Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Rekisteröityminen palveluun ?

Sivun loppuun

kpzpt [19.01.2011 20:11:41]

#

Rekisteröityminen palveluun !

Minulla on nettipalvelu rakentumassa, olen kovin monenmoista lähestymistä käynä lävitse, kun pitäisi tämä sivustolle kirjautuminen ja rekisteröityminen laittaa toimintaan.

Minä kaikkein mieluiten hoitaisin koko homman itse appletissa, java sivusto siis, mutta, vaikuttaa siltä että nyky java ei ihan vielä ole kaikkein sopivin toimeen, lähinnä on ongelmana se että selain ei muista applettiin annettuja salasanoja ja käyttäjänimiä.

Jotenka sitten HTML form, jonka submittaan PHP koodiin, PHP koodi tarkistaa palvelimesta onko pelaaja tiedot oikein, taikka sitten lisää pelaaja tiedot palvelimeen.

Voisiko joku hieman kuvailla mitä vaiheita täytyy ottaa huomioon kirjautumisiin !

------

kayttaja-2499 [19.01.2011 21:57:34]

#

Itse ottaisin valmiin kikkareen ja käyttäisin sitä.

Käyttäisin PHP:n sijasta Javaa. Ottaisin esimerkiksi käyttöön JBossin ja Springin. Käyttäisin kirjautumisessa Springin autentikointia, välittäisin Appletille session ID:n, jonka Appletti välittäisi takaisin palvelimelle.

MUTTA tämä esimerkki, jonka annoin, on taas suuri pala kakkua, jonka opettelemisessa menee taas aikaa. Eli etsi PHP:lle jokin valmis autentikointiratkaisu, jota sitten soveltaen käyttäisit.

kpzpt [19.01.2011 22:14:49]

#

Turhat rekisteröijät !

Ajattelin laittaa HTML Formin jonka sitten submittaan PHP koodiin, PHP koodi tarkistaa Form parametrit ja toimii sitten kuten kuuluu.

Minulla ei ole kokemusta sivuston ylläpidosta, en tiedä kuinka madot taikka virukset toimivat rekisteröinti sivustojen kanssa, onko minun jotenkin huomioitava tilanne että jokin IP sitten tahtoo rekisteröidä huomattavan määrän nimiä palveluuni, minulla on alhainen maximi käyttäjätunnus määrä, joten en halua että yksi IP voisi rekisteröidä kaikki slotit ?

Ajattelin laittaa maximi määrän rekisteröintejä yhdestä IP osoitteesta, vaikkapa 25, kuinka tämä on parasta hoitaa ja laitanko jonkin vanhenemis lipun vaikka voimassa 3kk ?

Onko muita mahdollisia yleisiä taikka harvinaisia tilanteita joita tulisi huomioida, vai onko tämäkin ihan turha ?

------

Lebe80 [19.01.2011 23:34:46]

#

Jos sinulla ei ole kokemusta ylläpidosta, niin sillä suuremmalla syyllä suosittelen valmiin pohjan käyttöä, joissa pelkkän rekisteröitymis-ominaisuuden lisäksi on hiottu ylläpitotyökaluja.

kpzpt [19.01.2011 23:48:22]

#

Rekisteröinti !

Mitä eri "valmiita" rekisteröitymis koodi pätkiä on ?

Olen jo googlannut php ja rekisteröinti ja löytänyt esimerkkejä joita ajattelin käyttää, mitenkä laajaa koodi pätkää on tarjolla, nämä mitä minä löysin ovat ihan perus rekisteröinti ja form tietojen lukuja !

Löytyykö mahdollisia koko etusivun rakentelu pohjiakin ? joissa olisi valmiita slotteja esimerkiksi sivun kuville ja eri etusivun toiminta näppäimille ?

Millä hakusanoilla haen "valmiin pohjan" ja voisiko joku laajentaa tietämystäni mitä kaikkea valmista on open/free puolella tarjolla palvelun etusivuksi ja rekisteröintiin ?

------

jimi-kimi [20.01.2011 11:33:38]

#

Joomla, WordPress, Drupal, Zend, Magnolia, Webiva.
Neljä ensimmäistä PHP, viides Java ja kuudes RoR.

Ei ole mitenkään hirmuisen vaikeata käyttää vaikkapa google translaten ja searchin yhdistelmää.

HMM! MIKÄHÄN VOISI OLLA SISÄLLÖNHALLINTAJÄRJESTELMÄ LONTOOKSI?!??!?!?!??!?
Translate: Content Management System
HMM! MIKÄHÄN VOISI OLLA JOKIN SISÄLLÖNHALLINTA JÄRJESTELMÄ????!?!??!!?
Search: CMS -> Noin 122 000 000 tulosta (0,07 sekuntia)

Hakusanoja: CMS, PHP, Java, Session management, Authentication etc...

Lebe80 [20.01.2011 11:50:54]

#

Itse pistäisin suoraan Wordpressin, joka löytyy suomeksi, ja jonka päivittäminen on erittäin automatisoitu nykypäivänä.

Samaan syssyyn erittäin paljon sivupohjia.

reca [20.01.2011 13:25:02]

#

jimi-kimi:
Onko joku angstikausi menossa? Katselin sun viimeisiä viestejä ja jokaisessa on joku vikinä jollekkin, joka ei vaan osaa. Ei näitä hakusanoja pysty ihan ilmasta noukkimaan ellei asiasta juurikaan tiedä. kpzpt oli kuitenkin jo käsittääkseni hakenut tietoa Googlen haulla...

Jos vaikka jimi vähä löysäis vannetta pään ympärillä?

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta