Ohjelma piirtelee sisäkkäisiä neliöitä kaikissa väreissä.
Tämä on sitten ensimmäinen tekeleeni QBasic:illa.
CLS SCREEN 13 koko = 12 'neliöitten koko, voi muutella IF INT(koko / 2) <> koko / 2 THEN koko = koko + 1 'jotta neliöitten koko olisi parillinen montakox = INT(320 / koko) 'paljonko ruudulle mahtuu kerralla tavaraa montakoy = INT(180 / koko) j = 0 'aloitusväri 'ja sitten itse piirtäminen DO FOR i = 0 TO INT(koko / 2) FOR x = montakox TO 0 STEP -1 FOR y = montakoy TO 0 STEP -1 LINE (x * koko + i, y * koko + i)-(x * koko + koko - i, y * koko + koko - i), x + y + 16 + i + j, B NEXT NEXT NEXT j = j + 1 LOOP UNTIL INKEY$ <> ""
Aika yksinkertainen ja turha.
Juup, Antti saapi poistaa jos tahtoo.
Minusta tuo on kyllä hieno ensimmäiseksi QB-ohjelmaksi :)
aikas on komia
"Aika yksinkertainen ja turha."
eikö ole parempi että vinkeistä löytyy myös niitä, joita muutkin kuin ohjelmointigurut osaavat lukea?
eihän täällä käy kohta ketään jos kaikki vinkit on jotain 150 sivuisia koodipaketteja joita on edes turha yrittää selvittää!
("ei koodi voi olla sivuissa!" << jos joku heittää tollasta niin...!)
minusta toi oli hieno vinkki, ei tämmösiä saa poistaa!
Omasta mielestäni tuo on aika yksinkertainen, ja tuskin kukaan juuri tuolle mitään käyttöä keksii, mut ainahan voi kehitellä ja ottaa ideoita...
Kiva jos joku tykkää ;D
Muuten, kaiken QBasic-oppini oon saanu juuri Ohjelmointiputkasta, yhtenä perjantaina mieleeni vain pälkähti opetella QBasic:cia.
Ja ilman juuri tämäntapaisia pieniä ohjelmia tuskin oisin mitään oppinut.
toihan on hieno
"Ja ilman juuri tämäntapaisia pieniä ohjelmia tuskin oisin mitään oppinut"
niinpä!
Hienohan se on kuitenkin.
joo oli tosi hieno. ainakin ekaksi tekeleeksi. ite en oo saanu mitään muuta aikaseks ku yhden tekstiseikkailun alun ja siihen se on jäänyt. en oikeen ymmärrä et miten tota grafiikkaa tehdään mut ehkä sekin selviää joskus!!
Aika turha (en keksi käyttöä tuolle), mutta todella hieno ensimmäiseksi tekeleeksi.
Aia siisti =)
Todellako ensimmäinen tekele? Minun ekani oli jokin PRINT "Moi!" tai jokin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.