Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: Epävääristyneet kuvat SCREEN 13

Sivun loppuun

Dj Wolf [25.06.2002 15:34:08]

#

Screen 13 -tilassahan on semmoinen ongelma että periaatteessa aivan neliön näköinen laatikko näyttää liian korkealta. Tämä korjaa hieman tilannetta.

CLS
SCREEN 13
x=10
y=10
k=1.176471
LINE (x,y)-(x+40,y+40/k),15,BF
SLEEP

Antti Laaksonen [26.06.2002 23:18:27]

#

Hmm...mistähän tuo luku 1.176471 on peräisin?

JJP [27.06.2002 00:41:58]

#

Sitä vähän minäkin

Dj Wolf [27.06.2002 10:47:30]

#

Muistaakseni se oli lukujen 100 ja 85 suhde tms. Kokeilkaa erilaisia lukuja, jos alkaa tuntua siltä ettei se ole oikein. Y -akselin kun vissiin tulisi kattaa kaikki luvut 240:n asti.

Dj Wolf [27.06.2002 16:39:19]

#

Voipi olla että k:n pitäisi olla 1.176471:n sijasta 1.2. Kokeilkaa ja hämmästykää.

Zeropage [27.06.2002 18:07:10]

#

Siis mitäh? Miten neliö voi näyttää liian korkealta tollaisessa resoluutiossa? 320x200 tilassa pikselit ovat yhtä leveitä kuin yhtä korkeita.

Zeropage [27.06.2002 18:07:42]

#

Vai tarkoittaako "SCREEN 13" edes tilaa 13h ?

Dj Wolf [27.06.2002 21:34:57]

#

--> Zeropage: Niinhän sitä äkkiä luulisi että pisteet ovat neliön muotoisia, mutta jos teet 100*100-laatikon, huomaat etteivät asiat ole näin hyvin. Ja koodi:
LINE (10,10)-(110,110),4,BF
Näyttötilan tulisi olla 320*240 joka onnistuu kuulemma jollain ModeX:llä.
Pistäkää kommenttia...

Osmo Happonen [28.06.2002 11:11:51]

#

kylläse korjaus kerroin on 1.2 kun se tulee siitäettä 320levelä tila olisi oikealla suhteutuksella 240kork ja 200 on liian lättänä ,, joten jakaa 240/200==120% ..... mutta320x240 tilan saa modex:lä jonka piirtely onpaljon vaikeanpaa

doubdeal [14.07.2003 01:26:50]

#

Huhhuh mitä sekoilua. Mitä nyt turhaan alkaa tehä isoa showta pisteen neliömäisyydestä!?

Fisher [17.04.2004 20:44:32]

#

onko "screen 13" edes välttämätön?

hunajavohveli [18.05.2004 12:35:04]

#

Mitä tarkoitat "välttämätön"? No riippuu ihan siitä, mitä näyttötilaa haluaa käyttää. Ja jos haluaa 320*200 ja 256 väriä niin sanoisin, että kyllä SCREEN 13 on välttämätön, eli sitten keksi jotain ihme kiertotietä. Onhan se kumma juttu silti, että Y-korkeudeksi on pistetty 200 eikä 240. Näytön mittojenhan suhde on 4/3, eli sama kuin 320/240. Sattuuko joku muuten tietämään, mitä varten se on 200 eikä 240? Itse veikkaan, että jokin muistijuttu tms. on tullut vastaan, tai että tuo nopeuttaa jotenkin ruudun käsittelyä.

tejeez [01.08.2004 13:25:16]

#

lainaus:

Mitä tarkoitat "välttämätön"? No riippuu ihan siitä, mitä näyttötilaa haluaa käyttää. Ja jos haluaa 320*200 ja 256 väriä niin sanoisin, että kyllä SCREEN 13 on välttämätön, eli sitten keksi jotain ihme kiertotietä. Onhan se kumma juttu silti, että Y-korkeudeksi on pistetty 200 eikä 240. Näytön mittojenhan suhde on 4/3, eli sama kuin 320/240. Sattuuko joku muuten tietämään, mitä varten se on 200 eikä 240? Itse veikkaan, että jokin muistijuttu tms. on tullut vastaan, tai että tuo nopeuttaa jotenkin ruudun käsittelyä.

Eikohän se ole siksi että tuo 320x200, 256 väriä sitten vie suunnilleen sen 64kB näyttömuistia :)

Dude [24.09.2007 21:43:59]

#

Dj Wolf kirjoitti:

Näyttötilan tulisi olla 320*240 joka onnistuu kuulemma jollain ModeX:llä.

Jos 320*240 grafiikkaa haluatte niin laratkaa UGL(useless game library).


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta