Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Yksityisviestit

Sivun loppuun

Gwaur [08.09.2003 14:37:53]

#

Olis kiva jos ohjelmointiputkan keskustelualueessa voisi lähettää toisille yksityisviestejä, ettei tarvi muistia kuluttaa ja aukoa outlookkia lähettääkseen sähköpostia tai muuta vastaavaa...
Olisiko mitenkään mahdollista?

Antti Laaksonen [08.09.2003 17:49:28]

#

Itse en ole koskaan lähettänyt yksityisviestiä taikka saanut sellaista, sähköposti on tuntunut näppärämmältä. Mutta kertokaahan, mitä te muut keskustelijat olette mieltä asiasta - tuollaisen järjestelmän tekeminen on melko suuri työ, joten en siihen ihan turhaan lähtisi.

Eli kysymys kuuluu: olisiko sinulla käyttöä yksityisviesteille Ohjelmointiputkan keskustelualueella?

shovi [08.09.2003 17:57:23]

#

Hmm... oikeastaan kyllä on. Ei aina jaksaisi avata sitä jippiin webmailia jonkun joukun haukkumiseen, eikä foorumikaan taida olla oikea paikka. (jouku=just example :)

Janezki [08.09.2003 19:10:16]

#

No tekisi se ohjelmointiputkasta monipuolisemman. Ei minulla taida niin hirveästi käyttöä olla moiselle, mutta ei siitä haittaa olisi. Joukulle viestiä tulisi yötä päivää :)

Shogun [08.09.2003 19:24:53]

#

Kyllä se ainakin välillä olisi ihan pätevä. Olis ainakin peelojen haukkuminen helpompaa:) Mutta taitaa se kulkia sähköpostilla se vähäinenkin asia?

tomaattigeeni [08.09.2003 19:57:01]

#

mulla ei ole koskaan asiaa kellekkään - eikä kellään ole asiaa mulle, joten tuskin tuosta mun kohalla ainakaan olis hyötyä.

DooDiE [08.09.2003 22:19:07]

#

Ei ois mulle hyötyä siitä. En oo paljon muissakaan forumeissa lähetelly yksityisviestejä. forumi ja sähköposti toimii ihan hyvin viestittämisessä, ei siihen mun mielestä tarvita kolmatta asiaa mutkittamaan..

akiky [08.09.2003 23:39:55]

#

Kyllä se minusta voisi olla íhan hyvä lisä. Sähköpostin avaamisessa on kumminkin aina "niin paljon vaivaa", joten saattaa joku viesti jäädä lähettämättä.

Meitsi [09.09.2003 11:28:44]

#

ihan kiva

Sami [09.09.2003 14:50:26]

#

Voisi olla kätevä. Esimerkiksi Pelisivut.org:in foorumissa olen saanut varmaankin noin 400-600 yksityisviestiä ja lähettänyt niitä suunnilleen 100-200, kun foorumi on nyt ollut pystyssä hieman alle 8 kuukautta.

Toisaalta sähköpostinikin käyn vilkaisemassa suunnilleen 5-20 kertaa päivässä, eli menevät ne viestit silläkin tavalla perille.

odys [09.09.2003 14:52:39]

#

Ihan turha ominaisuus, kaikkihan irkkaa, eikö niin? :)

No ihan tosissaan on turha.. ei tommosella tee mitään. Sähköposti riittää hyvin ja sen avaamisessa menee noin 3 sekuntia. Myöskin IRC on keksitty.

Onhan se "hienous" sivuille mutta mutta...

