Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Auta kärsivää, Laaksonen

Sivun loppuun

shovi [13.09.2003 11:11:49]

#

Niin, voisitko Antti Laaksonen tehdä palveluksen maailmalle ja heittää jouku/saarioisen ulos niskap-otteella ohjelmointiputkasta? Kun sen pelleily alkaa todellakin raivostuttaa.

Laittakaapas nyt kaikki nimi adressiin että heitetään jouku/saarioinen ulos oputkasta.

Antti Laaksonen [13.09.2003 11:27:43]

#

Tällainen bannauksen ehdotteleminen ei kuulu asiaan keskustelualueella. Ja kyllä minä itsekin useimmiten huomaan, jos joku lähettää jatkuvasti epäasiallisia viestejä. Yritetään kuitenkin antaa kaikille keskustelijoille mahdollisuus vanhoista virheistä huolimatta.

shovi [13.09.2003 11:32:24]

#

Vanhoista virheistä? No, voihan se olla niinkin mutta meni kyllä vähän yli jo se mangasivustojuttu.

saarioinen [13.09.2003 14:56:59]

#

Hei! Se oli oikeeta ja perustele mitä siinä oli tyhmää!

shovi [13.09.2003 15:12:04]

#

Mikä oli oikeeta? Siis sä mainostat seittemään kertaan jotain sivustoa ja sitten vielä eri nickillä jotain joka EI EDES TOIMI!

tomaattigeeni [16.09.2003 15:16:56]

#

ei tänne foorumiin hyödytä tulla avautumaan, kyllä kai antti ylläpitäjänä evää pääsyn pälleiltä.

T.M. [16.09.2003 17:19:20]

#

ehkä meidän kaikkien olisi järkevintä olla huomioimatta saarioista/joukua?

Shogun [16.09.2003 17:56:32]

#

lainaus:

ehkä meidän kaikkien olisi järkevintä olla huomioimatta saarioista/joukua?

Ehkä se olis parasta.
Mutta kyllä joukukin vois vähä rauhottua.

odys [16.09.2003 18:17:35]

#

No Antti vois hyllyttää joukun/saarioisen tunnuksen viikoksi tai vastaavaa. Joku "ignore" juttu tänne foorumiin muutes! :)

Mä laittasin joukun/saarioisen ignoreen. :)

T.M. [16.09.2003 18:44:51]

#

ja mitenköhän se sitten tehtäisiin se ignore juttu? ;P vois olla vähän vaikeaa.
mut kyl mäki pistäisin sen ignoreen ;)

trinit [16.09.2003 18:53:33]

#

lainaus:

ja mitenköhän se sitten tehtäisiin se ignore juttu?

Voisikohan sen tehdä jotenkin niin, että foorumin skripti tarkistaa kirjautuneen käyttäjän tiedoista jonkin ignore-listan käyttäjistä ja mikäli jonkin kirjoittajan tunnus löytyy siitä listasta että viestiketjusta, skripti hyppäisi yli tämän viestin (ei siis näyttäisi koko viestiä). En - en osannut sitä selvemmin sanoa :)

Tämä voisi olla minun toteutustapani. Tuossa tosin voi käydä sitten niin, että viestiketjusta voi tulla sekava kun osa viesteistä saattaa puuttua ja joku lainaa ignore-käyttäjän viestiä omassa viestissään jne.

odys [16.09.2003 19:15:18]

#

Siis tuo ignore homma on niin helppo tehä ettei oo ennen nähty. Juuri loopissa missä tulostetaan viestit tarkistetaan onko viestin lähettänyt henkilö ignore listalla.

Minä [16.09.2003 21:30:23]

#

Vois tehdä kyllä jouku/saarioiselle ihan hyvää.

Tulilintu [17.09.2003 07:48:37]

#

lainaus:

Juuri loopissa missä tulostetaan viestit tarkistetaan onko viestin lähettänyt henkilö ignore listalla.

Helpompi tapa on poistaa ne jo sql queryssä.

Blaze [19.09.2003 22:10:38]

#

lainaus:

Joku "ignore" juttu tänne foorumiin muutes! :)

Eipä hullumpi idea. Ainakin noin 100x hyödyllisempi, kuin joku yksityisviestisydeemi.

Pekka Kauppila [26.09.2003 18:04:50]

#

Ei periaatteessa liity tähän alkuperäiseen aiheeseen, mutta painii samassa sarjassa. Minun mielestäni nykyisin foorumi näkyy olevan täynnä vain näitä valituksia ja minä nyt hyvänä esimerkkinä kirjoitan vielä tämänkin viesti. Nykyisin vain ei jaksa enää katsella noita keskusteluja kun puolet niistä on vain jotain aivan turhaa valittamista jonkun toisen pienestä virheestä ja sitten valitellaan kun keskustelun taso on laskenut. Esimerkiksi mitä järkeä on ilmoittaa jokaisesta pikku kirjoitus virheestä? Olisi ihan mukava jos jostain pitää valittaa, niin tehtäisiin se asiallisesti ja syystä. En myöskään väitä, että itse olisi joku mallikansalainen.

Esimerkiksi kun joku lähettää jonkin ns. öturhanö viestin, niin sitä heti valitellaan ja se vasta on turhan päivästä. Näin komeasti tulee noin kymmenen turhaa viestiä lisää joiden asia on yleensä viisi kertaa turhempaa kuin sen alkuperäisen viestin asia. Elikkä nämä jotka luulevat olevansa fiksuja, lähettävät todellisuudessa paljon enemmän niitä turhia viestejä. Kummaa se on?

thefox [26.09.2003 18:15:24]

#

lainaus:

Esimerkiksi mitä järkeä on ilmoittaa jokaisesta pikku kirjoitus virheestä?

Yhdyssana!!

...

Ei vaan Pekka puhuu asiaa. Ja itseasiassa T.M.kin sen jo sanoi: "ehkä meidän kaikkien olisi järkevintä olla huomioimatta saarioista/joukua?" Kun pällit jättää huomiotta eivät ne kauaa jaksa riehua. Pätee siis kaikkiin pälleihin, ei ainoastaan joukuun.

Antti Laaksonen [26.09.2003 22:47:05]

#

Pekan viesti on sataprosenttista asiaa - täydensin keskustelun ohjesivua tuon tekstin tiivistelmällä, jotta mahdollisimman moni sen näkisi.

shovi [27.09.2003 10:14:51]

#

Täytyy myöntää että todellakin itse olen syyllistynyt pahimmin tuohon valittamiseen. Mutta jotkut virheet vain pistävät silmään niin pahasti ettei niistä oikein malta tällainen paatunut suomenkielifani pysyä hiljaa :)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta