Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: Kaahailu

Sivun loppuun

Juuzo [31.08.2002 13:30:06]

#

Muunnelma parkkipaikalla kurvailusta. Ylös-napista kaasua ja alas-napista jarrua. Kääntäminen tapahtuu sivu-napeista.

SCREEN 12
INPUT "Kääntyvyys (10 on hyvä): ", kaantyvyys
kulma = -130
uudestaan:
CLS
DIM x AS SINGLE, y AS SINGLE
pii = 4 * ATN(1)
x = 100
y = 100
CIRCLE STEP(0, 0), 100
PAINT (300, 200), 2, 15
PAINT (0, 0), 8, 15
DO
  DRAW "bm" + STR$(INT(x)) + "," + STR$(INT(y))
  DRAW "TA" + STR$(kulma)
  DRAW "c8bd2l3d20r1u20r1d20r1u20r1d20r1u20r1d20"
  x = x - SIN(kulma * 2 * pii / 360) * nopeus
  y = y - COS(kulma * 2 * pii / 360) * nopeus
  DRAW "bm" + STR$(INT(x)) + "," + STR$(INT(y))
  DRAW "TA" + STR$(kulma)
  DRAW "c4bd2l3d20r1u20r1d20r1u20r1d20r1u20r1d20"



  SELECT CASE INKEY$
  CASE CHR$(0) + "K"
  IF nopeus = 0 THEN GOTO pois
  DRAW "bm" + STR$(INT(x)) + "," + STR$(INT(y))
  DRAW "TA" + STR$(kulma)
  DRAW "c8bd2l3d20r1u20r1d20r1u20r1d20r1u20r1d20"
   kulma = kulma + kaantyvyys
    IF kulma > 360 THEN kulma = kulma - 360
  CASE CHR$(0) + "M"
  IF nopeus = 0 THEN GOTO pois
  DRAW "bm" + STR$(INT(x)) + "," + STR$(INT(y))
  DRAW "TA" + STR$(kulma)
  DRAW "c8bd2l3d20r1u20r1d20r1u20r1d20r1u20r1d20"
   kulma = kulma - kaantyvyys
    IF kulma < 1 THEN kulma = kulma + 360
  CASE CHR$(0) + "H"
  nopeus = nopeus + 1
  CASE CHR$(0) + "P"
  nopeus = nopeus - 1
CASE CHR$(27)
END
  END SELECT
pois:
 WAIT &H3DA, 8
IF POINT(x, y) <> 8 THEN GOTO loppu
LOOP
loppu:
FOR r = 1 TO 30
v = 14
CIRCLE (x, y), r, v
NEXT
PRINT "Uudestaan (k/e)"
DO
SELECT CASE INKEY$
CASE "k"
GOTO uudestaan
CASE "e"
END
END SELECT
LOOP

Jogge [01.09.2002 17:26:48]

#

bugittaa... Vois olla parempi näppäimistön luku...

Dj Wolf [01.09.2002 20:36:55]

#

Bugittaa, kannattaisi lukea näppäimistöä
INP(&H60):lla

Jogge [02.09.2002 16:31:30]

#

jep

mgv [02.09.2002 22:17:08]

#

Kyllä bugittaa

snakari [05.09.2002 21:16:03]

#

hitaat näppäimet

sLVr [07.11.2002 20:38:50]

#

juu, must on aika hauska. ite en sais tollasta ikinä tehtyy.

(nimetön) [08.11.2002 23:27:37]

#

Joo niin mikä toi INP(&H60) oikeen on? 8|

Juuzo [14.11.2002 18:39:20]

#

INP(&H60) on yksi tapa lukea näppistä.

Jesoft [20.04.2003 16:06:59]

#

itse en osaa tehdä mitään grafiikka

rndprogy [21.09.2003 15:27:53]

#

Kirjota qbasiciin (ei 4.5) LINE ja paina F1 ja kato siel "example" ni sil pääset ainakin alkuun graffas.

rndprogy [21.09.2003 15:28:34]

#

tai kyl 4.5:ki käy

nutipää [31.01.2004 20:19:19]

#

pakilla pääsee ympyrän läpi

zm [21.02.2004 18:52:52]

#

Joo iha ok peli vaik kääntyvyys ei toimi, ja kun törmäät johonkin vauhti jää päälle..

Pasikki [22.03.2004 20:45:43]

#

Nii, se on pahin onkkelma.

miiro [30.05.2004 20:49:43]

#

:P kauska

Gary534 [11.05.2005 12:34:42]

#

Aika hyvä mutta kääntyvyys ei toimi oikein hyvin ja vauhti jää päälle tietääkös kukaan miten sen saisi sillein että vauhti ei jää päälle kun törmää jonkin,

Juhko [20.07.2006 12:53:23]

#

Miten tota pelataan?

Dude [21.02.2007 14:00:53]

#

Tuo ei toiminu mulla, mistäsaa semmoosen version jolla se toimii. Tulee vaan expected: statement


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta