Juu, tällänen kumipallo efekti vaan... Saa käyttää aivan vapaasti.
En ole kyllä ohjelmoinut pitkään aikaan Q-BASICilla koska löysin TGF:n..
Joten en tiedä onko tämä mielestänne hieno.
'Tätä kumipallojuttua saa käyttää ihan vapaasti. SCREEN 7 DIM pallo(1 TO 1000) y = 150 'Tässä päätetään kuinka paljon se pomppii 'eli mitä isompi luku, sen isompia pomppuja! 'MUISTA!!! JOS MUUTAT TUOTA LUKUA, MUUTA MYÖS TÄMÄ LUKU JOKA ON MERKITTY * MERKILLÄ! '(JA SEN PITÄÄ OLLA NEGATIIVINEN LUKU, JOKA ON YHDEN NUMERON SUUREMPI! PAITSI ** MERKITTY!) plussa = -14 'Tässä tehdään pallo... CIRCLE (11, 10), 10, 1 'ja tässä se väritetään. PAINT (11, 10), 9, 1 'Pallo otetaan "muistiin". GET (1, 1)-(21, 20), pallo DO CLS 'Tämä on aika tärkeä, koska se päättää mihin pallo laitetaan. PUT (160, y), pallo 'TÄMÄ ON TÄRKEÄ KÄSKY! IF plussa = 14 THEN plussa = -13'* '** 'Tämä tekee kumipallomaisen liikkeen. y = y + plussa plussa = plussa + 1 'Ja tätä ei saisi poistaa, koska se on aika tärkeä... PLAY "P64" LOOP
Kommentteja, pitkästä aikaa taas, kiitos!
pistä se tgf mun puolesta vittuun ja koodaa qbllä ;)
ei nyt mikään hieno ja vilkkuu kaupan päälle vielä
En osaa ohjelmoida hyvin että sen takia en paljon QBASICILLA tee mitään...
Laita 'PLAY "P64"':n tilalle QB:n ihmesana 'WAIT &H3DA,8' niin jo loppuu vilkkuminen. Mutta tosiaan kannattaisi taas hukata tgf ;)
No joo, mutta kun en mä osaa thedä QB:n
kanssa mitään!
Kuule toi Wait juttu ei auta pätkääkään (ainakaan mun koneessa se ei toimi)
Kuule toi Wait juttu ei auta pätkääkään (ainakaan mun koneessa se ei toimi)
Tuo WAIT &H3DA,8 lisää vain vilkkumista... Ja muutenkin vilkkuu vähän liikaa. Muuten kohtalainen :|
ja olis voinu lisätä ees semmosen aidon kumipallon eli kokoajan pomppii vähemmän
Jos tykkää enemmän TGF:stä eikä osaa ohjelmoida, niin miksi tulla tänne haukuttavaksi?
No kyllä mä sellasen osaan tehdä mutta tein nyt vaan tälläsen!
pomppuvauhti vois pienentyä koko ajan
No teen sitten sellaisen! >:-/
Muuttaa vaan koko ajan ytä.
Jos välkkymisen haluaa pois niin SCREEN 7:n tilalle SCREEN 7, , 1, 0 ja tuon PUT:in jälkeen PCOPY 1, 0.
Miksi muuten olet määritellyt tuon pallo-taulukon noin perkuleen isoksi?
Huono vinkki. Opettaa huonoja ohjelmointitapoja yms yms
ja puolet kommenteista on turhia
miksi täällä jotkut saa "kenkää" kun haukkuu toisten vinkkejä mutta jotkut toiset ei
Ihan OK, mutta vilkkuminen on KAMALAA!
WAITilla loppuu vilkkuminen mutta pallo nopeutuu mulla.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.