Etsii kaikki koneet lähiverkosta ja yhdistää niihin joissa kuunnellaan. Formi tarvitsee winsockin nimeltä WS indeksillä 0 sekä jonkun klikattavan jutskan nimeltään Löydä. Niin ja huom! vaihda tuo portti(1337) omiin tarpeisiisi sopivaksi.
Private maksi As Integer 'isoin indeksi wössille Private Sub Löydä_Click() 'etsi lähiverkon koneet ip = WS(0).LocalIP 'haetaan ip runko = Left(ip, InStrRev(ip, ".")) 'ip:n runko pinkki = 0.02 'ping aika For i = 1 To 254 'joskus 0 ja 255 ei toimi Caption = "Etsitään... " & i WS(maksi).Close 'suljetaan ettei erooroi WS(maksi).Connect runko & i, 1337 'yritetään yhdistää startti = Timer 'haetaan alkuaika Do 'odotetaan yhteyttä... DoEvents 'ettei jumitu Loop Until startti + pinkki < Timer 'luupataan If WS(maksi).State = sckConnected Then 'yhteys saatiin... maksi = maksi + 1 'lisätään laskuria yhdellä Load WS(maksi) 'ladataan uusi wössisocketti Else 'ei saatu yhteyttä WS(maksi).Close End If Next 'seuraava ip MsgBox "Okei, saatiin yhteys yhteensä " & maksi & " lähiverkon koneeseen.", vbInformation, "Tärkeä huomio!" End Sub
Melkonen haxx0rityökalu, onkos tämänlaisten julkaiseminen nyt aivan hyvän maun rajoissa ;-) ?
mikä h4x0r1 tää muka. kaveri esim tekee alkulukulaskurin tämän avulla jossa joka koulun koneella on taustalla ohjelma ja sitten pääohjelma etsii kaikki lähiverkon koneet ja antaa joka ohjelmalle ohjeet "sä lasket luvut 1-1000, sä taas 1001-2000..." esim näin. itse kyllä tein etähallintaohjelman jossa on tämä ja sitten vaikka avaan joka koneen cd-aseman ja koko koulu on ihmeissään... sikahauskaa ;D
MÄ KÄRÄYTÄN SUT! ;>
Ei toimi, pinggasin osotteeseen 254 (jossa ulkonen ADSL boksi on) niin komento kehotteella toimi, mutta tolla ohjelmalla ei
elä rantala käräytä hei eiks soodaajat pidä yhtä hei. ja zalamander, oliko oikea portti? vaihda toi 1337(leet ;) ) siihen porttiin jota adslboxi käyttää.
ja sitten instrrev functio vb5:n käyttäjille joilla ei ole sitä(minä mukaanlukien):
Function GetInstrRev(text, find) For i = Len(text) To 1 Step -1 rev = rev & Mid(text, i, 1) Next GetInstrRev = Len(text) - InStr(rev, find) + 1 End Function
voisiko joku lähettää ton mulle formina !! Kiitos !
Osote: make3003@hotmail.com
Mulla se valittaa jostain kun toi 'i' menee siinä sadan paikkeilla(joskus aikasemminkin):
no buffer space is available
eli (väli)muisti loppu?
Aupa, auttakaa!
Niin mullakin valittaa samaa.
sooda miten saan tehtyä semmosen ohjelman joka avaa toisen cd aseman?jos koneella B on jo ohjelma jolla avautuu cd asema ni miten käsken sen avautumaan koneelta A?eikö siinä käytetä winsockia?jos käytetään niin miten?
henu, etsi täältä joku tcp/ip keskustelu ja ota oppia.
pitää sitten tehdä niin:)
gaxx, vaihda se intrger sieltä alusta longiksi niin pitäisi valitus loppua, en kyllä muista auttaako mutta luulis auttavan...
Voisko joku tehä tosta exe:n?
Vaikka sellasen millä saisin avattua koko koulun koneiden cd-asemat...heh..heh...
hhm saisiko tosta exe:en
Miten saa selville portin?
minkä portin?
sooda koodas mulle elämän! :)
tää on kyl kiva :)
ja totta sekin että vähään aikaan ehkä parhaimpia koodinpätkiä mitä oon löytänyt :)
noh meni sitte kahteen osaa tää viesti mutta tän päälle saa rakennettua kyl kaikkee hauskaa :)
hyödyllinen mun käpälissä... (tai sitten ei, mutta aikaa tuhlaantuu hywin)
1337 on ihan paras portti :D
lainaus:
Ei toimi, pinggasin osotteeseen 254 (jossa ulkonen ADSL boksi on) niin komento kehotteella toimi, mutta tolla ohjelmalla ei
Varmaanki siks ei toimi et yritit johonki porttiin jota se ei kuuntele? :o
voisko joku selittää ton "maksi" :n..
en päässy ihan perille mitä toi väsää tos..
oh, kässäsin jo.. :] hyvä koodi..
mulla tulee tän näkönen virhe ku yritän testata...
"vbc : error BC30420: Kohteesta pp ei löytynyt Sub Main -lausetta.
I:\Ohjelmointi\VB\Ping Pong\pp.vb(16) : error BC30001: Lause ei kelpaa nimitilassa.
Sub Main()
~~~~~~~~~~
I:\Ohjelmointi\VB\Ping Pong\pp.vb(18) : error BC30289: Lause ei voi esiintyä menetelmän rungossa. Menetelmän loppu oletetaan.
Private Sub Löydä_Click() 'etsi lähiverkon koneet
~~~~~~~~~~~
---------------------- Done ----------------------
Build: 0 succeeded, 0 failed"
kotsku: en oikein ota selvää tosta mutta taidat käyttää dotnettiä? en tiedä onko tämä yhteensopiva (VB6-versio)
miksi ihmeessä käytät indexejä kyllä tuo hoituisi yhdelläkin socketilla
tesmu:
Kuvaus kirjoitti:
... ja yhdistää niihin joissa kuunnellaan
Yleensä on tarvis käyttää noita yhteyksiä kun haetaan kaikki ne... Voitha ite muunnella paremmin tarpeisiisi sopivaksi.
Tää ei toimi hyvin mutta muuten ihana hyvä ohjelma...
Ja entäs semmonen koodi, joka ettii netistä koneet, jotka kuuntelee jotain porttia? Vai sellane ees mahollist...
En saa tota ite toimimaan kunnolla, oisko exe:ä kun haluisin niin kovasti testata tota ;).
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.