Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: Metapallot QB:lle

Sivun loppuun

Jogge [22.05.2004 17:18:03]

#

Metapallukat QB:lle. Grafiikka on hieman surkeaa johtuen alhaisesta värimäärästä.

TYPE pallukkatyyppi
  k AS INTEGER 'koko

  x AS INTEGER 'koordinaatit
  y AS INTEGER
END TYPE

CONST max = 10 'pallukoitten määrä

DIM pallukka(max) AS pallukkatyyppi

SCREEN 13

DEF SEG = &HA000 'tarvitaan pikselien nopeampaan piirtämiseen

RANDOMIZE TIMER

OUT &H3C8, 0
FOR n = 0 TO 63 'sotketaan paletti
 OUT &H3C9, n
 OUT &H3C9, n
 OUT &H3C9, n
NEXT

FOR n = 0 TO max 'asetetaan pallukoiden arvot
  pallukka(n).x = INT(RND * 320) + 1 'koordinaatit
  pallukka(n).y = INT(RND * 200) + 1

  pallukka(n).k = INT(RND * 250) + 50 'koko
NEXT

FOR x = 1 TO 319
  FOR y = 1 TO 199
    c = 0
    FOR p = 0 TO max 'käydään kaikki pallukat läpi
      'metapallojen laskukaava 1/x^2
      m = SQR(((x - pallukka(p).x) ^ 2) + ((y - pallukka(p).y) ^ 2) + 1)
      c = c + pallukka(p).k / m
    NEXT
    IF c > 63 THEN c = 63
    POKE x + (320 * y), c 'piirretään pikseli
  NEXT
NEXT

DEF SEG

rndprogy [22.05.2004 18:21:22]

#

No kovin on hieno.

hunajavohveli [22.05.2004 19:06:56]

#

No kohta on metapallot joka kielellä. :D
Mukavaa, kun useampikin innostuu tästä demosta.

Sami [22.05.2004 22:37:03]

#

pitäisikö pistää vielä javallakin nämä metapallot?

nomic [23.05.2004 04:49:11]

#

hyvähän tämä on ja mukavaa että meta-palloja taas tullut kehiin :)

hunajavohveli [23.05.2004 09:38:11]

#

Harmi vaan, kun ei oikein Basicilla saa tehtyä liikkuvaa demoa. Minäkin tein metapallot alunperin QB:llä, ja sain aikaan vain todella hitaan kahden metapallon animaation, joten pistin koodivinkin ainoastaan VB:lle. Ainakin sai laajemman väriskaalan.

ruuvari [23.05.2004 13:41:45]

#

paska puhetta :) itekki koodasin 150mhz:lle ihan hyvin pyörivät metaballiz 320x200 resoon. pitää vaan vähän optata sieltä täältä.

hunajavohveli [23.05.2004 16:27:49]

#

No pistä tänne sitten, jos kerran niin hyvä tuli. Yhdet metapallot lisää ei tunnu missään. (toivottavasti)

mamaze [23.05.2004 17:12:06]

#

iha hyvä koodivinkki, joo

sooda [23.05.2004 20:12:50]

#

Ihan kiva joo. Kumman hieno qb-graffalla :P

ruuvari [23.05.2004 22:29:09]

#

hunajavohveli: tuskin mun tarvii tänne tarvii niitä tänne tunkea. vinkkinä sanottakoon, että kantsii precalcata noita neliöitä ja optata toi piirto-looppi edes vähän järkeväksi.

Fisher [09.06.2004 21:28:38]

#

lainaus:

paska puhetta :) itekki koodasin 150mhz:lle ihan hyvin pyörivät metaballiz 320x200 resoon. pitää vaan vähän optata sieltä täältä.

no teepä sitten "pyörivät" metapallot qb:lle! me odotamme!

Juhko [15.10.2006 21:26:35]

#

Ihan hirrveen hidas, tällä kivikauden tietokoneella.

Dude [02.08.2007 15:05:34]

#

Juhko kirjoitti:

Ihan hirrveen hidas, tällä kivikauden tietokoneella.

ei kivikaurella ollu tietokoneita mutta kyllä se vähä hiras on. ja outo

black cat [01.12.2009 13:18:49]

#

hieno vinkki mut värit on vähän
prkl
prkl


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta