Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Caveflyer : Luolastopeli kaupallisena, minkä arvoinen voisi olla ?

Sivun loppuun

kpzpt [23.06.2011 21:15:05]

#

Hello,

Minulla on monenmoista peliä valmistumassa, ja olen tässä pähkäillyt paperi pinoni jo niin korkeaksi että hirvittää, no joo enin osa meni roskiin just, ja olen siirtymässä kokonaan tietokoneen käyttöön suunnittelussa, jotain pieniä yleiskuvia helpottamaan rakenteluja piirtelen enää, mutta kaikenlaista siis valmisteilla.

Minulla oli C++ puolella joskus 1996-1999 luolastolentely peli, jossa mentiin syvemmälle luoliin pinnalla olevasta basesta, siellä oli sitten kaikenlaista härpäkkää vastassa, ohjuksia, konetykkiä, miinaa, laseria ja rakennuksia jotka syytävät lisää näitä mainittuja ongelmia.

Minulla on tässä linkki 2007 rakenneltuun caveflyer Java versioon, ja ajattelin rakentaa siintä ensin 2-8 pelaajan netti pelin sivulleni, parannellulla grafiikalla, ja sitten vielä erillisen luolaanmeno pelin joka olisi aika pitkälle identtinen sen 90 luvun lopun C++ pelin kanssa, Mietin että laittaisin jotain 4-9 euroa taikka sitten vapaa valintainen maksumäärä pelistä. Ennenkuin aloittelen rakenteluja niin hieman mietin että onko grafiikka todella totaalisesti ajanut jo ohi tämän kaltaisista pixeli peleistä. Tämä grafiikka on siis vuodelta 1996-2007 ja olen kehittynyt aika paljon näistä ajoista, mutta peli olisi suurin piirtein tämän kaltainen mitä tämä linkki näyttää, luolissa olisi sitten ohjuksia, tykkitorneja, miinoja, lentäviä vihollisaluksia, rakennuksia, lasereita, ja aluksella mahdollisuus kerätä kaikenlaista asetta, ajattelin laittaa 4-6 viikkoa tähän yksin peliin kiinni.

Mitäs tuumaatte voiko perus java pixeli peli olla indie tasoa kun kehittää vastustajat ja omat aseet kohdalleen, laittaa grafiikkaan lisää kirkkautta, runsautta, ja vielä renderinghintseillä vähän pehmeyttäkin, tämä olisi ensimmäinen kaupallinen peli jota myisin sivullani, hinta jotain 4-9 euroa, taikka sitten vapaa valintainen summa, sen mukaan mitä pelistä tuntee saavansa.

http://temp4322.dy.fi/caveflyer_awt.html

----

Jokotai [23.06.2011 22:36:02]

#

Ongelmaksesi tulee se, että tuollaisia pelejä on tuhansia, sekä ilmaisinä, että lähdekoodilla. Tässä esimerkkinä laajin flashpelien sivu: http://www.kongregate.com/
Kuten huomaat on osa peleistä monimutkaisempiakin, kuin mitä kuvailit omastasi, eikä niitä tarvitse ladata ja mikä merkittävintä, ne ovat ilmaisia.

tkok [24.06.2011 14:53:18]

#

Pelisi on indie http://fi.wikipedia.org/wiki/Indie, kun olet sen itsenäisesti riippumattomasti tehnyt. Jos pelisi on erittäin hyvä on 4-9e sopiva hinta pc-alustan Indiepelille. Voit katsoa esimerkiksi steamistä, mitä vastaavan kokoisista ja laatuisista indie peleistä maksetaan.

En usko että pelillä on mitään mahdollisuuksia menestyä, jos sen ainut jakelukanava on omat verkkosivusi. Sinun täytyy vähintäänkin markkinoida sitä usealla indie-sivustolla ja kannattaa yrittää saada jokin indie-blogi kiinostumaan pelistäsi (esim. http://indiegames.com/index.html).

Jokotaille: Ei ole väliä jos vastaavia pelejä on jo tuhansia, kunhan tämä peli on paremmin tehty ja markkinoitu, mitä hieman kyllä epäilen. Ja noissa flashpeleissä määrä korvaa liian usein laadun.
EDIT1: Niin ja se että peli on monimutkainen tai yksinkertainen ei kerro mitään sen myyntimenestysmahdollisuuksista (vertaa esim. Dwarf fortress ja Angry Birds)

The Alchemist [24.06.2011 18:45:16]

#

Minä en usko Java-kyhäelmien menestysmahdollisuuksiin. Itse kartan kaikkea Javalla koodattua kuin ruttoa, enkä muutenkaan keksi mitään suosittua tavallisille ihmisille suunnattua softaa, joka olisi koodattu Javalla.

kpzpt [24.06.2011 18:51:42]

#

Indie,

Onko suomessamme ihan tälläisiä omin nokin, ei ammatikseen suunnittelevia indie pelisuunnittelijoita, entä mitä ovat julkaisseet ?

