Vähän toimiva kääntö asteittain. Jos ei käännä 90/180/270 astetta niin kuva menee ihan mössöksi mutta kyllä tästä jotain saa soveltamalla.
Ang = 45 SCREEN 13 Ang = (3.1415926# / 180) * Ang 'Asteista niihin tyhmiin radiaaneihin. Cs = COS(Ang): Sn = SIN(Ang) CIRCLE (50, 50), 50, 2, , , .7 'Piirretää se moska kuva. PAINT (50, 50), 2 '... LINE (0, 0)-(100, 100), 15 '... LINE (100, 0)-(0, 100), 1 '... LINE (0, 0)-(100, 100), 1, B 'Nonnis piirretty. FOR y = 0 TO 100 FOR x = 0 TO 100 UusX = (x * Cs - y * Sn): UusY = (x * Sn + y * Cs) 'kalkulaattaa uudet coordit PSET (UusX + 200, UusY), POINT(x, y) NEXT NEXT
kun pistää noihin for-silmukoihin STEP .5 niin se käännetty kuva näyttää paremmalta.
Eipä ole ainakaan pituudella pilattu, mutta täydellisen kuvankääntökoodin metsästys jatkuu vielä. Siinä tosin varmaan tarvittaisiin jonkinlaista pehmennystä, koska pikselitarkkuus ei yksinkertaisesti riitä.
Piin arvon saa helpost laskulla 4*ATN(1)
Ei tartte aina muistaa.
Nyt kun oon koulussa niin en voi kokeilla, kotona sitten
joo mutta ei piitä tossa hirveen tarkasti tarvii, mä osaan sen ulkoo aika tarkasti 3.14159265358979323(kai) mutta noin tarkasti qb ei osaa ihmetellä kun doublekaan ei riitä
Ihan kohtalainen toi on kyllä, aika nopeasti menee.
sitten kun tietää kuinka monen desimaalin tarkkuudella piitä on tähän asti saatu selville, voi sanoa että milloin muistaa sen tarkasti. Ainakin 10 000 desimaalia on jo saatu selville, joten soodan ulkomuistissa ei ole läheskään tarkka likiarvo ;)
Indianassa, USAssa piin arvo on muuten 4 :D
neljä? vähän tarkka mä en ainakaa muistais :P mun faija joskus muisti sen 60 desimaalia... ja saasta, vähän yli 10000 desimaalia selvillä, aika monta miljoonaa... hanki PiFast niin saat nopeesti aika monta desimaalii... harmi ettei sitä voi hyödyntää qbssä kun ton doublenkin tarkkuus on vaan jotai öbaut 15 desimaalii
Noo, sen takia mää sanoinkin ainakin 10 000 desimaalia.
Urlia PiFastiin?
häh mitä urlia. et sä tiiä pifastia se on ohjelma joka laskee piin aika nopeesti.
Piistä tunnetaan jo ainakin 1 241 100 000 000 numeroa ja joku japanilainen osaa ulkoa ensimmäiset 42 000 desimaalia (Tieteen kuvalehti 7/2003).
tommonen numeroläjä vie jo kivan tilan kovolta...
Miten niin USA:ssa piin arvo 4?
Miten piin arvoon muka vaikuttaa se missä ollaan? Pii on pii, oltiin sitten USA:ssa tai vaikka Neptunuksessa. Tai sitte USA:laiset mittaa kehän suhteen halkasijaan väärin.
pifast on just cool jos muistan oikein
Mistä ihmeestä te aina noita koodivinkkejä keksitte :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.