Gwaur [09.09.2003 17:04:59]

#

Kaikki eivät todellakaan irkkaa.
Esim trinit ei irkkaa, eikä saarioinen/jouku (enää) halua irkata ainakaan putkan kanavalla :P

lainaus:

Sähköposti riittää hyvin ja sen avaamisessa menee noin 3 sekuntia

Pöh! Mulla on sen verran kakki kone että kestää viis minuuttia ennen ku tulee Outlookin kirjaudu sisään -ikkuna (tjsp). ja lähipäivinä on mbnetin webmail ollu niin jumissa että yhden sivun lataamisessa kestää viis minuuttia (yhtään liioittelematta) ja sitten tulee yhtäkkiä teksti "sivua ei voida näyttää" tai "operation timed out" tms

trinit [09.09.2003 17:33:42]

#

Aivan, kaikki eivät irkkaa - esim. minä kuten saasta tuossa oikein arvasikin. YV:t ovat vähän niin ja näin, toisaalta voisi tarvitakin ja toisaalta taas ei. Laita Laaksonen Viikon Kysymykseen kysymys yksityisviesteistä niin päätetään sen mukaan. Olettaen ettei kukaan sitten vääristä ääniä tahallaan...

shovi [09.09.2003 18:06:42]

#

No kun yksi saa äänestää kerran (eikös se niin ole?) niin ei siinä kovin paljon ääniä vääristellä.

Ja täällä on muuten toinen joka ei irkkaa. Kerran olen onnistunut pääsemään kannuun #ohjelmointiputka, porukkaakin oli kohtalaisesti paikalla mutta mitään keskustelua ei todellakaan ollut.

EDIT:

lainaus:

eikä saarioinen/jouku (enää) halua irkata ainakaan putkan kanavalla :P

Aika paha... :D jostain syystä jouku saarioista ei ole näkynyt putkassa vähään aikaan ;)

Antti Laaksonen [09.09.2003 21:13:42]

#

lainaus:

Laita Laaksonen Viikon Kysymykseen kysymys yksityisviesteistä niin päätetään sen mukaan. Olettaen ettei kukaan sitten vääristä ääniä tahallaan...

Hyvä idea, yritetään ratkaista asia näin. Harmi, että en tajunnut tuota eilen, mutta vajaan viikon päästä tulee siis Viikon kysymys tästä aiheesta.

odys [09.09.2003 21:15:44]

#

saasta hyvinpä taas ymmärsit vitsin. Hyvä saasta. "kaikkihan irkkaa, eikö niin? :)"

Ja kyllä, viikon kysymystä vaan pikaviestijärjestelmästä!

Blaze [12.09.2003 22:26:18]

#

lainaus:

olisiko sinulla käyttöä yksityisviesteille Ohjelmointiputkan keskustelualueella?

Ei olis. Alt+Tab & /query jokunimi tai F4 > Mail > Compose hoitaa homman näppärämmin kuin mikään yksityisviestisysteemi.

Heikki [08.10.2003 19:01:38]

#

lainaus:

Kerran olen onnistunut pääsemään kannuun #ohjelmointiputka, porukkaakin oli kohtalaisesti paikalla mutta mitään keskustelua ei todellakaan ollut.

Eikai nyt porukkaa aina ole paikalla. Monella on varmasti BNC tai sitten idlaavat muuten vaan. Ihan normaalia irkissä, mutta kyllä yleensä ainakin iltaisin sielläkin jotain tapahtuu. Esim. nyt on kyllä #ohjelmointiputka-kanavalla keskustelu käynnissä.

Ja tuohon yksityisviesteihin: tulen äänestämään kyllä, ihan kätevä uudistus olisi.

cloudi [08.10.2003 19:36:26]

#

mitä se irkkaaminen on? mä oon jääny jostai paitsiolle??

Dustbin [08.10.2003 19:47:18]

#

lainaus:

mitä se irkkaaminen on? mä oon jääny jostai paitsiolle??

Internet Relay Chat (tjsp). Joku muu saa sitten selittää tarkemmin mikä se on, mulle se on nimittäin pelkkä chatti.

