää välil,kone takkuuntu hirveesti (vaik adsl!) ku otin tän nettiyhteyden, --ja mainosikkunat jotka pomppaa tämäntästä esille - kyl nyppii sillo!!! -niin mahdollisuus ois oppilaitoksen F-secure ottaa...
Antivirusohjelman nimeä en muista, enkä voi nyt tarkistaa koska olen koulussa. Kotiin päästyäni kerron kyllä
Palomuuri on Kerio Personal Firewall, joka on hyvin samankaltainen kuin Tiny PFW, mutta parempi.
PS: yleiseen keskusteluun tämmöiset aiheet, eihän tässä puhuta ohjelmointiputkasta mitään :P
no hiisi, mä arvasin että seikkailen taas vääräs paikas! vaik "siikasin" kyl muka ekax että mihkä laittas tän asian.(joops)
-saaks ton palomuurin iha googletuksella /tai miten hirmu kallis on.
täs oli vast ikää mm. sellainen ongelmaki että ku käynnistin koneen, niin resoluutiot vaihtu 640x480:een, siitä 800x600:een ja sitten takas 640x480:een (problemsi tuli nettiyhteyden kytkennän jälkeen)
-ite piti sit lopen vaihtaa enneku pääsi alkaan mihinkään hommaan (monen muun takkustelun lisäks!!).
lainaus:
-saaks ton palomuurin iha googletuksella /tai miten hirmu kallis on.
Se on freewarea kotikäyttöön. http://www.kerio.com/us/kpf_download.html
mulla on palomuurina zonealarmi ja viiruz softa on avast! joka toimii aika hyvin, mulle tulee mailiin kokoajan wormeja ja swenejä ja avast! ilmoittelee tehokkaasti. toimii hyvin.
Nyt on oikealla alueella. Ja ZoneAlarm on minulla.
Niin hintahan määrätytyy hankkiikö fyysisen palomuurin vai softa pohjasen. Fyysistä kun laittomasti on vaikea saada :)
Jotkut sanovat että fyysinen olisi varmempi kuin softa pohjainen mutta omia kokemuksia fyysisestä ei ole.
fyysinen, eli siis tarkootaks kytkintä/reititintä? se ois kyl jotaki.
ite imuroin yhen palomuurin, ja si vastasin palomuurin ikkunas et, en niinku salli mitää (otin ruksit pois) ja et ei mitää kolmansia osapuolia (suomentaminen!!!!) -niin: eikös rontti kysele kaikki esim. joku oskari.pponet.fi kait muka yritti jotain yhteyttä tms.?!? ja hiitsin peli-ikkunoita tuli pilvin pimein kun intern. yritin: ja ruksin ja ruksin....kunnes hävitin sen pmuurin. ehkä asennan sen uudestaan..ja "katson kysymykset .. :#
Palomuurina toimii molemmilla koneilla zonealarm.
Palomuurina on kaikille tuttu ZoneAlarm, ja virustentorjuntaa varten on F-Secure Anti-Virus.
Ennen käytin ZoneAlarmia, mutta se kaatoi windowsin niin, ettei se lähtenyt enää käytniin. Vaihdoin Kerioon.
PS: ainiin, se virusohjelma. "H+BEDX AntiVir Personal Edition - Guard/9x" Tollaista lukee kun siirrän kursorin kellon vieressä olevan kuvakkeen päälle. Jos jollekulle vaikuttaa tutulta, niin kerrompa että tossa kuvakkeessa on punavalkoinen sateenvarjo :D Kannattaa olla vanha käyttis niin ei uudet virukset toimi ;) windows 98
lainaus:
"H+BEDX AntiVir Personal Edition - Guard/9x"
Olisikohan pikemminkin H+BEDV AntiVir Personal edition.
Joka tapauksessa ohjelma löytyy osoitteesta http://www.free-av.com/ Itselläni on ollut vähän kehnonlaisia kokemuksia tuosta ohjelmasta. Se nimittäin jumitti minulla Windows ME:tä ja 98:a yhtenään ja päivitysten lataaminen oli välillä tuskallisen hidasta.
"Palomuurina" toimii D-Link:in DI-604 NAT:aava reititin joka ei päästä liikennettä läpi kuin haluamistani porteista, eli verkossa oleville koneille ei tarvitse asentaa minkäänlaista palomuuriohjelmaa. Tosin nettipelaaminen on vähän tuskallista...
Virustorjuntaohjelmaa en oo jaksanu viime formatin jäljiltä asentaa, palomuurina toimii tämä Windows Server 2003:n sisäänrakennettu mysteerio (vastaava ku XP:ssä).
Olen edelleenki sitä mieltä, että paras virustorjunta on oma terve järki.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.