Mistä saisi .BAS päätteisiä koodeja?
itselläni ei katsos voi kopioida täältä koodia...
Kopioit koodivinkin vaikka muistioon ja tallennat sen vaikka koodivinkki.bas. Sitten avaat sen.
Enpäs totakaan hokannut =)
voi helvetti...
jos ei konetta osaa käyttää, miten voi osata ohjelmoida??
Hööääh! luulin vaan, ettei muistiolla voi tallentaa .bas päätteitä, vaan tulisi se teksti.bas.txt
Tallennettaessa ei-.txt-päätteiseiä filuja Muistiolla kannattaa tiedoston nimi iskeä lainausmerkkien sisään tyyliin: "pelle.bas"
lainaus:
Tallennettaessa ei-.txt-päätteiseiä filuja Muistiolla kannattaa tiedoston nimi iskeä lainausmerkkien sisään tyyliin: "pelle.bas"
Tai valita tiedostotyypiks ("Save As Type") "Text Documents (*.txt)" sijasta "All Files".
lainaus:
Tai valita tiedostotyypiks ("Save As Type") "Text Documents (*.txt)" sijasta "All Files".
Minä itse käytän tuota systeemiä...
Ja sama suomeksi: "Tallennusmuoto: Kaikki tiedostot"
lainaus:
Ei toimi ainakaan minulla, pitää aina laittaa hipsukat jos tekee muita kuin .txt
Joskun toimii, joskus ei. esim. htm päätteet toimii, mut vaikka joo.kad luetaan tekstiasiakirjaksi (ainakin mulla).
Testasin juuri: Ainakin Windows Server 2003:n Notepadi tallentaa joo.kad:n juurikin joo.kad:na, kun valitsee tallennustyypiks 'All Files'.
Joo, mut jos se vaikka olisikin jonkun ohjelman tiedostomuoto, joka ei varmaankaan olisi tekstitiedosto?
95,95,ME,NT,2000,Xp ainakin tukevat tätä ominaisuutta varmuudella.
Toinen tapa on avata oikealla hiiren näppäimellä lista esille ja ottamalla Uusi -> Tekstitiedosto (suomeksi) ja muuttamalla tiedoston pääte sitten .bas. Tämä edellyttää että kansion asetuksista on tiedoston tunnisteet näkyvissä.
Ja voit liittää tekstiä editoriin (ainakin useimmiten) hiiren oikealla näppäimellä. Toimii ainakin monissa tekstipohjaisissa editoreissa.
minä teen kummallakin tavalla.
valitsen tiedostomuodoksi joskus kaikki, tai sitten kirjotan ruutuun "koodi.bas" lainausmerkkien kanssa
muokkaus: underline ei toiminu, kokeillaan boldia :P
Tuota en olekkaan koittanut, tosin ei sitä tule koskaan ajatelleeksikaan. Joskus myös avaan dos kehotteen ja teen tiedoston sillä "print jee >tiedosto.txt" sitten käynnistän sen tiedosto.txt :)
Ja jos satun olemaan IRC:issä niin olen tehnyt oman aliaksen moiselle komennolle (mIRC)
alias tf { write -c $$1 | run $2 $$1 }
ja voin nyt käyttää sitä /tf tiedosto.txt ja jos pitää käynnistää tuo tiedosto esim. notepadissa ilman että se normaalisti siinä aukeisi kirjoitan vain /tf notepad tiedosto.txt
Siinäpäs pieni tutoriaali "Kuinka teet tiedoston" :P
Helpoin on vain laittaa nämä koodit notepadiin ja sitten tallentaa haluamallansa nimellä, mutta laittaa nimen perään .bas tai sitten tallentaa ensin txt muotoon ja sitten käy hiiren kakkosnapilla painamassa sitä tekstitiedostoa ja laittaa rename (nimeä) ja muuttaa sen haluamakseen ja laittaa perään .bas
lainaus:
... ja laittaa perään .bas
Ei toimi! Muuttaa sen tiedostonimen tähän tyyliin: tiedosto.bas.txt Kokeilin juuri, joten tuo on todistetusti totta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.