Gwaur [08.10.2003 22:01:12]

#

IRC on mielestäni enemmän kuin pelkkä chatti. Se on maailmanlaajuinen keskusteluprotokolla, jonka alunperin suunnitteli Jarkko Oikainen ja kumppanit vuonna 1988. Siitä lähtien IRC on kasvanut ja levinnyt koko maailmanlaajuiseksi ja tunnetuksi reaaliaikaiseksi internetissä toimivaksi tietoliikennemenetelmäksi. "Irkkaaminen" (tai irccaaminen, jotkut sanoo irssaaminen, pällit sanoo mircaaminen!) on kirjaimellisesti sitä, että keskustelee IRCissä.

...oon huono selittelemään asioita mutta silleen :/

lainaus:

lainaus:

Sähköposti riittää hyvin ja sen avaamisessa menee noin 3 sekuntia

Pöh! Mulla on sen verran kakki kone että kestää viis minuuttia ennen ku tulee Outlookin kirjaudu sisään -ikkuna (tjsp).

Enkä suinkaan ole ainoa.

odys [08.10.2003 22:30:18]

#

Mahtaa olla typo saastan viestissä sillä IRC:in kehitti Jarkko Oikarinen.

Ja jos nyt ihan alottelijalle kerrotaan mikä IRC on niin: IRC on maailmanlaajuinen keskuseluverkosto. Tarvitset IRC-asiakasohjelman käyttääksesi IRC:iä. Sen saat vaikkapa osoitteesta http://www.mirc.com/ (Windows) tai http://www.irssi.org/ (Linux).

Kun olet hakenut ohjelman niin lisää apua yhdistämiseen IRC-verkkoihin ja kanaville liittymisestä saat samoista osoitteista, mutta yleisimpiä IRC-verkkoja ovat IRCNet (irc.cc.tut.fi, irc1.inet.fi, irc.song.fi joku noista toimii luulisin :)) ja QuakeNet (irc.quakenet.org, irc.fi.quakenet.org, irc.quakenet.eu.org).

Ohjelmointiputkan kanava sijaitsee IRCNetissä.

NiLon [08.10.2003 23:02:07]

#

Tuo yksityisviesti on aika turha jos käyttäjä on ilmoittanut mailinsa. Tosin joskus voi tulla tarvetta lähettää jollekkin viesti nopesti eikä mahdollisesti ole käytössä emaili. Itselläni ei tule olemaan käyttöä tuolle.

Sitte tosta IRC:istä. Eli QuakeNet on lähinnä suunnattu pelaajille (ennen se oli Quaken pelaajille ja nykyään HL:än modeille) tosin varmaankaan edes puolet eivät pelaa HL:än modeja. QuakeNetissä on paremmat palvelut ja ehkä siksi suosittu (suurin network) ja tunnetaan myös peelosaarena. Kun taas IRCNet:in väki luokitellaan miten sen nyt sanoisi "kalkkiksiksi" (tämä siis on lähinnä käsitys asia ei nimittäin ole näin). En tiedä mistä moinen käsitys.

Dustbin [09.10.2003 14:28:56]

#

Olishan toi yksityisviestijutska ihan kiva, nytkin surffaan kirjaston koneella ja sähköpostia on hankala lähettää.

Jakezu91 [09.10.2003 14:53:40]

#

Ihan kiva idea....

Meitsi [09.10.2003 18:41:30]

#

jos ois tommonen yksityisviesti-juttu niin voi olla silleen, et aina kun loggaa sisään niin se näyttäis (jos on uusia yksityisviestejä) oman profiilin missä niitä viestejä pääsis lukemaan. joku viestien blokkaus juttu kannattais myös olla nimittäin joku vois ruveta peeloileen lähettämällä kymmeniä viestejä joissa lukee vaikka: you stink...

tomaattigeeni [12.10.2003 18:28:33]

#

lainaus:

QuakeNetissä on paremmat palvelut ja ehkä siksi suosittu (suurin network)

Pieni asiavirhe viestissäsi, IRCnet on suurempi kuin Quakenet.
Tällä hetkellä irc.jyu.fi näkee n. 111 000 käyttäjää ja 49 serveriä linkattuna IRCnetiin, kun taas irc.quakenet.org reilut 85 000 käyttäjää ja 47 serveriä.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta