Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: DEV-c++

Sivun loppuun

Meitsi [04.09.2003 17:41:52]

#

Sain tehtyä ekan (hello world!!) c++ ohjelmani käyttäen dev-c++:ssaa. Ongelma on siinä, että suoritettaessa ohjelma "vilahtaa ruudulla" (aukeaa, mutta häviää heti). Laitoin loppuun cin.get():in erään kirjan ohjeiden mukaan, mutta ei toimi. Ohjelman voi kyllä avata "ei konsolissa" jolloin avautuu dos-kehotetta muistuttava ikkuna jonne tekstinpätkäni tulee. sulkeutuu kun painaa jotakin nappia. Mitenköhän tuon "konsoli" jutun saisi pysymään ruudulla? Onko kukaan käyttänyt samaa ohjelmaa? HELP!

AK [04.09.2003 18:06:06]

#

Käytä funktiota system("PAUSE") ohjelman lopussa, siis vaikka juuri ennen return 0 -kohtaa.

Meitsi [05.09.2003 16:52:56]

#

toimii, mutta on outo. tossa "create console" moodissa se avaa dos jutun (taas), kirjottaa tekstin sinne (cout toimii!) ja laittaa tekstin paina jotakin nappia jatkaaksesi... . ilman tota "consolea" se avaa dos ikkunan ja kirjottaa sinne jatka painamalla... mutta ei kirjota coutilla lisättyä tekstiä. Mitenkä ton sais aukeemaan windows-ikkunaan? Ja millä vois lisätä tiedosto, muokkaa plaa, plaa valikoita, valintanappeja ynnä muuta. pitääkö olla joku toinen ohjelma? (jos pitää, niin mistä sais ilmaseen vai onko pakko ostaa kaupasta?). Huhhuh, paljon kymysyksiä, mutta eihän kukaan ole seppä syntyessään.

AK [05.09.2003 18:47:42]

#

Käytä vaikka Win32:sta Windows-ohjelmointiin tai MFC:tä. Mutta opettele ensin ne perusasiat C++:sta.

Niin, ja mitä tarkotat Windows-ikkunalla? Tarkotatko konsolia, vai ihan puhdasta Windows-sovellusta?

Aargh, liika Win-alkuisia sanoja :)

shovi [05.09.2003 19:53:03]

#

Augh. Tuo on kaikkien aloittelijoiden onkelma. Täältäkin varmaan löytyy haku-toiminnolla miljoonia vastaavia viestejä.

Meitsi [06.09.2003 12:29:23]

#

tarkoitan "windows tyylistä ikkunaa". tällä hetkellä olen onnistunut tekemään vain semmoisen mikä on "kuin dos kehote". (musta tausta valkoinen teksti)

AK [06.09.2003 18:53:46]

#

Eli toisin sanoen haluat ohjelmoida ohjelmia Windowsille. Hyvä on:

1. Opettele C++:aa DOSille.
2. Opettele vielä C++:aa DOSille.
3. Toista vaiheita yksi ja kaksi tarvittava määrä.
4. Aloita vähitellen myös Windows-ohjelmoinnin harjoittelu.

Meitsi [06.09.2003 21:33:21]

#

ok.

Meitsi [07.09.2003 13:19:31]

#

millä voi tuota windows ohjelmointia kääntää? (onko se oma kielensä??) Ääh. Olen pihalla. :-0

Meitsi [07.09.2003 13:20:20]

#

lainaus:

tarkoitan "windows tyylistä ikkunaa". tällä hetkellä olen onnistunut tekemään vain semmoisen mikä on "kuin dos kehote". (musta tausta valkoinen teksti)

siis tarkoitin windows sovellusta. Sori pikku moka.

thefox [08.09.2003 14:15:11]

#

Windows-ohjelmia voit kääntää mm. Mingw:llä (Dev-C++). Win32-APIssa ja MFC:ssä on tietysti oma opettelemisensa vielä C:n / C++:n lisäksi.

Meitsi [13.09.2003 13:23:46]

#

Kokeilin erään kirjan ohjelden mukkaan, mutta ei toimi. Kirjassa puhutaan jostain .make tiedostoista joita ei ainaskan devc++ ssalla voi projektiin laittaa. Kun kokeilin Ohjlmntsellin vinkkejä niin ruudulle tuli win ikkuna ja toimi loistavasti. Missä vika??

jutti [15.09.2003 14:45:59]

#

cin.get() toimii joskus, joskus ei. Olen tullut siihen että puskurissa saattaa olla joku merkki, jolloin get() lukee sen. Jos puskuri on tyhjä, ohjelma pysähtyy ja get() odottaa näppäinpainallusta.

Meitsi [21.09.2003 11:25:30]

#

Voisko joku kirjottaa koodin millä saa windows ikkunan auki ja sinne tekstin ja joka toimisi devc++ssalla. Pitäisi opiskella itse, mutta esimerkistä on helpompi verrata mitä on tehnyt väärin/oikein.

cloudi [21.09.2003 17:18:16]

#

eix sen ruudusta vilahtamisen saa veks, lopuks laitt funktion getch(); ja sit cout<<"paina enter.....";
ehkä tarttis conio-kirjaston

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta