Minulla on Nvidian GeForce 4 MX 440 ja olen liittänyt piuhalal sen TV seen niin että siinä näkyy pelkkä tausta kuva mustavalkoisella? Miten minun pitäisi säätää että saisin värit ja koko näytön näkymään TV:n ruudulle? Hiukan epäselvä mutta koittakaa ymmärtää.
Joo, elikkä saan "lähetettyä" vaikka Web selaimen TV rutuun ja selain näkyy TV:ssä mut ei tietokoneel.
miksei se sai näkyä koneella että tv:llä?
voiha näytöstä ottaa virran pois jos se siitä on kiinni:)
Minä, ymmärsit väärin. Se näkyy joko TV:Ssä tai tietokoneella.
Niin ja miten saisin värit? Se on tässä nyt suurin ongelma?
kato, onko näytönohjaimen asetuksissa ulosmeno pal vai nstc väreillä. Näytön resoluutio kannattaa olla todella pienellä, jopa alle 1024x768 koska muuten kuva näyttä tv:ssä epäselvältä.
lainaus:
kato, onko näytönohjaimen asetuksissa ulosmeno pal vai nstc väreillä.
Selvennettäköön vielä, että sen siis pitäisi Suomessa olla PAL. NTSC saattaa aiheittaa täkäläisissä töllöissä juuri tuota värien katoamista.
lainaus:
Näytön resoluutio kannattaa olla todella pienellä, jopa alle 1024x768 koska muuten kuva näyttä tv:ssä epäselvältä.
Minä olen saanu semmosen käsityksen, että yli 800x600 ei kannata kokeilla, voin toki olla väärässäkin. Riippunee myös TV:stä varsin paljon.
Mikrobibitissä oli kysymyspalstalla joskus juuri samanlainen onkelma ja selvät ohjeet miten korjata. En vaan muista mikä lehden numero. Cirjaston lehtihyllyä vaan kaivelemaan.
lainaus:
lainaus:
Näytön resoluutio kannattaa olla todella pienellä, jopa alle 1024x768 koska muuten kuva näyttä tv:ssä epäselvältä.
Minä olen saanu semmosen käsityksen, että yli 800x600 ei kannata kokeilla, voin toki olla väärässäkin. Riippunee myös TV:stä varsin paljon.
Vanhemmat tv:t ei kykene 800x600 -resosta eteenpäin näyttämään, uudet ilmeisesti kykenevät jopa 1024x768. Ainakin omalla koneellani (jossa näyttiksenä radeon 9100) ja "vanhalla" tv:llä suuremmat resot näkyvät niin, että näkyykin vain osa työpöydästä kerrallaan, näkymä seuraa hiirtä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.