Eli tällä ohjelmalla pystyy ohjaamaan näppäimistöllä olevia ledejä(Numlock, Capslock ,Scroll lock). Tässä niistä on tehty 3 bittinen binaari laskuri, joka laskee kahdeksaan. Esimerkistä on tarkoituksella tehty yksinkertainen jotta sitä olisi helppo muokata. Koodi tarvitsee Timerin(Timer1)
'8-Laskuri / Jouluvalot näppiksellä 'T:Solof Private Declare Function SetKeyboardState Lib "user32" (lppbKeyState As Byte) As Long Private Const N = &H90 'Num lockin osote Private Const C = &H14 'Caps lockin Ososte Private Const S = &H91 'Scroll locin osote Dim i As Integer Private Sub Form_Load() Timer1.Interval = 500 Timer1.Enabled = True End Sub Private Sub Timer1_Timer() Dim kk(255) As Byte i = i + 1 If i = 8 Then i = 0 'eri tiloja 8 kpl 'lasketaan binaarisesti kahdeksaan If i = 0 Then kk(N) = 0: kk(C) = 0: kk(S) = 0 If i = 1 Then kk(N) = 0: kk(C) = 0: kk(S) = 1 If i = 2 Then kk(N) = 0: kk(C) = 1: kk(S) = 0 If i = 3 Then kk(N) = 0: kk(C) = 1: kk(S) = 1 If i = 4 Then kk(N) = 1: kk(C) = 0: kk(S) = 0 If i = 5 Then kk(N) = 1: kk(C) = 0: kk(S) = 1 If i = 6 Then kk(N) = 1: kk(C) = 1: kk(S) = 0 If i = 7 Then kk(N) = 1: kk(C) = 1: kk(S) = 1 SetKeyboardState kk(0) 'annetaan näppikselle komento End Sub
Hieeno ;) Mutta eikö tämän voisi hoitaa jollain helpommallakin taktiikalla? :)
Ei toimi... Pitäisikö noiden ledien kiertää jotenkin vai vilkkua? Solof sä olet oikee kone, koodia tulee eikä loppua näy, vai?
kyllä tuo ainakin mulla toimii
Mukava, että tuo koodi ilmestyi vb:llekin, kun qb:lle se taisi olla... kuinka paljon muuten ohjelmoit, solof, kun tulee noin paljon koodivinkkejä sinulta?
Hyvä solof!
Heh... :)
Lamput sammuu...
...ja syttyy
Mulla ei käy mitää (langaton näppis, jossa ei ole Caps/num/scl ledejä)
Toimiva...kai :/
Eli QB-versiokin oli jossain, vai?
QBasicille se on tuolla: https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Ei se mullakaan tahdo toimia.
Ei toimi... Ei ainakaan WIN 2000:ssa tai XP:ssä.
Ei toiminu mut kaveril toimi :(
Ei mullakaan toimi. Johtuukohan siitä, että mulla ei oo scroll-lockia vaan f-lock?
Tästä saisi oikein komean Ritari Ässä-jäljitelmän :)
lainaus:
Mulla ei käy mitää (langaton näppis, jossa ei ole Caps/num/scl ledejä)
"Hah hah", onpas hauskaa.
Hm. Mitens tämän pitäisi toimia? Alotin vasta VisualBasicin ja en saa koodista selkoa :I
mul ei toimi (kannettavan integroitu näppis)
ton
i = i + 1 If i = 8 Then i = 0
homman vois hoitaa näin:
i = (i+1) Mod 8
jolloin 8 menis nollaks
Toimii! Minulla on IBM Thinkpad A22m:in integroitu näppis! Toimii hienosti!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.