Mustalle ruudulle alkaa ilmestymään tähtiä yksi kerrallaan.
' tähtitaivas, tehnyt Ville Kumpulainen SCREEN 13 FOR i = 0 TO 255 OUT &H3C8, i OUT &H3C9, i / 255 * 61 OUT &H3C9, i / 255 * 61 OUT &H3C9, i / 255 * 61 NEXT i DO x = INT(RND * 319) y = INT(RND * 199) c = INT(RND * 128) + 127 FOR i = 0 TO 319 FOR j = 0 TO 199 xdist = i - x ydist = j - y IF xdist < 0 THEN xdist = 0 - xdist IF ydist < 0 THEN ydist = 0 - ydist distance = SQR(xdist ^ 2 + ydist ^ 2) + 1 vari = (POINT(i, j) * (distance - 1) + c) / distance PSET (i, j), vari NEXT j NEXT i LOOP UNTIL INKEY$ = CHR$(27)
Joo, ja kommentit ovat tervetulleita...
Ihan hieno
Hieno on. Mutta jos on tosiaankin tarkotus matkia tähtitaivasta niin voisi olla tuo tähtien väliaineen väri tummempi, musta lähinnä. Eli ei nuin paljoo (=kauas) heijastas noi tähdet.. kuten ei oikeastikaan heijasta.. mutta hieno on. Ja jos Laaksonen sattuu tätä lukee, niin voisit suurentaa tätäkin palautelaatikkoo. :)
Lisätkää sinne randomize timer, sattui jotenkin unohtumaan...
Hienohan tuo on koodiriveihinsä nähden. Ja Gevil, minun pitää näköjään suurentaa viestilaatikoita suurentamasta päästyäni ;)
Joo, nimesin sen vaan tähtitaivaaksi kun en muutakaan keksinyt. Väliaineen väri oli tarkoitus olla vähän kirkkaampi, koska se olisi jotenkin tyylikkäämpi. Muutenhan olisi ollut melkein sama tehdä funktio, joka vaan pökkii valkoisia pikseleitä ympäri ruutua (minun näyttö on niin tumma, että ei mitenkään hirveästi (ainakaan alussa) väliaineet näy).
Hieno :)
Ihan hieno
Randomize Timeria tuskin tarvitsee.. useimmiten demoefektien (tämä on siis demoefekti, eikö? ;) halutaan näyttävän joka näyttökerralla samalta.
Toisaalta olisi se satunnaislukugeneraattori jollain kannattanut alustaa.
Ihan hieno, vaikka loppupuolella muuttuukin melko kaoottiseksi ja kirkkaaksi.
Ai niin, vielä se, että tuohon kannattaa viritellä POKE, on huomattava ero.
Demoefekti ei varsinaisesti ollut alussa mielessä (koska en suuremmin edes pohtinut, millainen tästä tulee), mutta kyllähän sen sellaiseksi voisi luokitella. Jos joku tahtoo, niin voi lisätä laskurin ja näytön tyhjentymisen tasaisin välein, eli:
laskuri=laskuri+1 'johonkin kohtaan silmukkaa
if laskuri>24 then laskuri=0:cls
taivas menee mun mielestä vähän liian valkoseks
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.