Tämä ohjelma lukee ja erottelee komentoriviparametrit QBasicista käsin. Mitä sitten ovat komentoriviparametrit? No, jos ohjelman nimi on vaikka krp.exe ja se käynnistetään MS-DOSista
c:\qbasic\krp datsun mazda volkswagen
ovat komentoriviparametrit datsun, mazda ja volkswagen.
Ohjelma on siis käännettävä EXEksi kokeilemista varten. Toinenkin mahdollisuus on: ainakin minun QBasicissani oli valikon Run takana kohta Modify COMMAND$, johon komentoriviparametrit voi kirjoittaa ohjelman tekovaiheessa.
PRINT "Komentoriviparametrit" PRINT krp$ = COMMAND$ 'parametrit ovat muuttujassa COMMAND$ i% = 0 DO WHILE INSTR(krp$, " ") <> 0 i% = i% + 1 PRINT i%; LEFT$(krp$, INSTR(krp$, " ") - 1) krp$ = MID$(krp$, INSTR(krp$, " ") + 1) LOOP PRINT i% + 1; krp$
Mojova vinkki, vaikkei olekaan minusta kuin alkeita..
Kiitti mojovasti! Tota ku mä oon ettiny nyt tuhat ja sata vuotta, ja en oo silti löytänyt...vaikkei se ehkä toimi COMMAND$-muuttujan takia QB 1:sessä...onneks on QBx:säkin!
-The PC-Master-
Oogoo vinggi!
hieno on ja vaikka olisikin alkeita niistä on aina jollekin hyötyä
ajatelkaa silloin kun itse aloitte ohjelmoimaan mitä kieltä vain niin aluksi ei saanut selvää kuin alkeista mutta
niistä noustaan korkeammalle ja on alkeista paljonkin hyötyä
lainaus:
hieno on ja vaikka olisikin alkeita niistä on aina jollekin hyötyä
ajatelkaa silloin kun itse aloitte ohjelmoimaan mitä kieltä vain niin aluksi ei saanut selvää kuin alkeista mutta
niistä noustaan korkeammalle ja on alkeista paljonkin hyötyä
Niinpä. Itse en vieläkään saa selvää kuin alkeista, vaikka qb:tä olen käyttänyt keväästä 2002 vai oliko 2003.. Vähän on opiskelu jäänyt :)
Mutta kiitoksia vinkistä, nyt voinkin laittaa peliini niin että huijauskoodit on aktivoitava parametrillä ennen kuin ne toimivat :)
komentoriviparametri = KRP
XD
:-)
Tuo auttaa paljon, ainakin minua!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.