Aluksi tylsältä tuntuva peli osoittauttuu erittäin hauskaksi.
'Pallon pomputtelu peli SCREEN 7, 0, 1!, 0 x = 50: y = 50 x2 = 130: y2 = 150 pspeed = 8 'laudan nopeus xadj = 1: yadj = 1 delay = 1 DO press$ = INKEY$ 'Pallon � väri LINE (0, 0)-(320, 200), 0, BF CIRCLE (x, y), 4 'mitä isompi luku sen isompi pallo PAINT (x, y), 9, 15 LINE (x2, y2)-(x2 + 30, y2 + 7), 7, BF 'Laudan väri LINE (x2, y2)-(x2 + 30, y2 + 7), 8, B 'Laudan kehyksen väri LOCATE 1, 1: PRINT score PCOPY 1, 0 IF y <= 20 THEN yadj = 1 IF y >= 180 THEN yadj = -1 IF x >= 300 THEN xadj = -1 IF x <= 20 THEN xadj = 1 'Controllit IF press$ = "," AND x2 > 1 THEN x2 = x2 - pspeed IF press$ = "." AND x2 < 290 THEN x2 = x2 + pspeed x = x + xadj y = y + yadj IF y > y2 - 7 AND y2 < y2 + 2 AND x < x2 + 30 AND x > x2 THEN yadj = -1: score = score + 1 END IF IF y > y2 + 10 THEN FOR i = 1 TO 1 'Mitä isompi luku sen enemmän *Kämyri!* tekstejä PRINT "Kämyri!" PCOPY 1, 0 NEXT END END IF FOR i = 1 TO delay: NEXT LOOP UNTIL press$ = "q"
onnistuuko tää näin vähällä koodilla?
loistava peli koodin pituuteen nähden
mahtava (koodin pituutta ajatellen)
No kiitos kiitos
Hyvin tehty! :)
Miten ton koodin sais nopeiten
tohon qb:kiin?
Sillä " Kopio liitä " ei toimi eikä
ctrl+c ctrl+v ...
Toi on tosi tylsää ku pitää kirjoittaa sillee tyhmästi.
HEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPP!!
Uteliaalle: Kopsaa koodi muistioon ja tallenna .Bas päättellä
Sitä vaan, että mistäs tuota keppiä liikutetaan?
mv: pilkku ja piste on liikutteluun.
Aivan tosi mahtava peli! :)
törmäyksissä olis voinu käyttää siniä ja cosia ni olis tullu aidompi
Toi koodi on kylläkin kopioitu suoraan eräästä qbasic oppaasta, joka on osoitteessa:
http://users.csionline.net/~smith/basic/docs/
kohdassa "tutor3"
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.