Tässä koodissa ruudun alareunaan tulee aaltoileva vedenpinta. Vettä ei kummiskaan ole väritetty koska minulla se jostain kumman syystä täyttää koko ruudun. Tämä käyttää sin-hommelia aaltoisuuden saamiseksi. Kommentoitavaa en keksinyt, eiköhän kaikki kumminkin tajua että missä tässä koodissa mennään milläkin hetkellä. Copyrighteja en ole ajatellutkaan joten tätä koodia saa vapaasti levittää omalla nimellään, eiköhän kaikki tästä tule iloiseksi. Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta :)
CLS SCREEN 13 xmax = 320 ymax = 200 DO CLS FOR i = 1 TO xmax + 1 a = a + .1 PSET (i, SIN(a) * 2 + (ymax - 20)), 9 'PAINT (1, ymax - 1), 9 NEXT i PLAY "p32" LOOP UNTIL INKEY$ = CHR$(27)
niin jätin tohon kumminkin ton veden väritys jutun (PAINT) joka ei mulla ainakaan toiminu.
Joo ja lisätään tähän tämä vanha rituaali että kommentteja kiitos ;)
Aika yksinkertainen...
se oli tavallaan tarkotuskin
Meneehän tuo...
Käytä kokonaislukuja!!! Muuttujien nimien loppuun % tai ohjelman alkuun DEFINT A-Z !!!
Turha sitä matikkaprossua on käyttää kun on turha käyttää sitä :D
no kyllähän säkin oot olemassa muttei kukaan käytä sua! :D
sama matikkaprossuillaki :P
kieltämättä... aika yksinkertainen, vaikka en itsekkään kyllä mikään guru ole, onhan se mukava nähdä ettei kaikki täällä tee hirveitä 3Dmatriisivektoriintegrointipolorointipyörityksiä.
no onpa hieno.
no jos ihan palavan tulen tavoin pilkkua viilataan, niin onko niitä muunlaisiakin vesiä kuin aaltoileva? Tavallaan aina vesi aaltoilee ehkä ihan hypersupermikrobikokoisen verran, mutta aaltoilee kuitenkin
EDIT:
huomasin tossa virheen: sähän aina värjäät sen uudelleen jokaisen pikselinpiirron jälkeen... siitä johtuu värjäyksen virheet
Kun vertaa lopputulosta lähdekoodin pituuteen, niin pistää kyllä hiljaiseksi. Olen aina siis luullut, että tuon tapaiset sovellukset vievät parisataa riviä koodia....
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.