Ohjelma lukee näytöltä kuvan pikselit ja sinkoaa ne satunnaiseen suuntaan, jonka jälkeen ne palaavat samaa reittiä vastakkaiseen suuntaan ja muodostavat alkuperäisen kuvan.
SCREEN 13 DIM piste(2999, 4) 'alustetaan LINE (65, 68)-(282, 83), 4, B 'piiretään kuvat LINE (63, 66)-(284, 85), 4, B PAINT (64, 67), 12, 4 COLOR 11 LOCATE 10, 10: PRINT "Tämä kuva hajoaa pisteiksi" SLEEP 1 FOR a = 0 TO 319 'luetaan näytöltä FOR b = 0 TO 199 IF POINT(a, b) <> 0 THEN 'jos pikseli ei ole musta piste(c, 0) = a 'luetaan koordinaatit taulukkoon piste(c, 1) = b piste(c, 2) = -1 + RND * 2 'arvotaan suunta ja lisätään taulukkoon piste(c, 3) = -1 + RND * 2 piste(c, 4) = POINT(a, b) 'tallentaan väri taulukkoon c = c + 1 END IF NEXT b NEXT a c = c - 1 'vähennetään, muuten tulee yksi piste liikaa CLS s = 1 'asetetaan suunta DO FOR b = 1 TO 100 FOR a = 0 TO c 'silmukka 0 - pisteiden määrä PSET (piste(a, 0), piste(a, 1)), 0 'kumitetaan vanha piste piste(a, 0) = piste(a, 0) + piste(a, 2) * s 'siirretään piste uuteen paikaan piste(a, 1) = piste(a, 1) + piste(a, 3) * s PSET (piste(a, 0), piste(a, 1)), piste(a, 4) 'piirretään uusi piste NEXT a NEXT b FOR a = 0 TO c PSET (piste(a, 0), piste(a, 1)), piste(a, 4) 'ja lopuksi vielä piirretään kaikki pisteet NEXT a a$ = INPUT$(1) 'odota näppäimen painallusta s = -s 'vaihda suunta vastakkaiseksi LOOP UNTIL a$ = CHR$(27)
makee!
just nätti.
W A U!
Hidas.. mutta hieno!
Kiva ja hieno!
Oli joskus itsekin tarkoitus tehdä tuon tapainen, mutta en sitten muistanutkaan enää vähän myöhemmin. :)
Upea!!!
Pahoittelen, jos se on liian hidas. Oma koneeni on sen verran tehokas, että teen todella raskaita ohjelmia tajuamatta välillä, etteivät ne toimi kaikilla yhtä nopeasti. Itselläni ei kestä kuin pari sekuntia, niin kuva on jos hajonnut/järjestynyt.
Riippuu kait siitäki mitä QB:tä käyttää et käyttääks 1.1 vai jotain seiskaa
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.