Huomasin ettei täällä ole yhtään teksiseikkailuun liittyvää. Vai onko? Joten tässä on parissa minuutissa tehty alku, jossa on vielä reilusti parannettavaa, mutta aloittelijoille se on hyvä alku.
alku: cls print "Olet pimeässä huoneessa" print "Mitä teet?" print "1. Menet ulos" print "2. Laitat valot päälle" input v$ if v$ = "1" then goto 1 if v$ = "2" then goto 2 1 : cls print "Tulit ulos ja pääsit pelin läpi" end 2 : cls print "Laitat valot päälle ja pääsit pelin läpi" end
Sekosin hieman noissa lokeroissa, joten tuo tuli kaksi kertaa.
Mää olin tekemässä samanlaista!
Tän vois muuttaa:
input v$ if v$ = "1" then goto 1 if v$ = "2" then goto 2
Täks:
v: input v$ if v$ = "1" then goto 1 if v$ = "2" then goto 2 goto v
Suosittelen!!
Juu niin kannattaa.
Koitin tuota ohjelmointiharjoitusta,
mutta ohjelma herjaa, että ensimmäinen rivi (***tekstiseikkailu) on virheellinen eikä siis toimi. MISTÄ SE JOHTUU?
Ensimmäinen rivi on poistettava; se on vain kuvaus koodista.
kiitoksia tosta koodista :D oon yrittäny tehä tekstipeliä, mut sen pääsee läpi entteriä rämppäämällä ;)
tossakin on se :(
Miten ihmeessä Basicilla saa $ kirjaimen, altista työkalurivi aktivoituu... Vai onko tuo merkki edes dollari?
alt gr+4=$
miten tos saa sillee et voi painaa vaan 1/2 nappia? ku painaa vaik y+enter ni sit se menee läpi... kertokaaaa-aaa-aa
tein pelin ja se valittaa
jotain komentosarjaa....
TEHKÄÄ KUNNON OHJE PLEASE!!!!
Olisin kiitollinen.
nää koodit kusee.
pitääks noi siis tehä jossain qb:ssä?
vai voiko tehdä word badissa?
Häh?
?????
Mitä yksinkertaisin koodi ja porukka ihmettelee :)
Qbasicissa vain työnnät tuota koodia ruutuun ja niin eespäin.
Miten tota tekstin kokoa saa muutettua?
Jos ei halua että sen pääsee läpi entteriä rämppäämällä kannattaa lisätä:
INPUT v$ IF v$ = "1" THEN GOTO 1 IF v$ = "2" THEN GOTO 2 GOTO alku
Laita:
INPUT x SELECT CASE x CASE 1 = 1 GOTO 1 CASE 2 = 2 GOTO 2 CASE ELSE GOTO Alku END SELECT
Menikö ton pelin tekemiseen kaksi minuuttia?
Ei keltään mee 30 sekkaakaa...
Itse suosittelisin seuraavan käyttämistä:
Print "1. Mene ulos" Print "2. Lopeta" DO SELECT CASE UCASE$(INKEY$) CASE IS = "1": GOTO ulos 'jos painetaan ykköstä menee kohtaan ulos CASE IS = "2": END 'jos painetaan kakkosta, lopettaa ohjelman END SELECT LOOP
Print "paina 1"
input " " ; A$
If A$=1 goto jou
:jou
Print "voitit pelin"
sleep 5
vaikka
Niinpä, mitä yksinkertaisin koodi ja porukka ihmettelee.. varmaan jotku hakenu hakukoneella hakusanalla tekstiseikkailu alkeet ja tullu tänne :D
Eikö joku voisi lähettää tänne jotain semmosta ohjetta ettei tarttis lukea kaikkia kommentteja? Hallitsen kyllä koodin tämän alueen aika hyvin mutta niille jotka ei osaa?
Ohje tulossa mä laitoin jo sen seikkailun mut se ei oo viel tullu tänne
Voisko joku sanoa miten tehdään tallennus tekstiseikkailuun?Oon justiin vasta alottanu ohjelmoinnin ja tarvin apua
Toimiiko toi ollenkaan. Kun kirjoitan ton koodin. Sitten tallennan sen, niin kun aukaisen sen tiedoston, niin aukeaa vain tyhjä tiedosto, jossa ei ole mitään.
Kyllä tuo ainakin minulla toimii.Muokkasin vaan AIKA lailla pitemmän tuosta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.