Oletko koskaan miettinyt mitä on niiden tähdillä täytettyjen salasana kenttien sisällä. Tällä ohjelmalla saat ne näkyviin. Elikkä liikutat vain hiirtä salasana kentän kohdalle niin salasana ilmestyy formille. Tosin ohjelma näyttää myös jokaisen elementin nimen eli katso tarkkaan että osoitat juuri salasana kenttää. Tee formille timer(Timer1), TextBox(Text1)
'Salasanan paljastin / tekstin näyttäjä 'T: Solof Private Declare Function GetCursorPos Lib "user32" (ByRef lpPoint As POINT) As Long Private Declare Function WindowFromPoint Lib "user32" (ByVal x As Long, ByVal y As Long) As Long Private Declare Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" (ByVal hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long Private Declare Function sendmessagebystring Lib "user32" Alias "SendMessageA" (ByVal hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, ByVal lParam As String) As Long Private Const WM_GETTEXT = &HD Private Const WM_GETTEXTLENGTH = &HE Private Type POINT x As Long y As Long End Type Dim CursorPosition As POINT Private Sub Form_Load() Timer1.Interval = 100 'asetetaan ajastin Timer1.Enabled = True Form1.ScaleMode = 3 'scalemode = pixel Form1.Width = 6585: Form1.Height = 975 'reguloidaan pituudet kaikissa elementeissä text1.Top = 8: text1.Left = 0 text1.Height = 22: text1.Width = 385 Form1.Caption = "Osoita hiirellä salasana kenttää" End Sub Private Sub Timer1_Timer() Dim Pituus As Long, Sana As String, IKkuna As Long GetCursorPos CursorPosition 'Otetaan kursorin paikka IKkuna = WindowFromPoint(CursorPosition.x, CursorPosition.y) 'Haetaan hwnd kursorin paikasta Pituus = SendMessage(IKkuna, WM_GETTEXTLENGTH, 0, 0) 'Haetaan Tekstin pituus elementistä johon ositetaan hiirellä Sana = String(Pituus, 0) 'määritellään string muuttujan pituus muistiin sendmessagebystring IKkuna, WM_GETTEXT, Pituus + 1, Sana 'otetaan tekstitys valitusta elementistä text1.Text = Sana 'liitetään se textbox1:een End Sub
Jo viisi hienoa koodia peräkkäin :)
Miksi olet deklaroinut saman funktion (SendMessageA) kaksi kertaa eri nimillä? Miksi CursorPosition on globaali?
Ihan Ok vinkki jokatapauksessa.
Hyödyllinen :)
aika kone tuo solof...
Siis ottaako toi sala sanan mist tahansa ikkunast näytö?
Voiskoha joku pistää valmiin exen tuleen mulle ku ei oo vbeet?
Heh, kasku et vääntäny sellast minkä löytää esim. astalavistast et ettii toimivan salasanan mihin tahansa salasana boxiin ;-)
1337! Tätä pitää kokeilla ens kerran kun oon Wintoosassa!
Juu Siellä tosiaan on 2 kertaa sama funktio, ainoa ero funktioiden välillä on se että sendmessagebystring palautta lparm:in arvon merkkijonona. Jostain syystä toi koodi ei ottanu koulun koneilla tietoa kaikista boxeista. Saattaa olla että uusimmissa widowseissa on joku suojaus...
http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/salasana.rar
Tuossa käännettynä Ollille ja miksei muillekin.
Eipä tosin toiminut mulla ainakaan niissä kohteissa, missä kokeilin :( Win2000)
Pitää tehdä sillai, että se pyörii näkymättömänä taustalla, ja tallentaa kaikki saamansa tiedot jonnekkin :)
Blaze mulla tou rar ei aukee ollenkaa siin vaan tulee yks tyhmä ikkuna ja sit se ei avaa sitä pakettii pitääks mun lataa jotain enneku voi käyttää tota ohjelmaa
Mitäs hyötyä tästäkin mahtaa olla?
Ei toi toimi XP:ssä. Ainakan nettiemailissa.
Ei toi mulla toimi myöskää XP Pro
Esim.Koitin hölmöä habbohotellia sen salasanan paljastaa mutta kappas vaan,ei kirjoita salasanaa.
Miksi?
ei toimi XP:ssä mullakaan... mutta kokeilen vielä 98 :lla.. :p
Kokeilin 98:ssa; ei toimi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.