Jos tiedätte joitain eteenkin Java puolelta, mutta, myös C++ minua kiinnostaa, niin, voisinko saada tietää, en ole kuitenkaan sitten kiinnostunut, ihan nuorista alle 25 vuotisista.

[Edit.]
Tuossa ehti viesti väliin, minulla on esikuvana Minecraft se on myynyt aika hyvin, kannustaa mukavasti, ja jos minäkin sitten jotakin peliä myyn vaikka 100-1000 kappaletta 9 euron hintaan, niin, on se mukava palkinto hyvin kulutetusta vapaa ajasta.

Deffi [24.06.2011 19:53:54]

#

The Alchemist kirjoitti:

Minä en usko Java-kyhäelmien menestysmahdollisuuksiin. Itse kartan kaikkea Javalla koodattua kuin ruttoa, enkä muutenkaan keksi mitään suosittua tavallisille ihmisille suunnattua softaa, joka olisi koodattu Javalla.

Et ole tainnut Minecraftista kuulla? Minecraftin on ostanut tällä hetkellä yli 2,5 miljoonaa ihmistä (hinta 15€). Runescape ja suomalainen Angry Birds on mielestäni myös hyvin menestyneitä, vaikkei olekaan indie-pelejä.

En minäkään Javasta pidä, mutta on sillä hyvät puolensakin.

Jokotai [24.06.2011 23:51:41]

#

tkok kirjoitti:

Jokotaille: Ei ole väliä jos vastaavia pelejä on jo tuhansia, kunhan tämä peli on paremmin tehty ja markkinoitu, mitä hieman kyllä epäilen. Ja noissa flashpeleissä määrä korvaa liian usein laadun.
EDIT1: Niin ja se että peli on monimutkainen tai yksinkertainen ei kerro mitään sen myyntimenestysmahdollisuuksista (vertaa esim. Dwarf fortress ja Angry Birds)

1.Tarjonta ylittää kysynnän => ei markkinoita
2.Mutta ei aina ja kaikissa peleissä tämä määrä korvaa usein laatua.
3.Dwarf Fortress on ilmainen ja Angry Birds kosketeltaville mobiililaitteille, joille tarjonta on heikkoa, mutta kysyntä yhä kasvavaa.

tesmu [26.06.2011 17:52:59]

#

Jokotai kirjoitti:

tkok kirjoitti:

Jokotaille: Ei ole väliä jos vastaavia pelejä on jo tuhansia, kunhan tämä peli on paremmin tehty ja markkinoitu, mitä hieman kyllä epäilen. Ja noissa flashpeleissä määrä korvaa liian usein laadun.
EDIT1: Niin ja se että peli on monimutkainen tai yksinkertainen ei kerro mitään sen myyntimenestysmahdollisuuksista (vertaa esim. Dwarf fortress ja Angry Birds)

1.Tarjonta ylittää kysynnän => ei markkinoita
2.Mutta ei aina ja kaikissa peleissä tämä määrä korvaa usein laatua.
3.Dwarf Fortress on ilmainen ja Angry Birds kosketeltaville mobiililaitteille, joille tarjonta on heikkoa, mutta kysyntä yhä kasvavaa.

Nykyään ei päde tarjonnan ja kysynnän laki, vaan tyrkyttämisen laki. Eli jos tyrkytät (markkinoit) tuotettasi riittävästi niin kyllä se saadaan kaupauksi.

Lebe80 [26.06.2011 23:20:23]

#

No en nyt allekirjoittaisi tesmun väitettä, vaan nimen omaan hyvällä markkinoinnilla saadaan peli kaupaksi. Tyrkyttämisestä tulee erittäinen nopeasti käänteinen negatiivinen reaktio.

tesmu [27.06.2011 02:19:57]

#

No lähinnä nyt tarkoitin ettei kysynnällä ja tarjonnalla ole mitään virkaa, kun markkinointi hoidetaan hyvin niin saadaan kaupaksi vaikka naapurin Jussin hikiset sukat.

tkok [27.06.2011 16:30:40]

#

tesmu kirjoitti:

No lähinnä nyt tarkoitin ettei kysynnällä ja tarjonnalla ole mitään virkaa, kun markkinointi hoidetaan hyvin niin saadaan kaupaksi vaikka naapurin Jussin hikiset sukat.

Kyse on silti kysynnästä ja tarjonnasta. Tämä markkinointi/tyrkytys luo lisää kysyntää.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta