Tallentaa kuvan tiedostoon BSAVEn kanssaa esim. KUVA.IMG ja lataa sen myöhemmin BLOADin avulla.
SCREEN 13 '_ FOR Y = 0 TO 320 ' | FOR X = 0 TO 200 ' | E = INT(RND * 5) + 50 ' |- Aika selvä tapaus PSET (Y, X), E ' | eli piirtää kuvan NEXT X, Y '_| DIM H(16000) GET (0, 0)-(319, 199), H' Alue josta kuva otetaan DEF SEG = VARSEG(H(0)) BSAVE "KUVA.IMG", 0, 64000' tallennetaan otettu kuva ' 64000 on tavujen määrä
'SUORITA TÄMÄ BSAVEtuksen JÄLKEEN DIM H(16000) SCREEN 13 DEF SEG = VARSEG(H(0)) BLOAD "KUVA.IMG", 0 ' lataa kuvan DEF SEG PUT (0, 0), H 'Kkohta johon kuva ladataan
No jakaako mielipiteitä?
E = INT(RND * 5) + 50 ' |- Aika selvä tapaus PSET (Y, X), E ' | eli piirtää kuvan
ei tätä näin hankalasti tarttis tehdä :P näin riittää:
PSET (Y, X), INT(RND * 5) + 50 ' |- Aika selvä tapaus
BSAVEtus on tehty melko hankalalla tavalla, tuo H(16000) ja GET ovat sinänsä turhia. Kuvan voi tallentaa suoraan näyttömuistista määrittämällä segmentiksi &HA000 (DEF SEG = &HA000), ja 64000 on tavujen, ei bittien määrä :) Latauksessa voidaan tehdä sama temppu.
SISENNYKSET!!!!
Milläs tiedostotyypeillä toimii? bmp? png? jpg?
Tällähän mä saan mun piirto-ohojelman valamiiks(hiiri vain on ongelma).
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.