Mulla on asp.net sivut access-tietokannalla. Katselen sivuja iis:n kautta.
Sivuja pystyy selata ja haut tietokannasta onnistuu luikkaasti, mut tietojen lisääminen tietokantaan ei onnistu. Sovellukselleni on asetettu kaikki mahdolliset luku, kirjotus ym. oikeudet.
Virheilmotuksena selaimeen tulee siis "Toiminnossa on käytettävä päivitettävää kyselyä." Mainittakoon että, kehitysserverillä sivusto toimii kuten pitääkin, mutta mistäs tässä vois olla kyse?
Keanna kirjoitti:
Mulla on asp.net sivut access-tietokannalla. Katselen sivuja iis:n kautta.
Taisin löytää ongelman!
Suosittelen vahvasti korvaamaan Accessin vaikka SQL Server Express Editionilla.
Oon tutkinu, et muilla on ollu samoja ongelmia ja ne on liittyny virheilmotuksesta huolimatta pääsyoikeuksiin eikä niinkään esim. tietokannan kyselyihin ja ongelma on korjaantunu asettamalla oikeudet. Näin oon myös itte tehny, mut eipä auta.. :/
Vai eikö tota access-kantaa saa pelittämään serverillä olleskaa?
Saa sen pelittämään jotenkuten, mutta sen kanssa saa tapella enemmän kuin kotitarpeiksi, varsinkin jos käyttäjätkin saavat päivittää tietoja.
Ilmeisesti tosiaan sillä käyttäjätunnuksella, jolla IIS:iä ajetaan, ei ole kirjoitusmahdollisuutta tiedostoon tai hakemistoon
http://support.microsoft.com/kb/175168
Jos nyt itse selvittäisin ko. ongelmaa ja
1) en jostain syystä voisi vaihtaa kantaa (ja säästää näin itseni jatkomurheilta)
2) olisin jo tarkastanut, että sillä käyttäjätunnuksella (jos pelkkä anonyymiaccess niin joku iis:n luoma käyttäjätunnus) on oikeudet
2a) muokata kantatiedostoa (jotain.mdb)
2b) luoda hakemistoon tiedosto (jotain.ldb)
...niin laittaisin ajoon Process Monitorin ja katsoisin mihin se tarkalleen ottaen feilaa.
Voisitko neuvoa miten se tuol ohjelmalla testataan?
1) Käynnistät Process Monitorin serverillä.
2) Laitat siihen filtteriksi vaikka sen access-tiedoston nimen (ilman päätettä)
3) Kokeilet tehdä sen mistä virheilmoitus tulee.
4) Katsot PM:n keräämästä lokista, mikä asia epäonnistui.
Kun mä painan siitä filtteristä, avautuu ikkuna jos on kolme alasvetovalikkoa.. eikä siinä oo kohtaa johon vois kirjottaa sen nimen.
No vaikka ekasta Path, sitten tokasta Contains ja kolmanteen kirjoitat sen access-tiedoston nimen (ilman päätettä) ja viimeiseen include.
Eli siinä lukisi tyyliin: Path contains hoblaa then Include
Sitten klikkaat Add ja Ok
Ok. Tein tuon mutta lokissa ei näy mitään.
No sitten vaikuttaisi siltä, että connection stringisi osoittaa eri tiedostoon kuin minkä nimen kirjoitit tuohon filtteriin. Meinaan tuon pitäisi kyllä näyttä epäonnistumisien lisäksi myös onnistuneet tiedoston käpistelyt.
Voi vee.. no polkuhan se oli sitte väärin.. :( No mutta saimpa toimimaan ainaki. Kiitos kaikille vastannaille! :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.