Tämä efekti kirjoittaa halutun tekstin kirjain kirjaimelta.
© DKH 2002.
'Tätä efektiä saa kopioida vapaasti vain omiin tarkoituksiin (kuten peleihin 'tai johonkin muuhun sellaiseen). (C) DKH 2002. SCREEN 13 CLS COLOR 11 teksti1$ = "Tämä efekti kirjoittaa" 'Tässä on tekstit jotka teksti2$ = "halutun tekstin kirjain" 'pitäisi kirjoittaa teksti3$ = "kirjaimelta!" 'kirjain kirjaimelta. teksti4$ = "*** (C) DKH 2002 ***" y = 4 'Määritetään aloituspaikka. FOR x = 1 TO LEN(teksti1$) 'Ja tässä on efekti! LOCATE y, x PRINT MID$(teksti1$, x, 1) PLAY "P25" 'Tauko (1-64). NEXT y = y + 1 'Tämä pistää seuraavan tekstin äskeistä alemmas. FOR x = 1 TO LEN(teksti2$) LOCATE y, x PRINT MID$(teksti2$, x, 1) PLAY "P25" NEXT y = y + 1 FOR x = 1 TO LEN(teksti3$) LOCATE y, x PRINT MID$(teksti3$, x, 1) PLAY "P25" NEXT y = y + 1 FOR x = 1 TO LEN(teksti4$) LOCATE y, x PRINT MID$(teksti4$, x, 1) PLAY "P25" NEXT y = y + 1
Kommentteja, kiitos!
Ihan hieno...
Noiden PLAY "P25" tilalle kannattaisi enneminkin laittaa seuraava:
DO: LOOP UNTIL (INP(&H3DA) AND &H8) = 0
DO: LOOP UNTIL (INP(&H3DA) AND &H8) <> 0
Tämän jälkeen kirjoitus toimii lähes samalla nopeudella jokaisessa koneessa. Tekstit kannattaisi laittaa taulukkoon jolloin tarvitsee ainoastaa yhden FOR...NEXT silmukan.
Tai tuosta kirjoitusjutusta voisi vääntää funktion.
Hyviä ehdotuksia...
ei mitenkään erikoinen
Kyllähän se tolla PLAY-käskyllä on myös yhtä nopea kaikissa koneissa.
Ihan hiano
PLAY-käskyllä kone rutisee... Ikävän kuuloista :(
Aijaa... Ei mulla ainakaan rutise...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.