Hirveä hinku ja tarve olisi suunnitella ja tehdä ulkoasu jollekkin mieluiten itsehallittavalle nettiprojektille, mutta ei tule mitään ideoita mieleen. Täältä varmaan löytyisi koodaajia joilla olisi jotain ideaa jota voisi yhdessä sitten kehittää eteenpäin. Tietenkin myös sisältöä haluaisin kirjoittaa...
Kukaan graafikon tarpeessa jollekkin aloittavalle projektille, mieluiten jokin ohjelmointi- ja koodausjuttu johon tulisi sivuston lisäksi foorumi (SMF).
Mikä oli kysymys?
1. Asenna Wordpress
2. Asenna SMF
3. Kirjoita sisältöä
4. Siirry kerran päivässä/viikossa/kuukaudessa kohtaan 3.
Lebe80 kirjoitti:
Mikä oli kysymys?
Ei taida olla mitään. Haluaisi vain johonkin projektiin graafikoimaan.
Jokotai kirjoitti:
Lebe80 kirjoitti:
Mikä oli kysymys?
Ei taida olla mitään. Haluaisi vain johonkin projektiin graafikoimaan.
Ehkä ensimmäiseksi sinun pitäisi laittaa näytille jo tekemiäsi sivuja (joko pelkkänä kuvina, html+css -muodossa taikka sitten ihan toimivana sivustona),
Sillä tuskin on väliä, onko sivut kuvitteellisia vaiko ihan oikein käytössä olevia sivuja, kunhan ulkoasun olet tehnyt itse.
http://tietovirus.viuhka.fi/
löytyi profiilista ;)
Aikas tumma tuo kotisivusi, mutta jokaisella on omat mieltymyksensä.
Harvemmin kukaan ottaa 12-vuotiasta poikaa tekemään mitään vakavamielistä, eikä heille edes pysty maksamaan palkkaa. Itse en ole paljon vanhempi, mutta olen kumminkin jo ehtinyt tehdä kaikenlaista (Voin pistää jälkeenpäin pari linkkiä).
Katselin sivuiltasi myös noita tekeleitäsi, ihan hienoja, mutta itse olen törmännyt ihan samanlaisiin tutoriaaleihin netissä surffaillessani. Ehkei ole maailman paras idea myydä tai edustaa itseään töillä, jotka on valmistettu suoraan tutoriaalin perusteella. Tosin kyllä mallia saa ottaa ja niillä harjoitella, mutta jos kopio suoraan (Oikeastaan työsi olivat yhdistelmiä eri oppaista) niin se ei ole hyvä juttu.
Edit. Onko ohjelmoijan tunnusmerkki pitkät hiukset? Omaan nääs itsekkin sellaiset.
Macro kirjoitti:
Edit. Onko ohjelmoijan tunnusmerkki pitkät hiukset? Omaan nääs itsekkin sellaiset.
Ei ole. Ainakin jos minut lasketaan ohjelmoiaksi, sillä minulla useimmiten on hyvinkin lyhyet hiukset.
Jee, ehdin jo säikähtää, että olenko itse :)
Harmillisesti en nyt löytänyt sitä artikkelia, jossa pohdittiin ohjelmointikielen suosion ja sen kehittäneen tyypin naamakarvojen runsauden välistä korrelaatiota.
edit: Hmm, se taisikin olla tämä: http://www.alenz.org/mirror/khason/why-microsoft-can-blow-off-with-c.html
Siinä perusteltiin miksei C#:sta tule suosittua ja Javasta tulee.
Jotenkin varmaan liittyy siihen, kuinka eristyksissä on ulkomaailmasta ja kuinka pimeässä viihtyy. Parta nimittäin tuppautuu kasvamaan, jos ei käy koskaan ulkona :)
No, leikkasin syksyn alussa tukan. Sen verran vanhoja kuvia. Facebookissa nykyistä pärstää. Niin ja siis palkkaahan en oo kaipaamassa, vaan vähän tekemistä :D Ja kyllähän mä kaikenlaista oon tehny ja tulen tekemään, ongelma on vaan se että ei aina jaksa laittaa tonne grafiikkakansioon.
Sanoit käyttäväsi Photoshoppia. Kauanko olet käyttänyt ja mitä versiota (CS4, CS5, Elements)?
Käytän tällä hetkellä CS2 -versiota siitä syystä että koneeni on sen verran surkeana että XP Service Pack 3 ei asennu. Jos ja kun ostan ulkoisen, asennan Windowsin uudelleen ja hankin CS5. Photoshoppausta olen harrastanut noin 5 vuotta.
Hmm, ehkä kannattaisi joo päivittää CS5-versioon. Oletko kokeillut trialia? Se on aika mainio ohjelma.
Tietovirus kirjoitti:
koneeni on sen verran surkeana että XP Service Pack 3 ei asennu.
Tiesit kai, että XPSP2:lle ei saa enää tietoturvapäivityksiä ja näin ollen sitä on vaarallista pitää kiinni Internetissä?
Kyllä. Sen takia kannattaisi se ulkonen tilata :S
Meinaatko asentaa käyttöjärjestelmän ulkoiselle kovalevylle? Tilaisit ennemmin uuden tietokoneen :)
Macro kirjoitti:
Hmm, ehkä kannattaisi joo päivittää CS5-versioon. Oletko kokeillut trialia? Se on aika mainio ohjelma.
Jaah, mitäs muuta hienoa siinä on kuin uudet ominaisuudet? Itse en ainakaan niistä useimpia tarvitse, mutta ehkä se on muutenkin jollakin tavalla parempi?
Tosin itselläni on PS7. Mitä tuossa katselin, niin sitä ei ilmeisesti enää saa edes päivitettyä. Sinänsä outoa että PS Elements 7:n saisi päivitettyä 700+ eurolla ja PS CS2:n tai uudemman 200+ eurolla, mutta ilmeisesti CS2:a vanhempien täysversioiden omistajat joutuu maksamaan täyden 1000+ euroa jos haluavat CS5:en.
Hieman huolestuttaa myös, että joudunko ojasta allikkoon, jos päivitän. Noiden CS-photoshoppien käyttäjät joskus kiroilevat kun ne kaatuilee. Itselläni ei ole PS7 kaatunut ikinä. Ja on sillä joskus jyystetty jotain 1,5 gigan satatasoisia kuvia monta päivää, että ei luulisi olevan käytön vähäisyydestäkään kiinni.
Ei minullakaan ole kaatunut CS5 kertaakaan. Se sentään pyörii monta tuntia (5h?) päivässä ja noin 7 päivää seitsemässä päivässä.
Macro kirjoitti:
Meinaatko asentaa käyttöjärjestelmän ulkoiselle kovalevylle? Tilaisit ennemmin uuden tietokoneen :)
En meinaa, vaan siirtää kaiken krääsän koneelta ulkoselle. Ja sitten Ceelle Windows XP Professional uusiks. Ja mieluummin kasaan itse uuden koneen, muttakun ongelma on se että Seiskat on kalliita, ja Home Premium... Eh... Ei oikein innosta. Mieluummin Pro tai Ultimate muttakun se on se rahanpuute. Kun säästöissä vaan 750€ ja pitäs hankkia uus kone, läppäri ja uus näyttö :(
Tietovirus kirjoitti:
Mieluummin Pro tai Ultimate muttakun se on se rahanpuute. Kun säästöissä vaan 750€ ja pitäs hankkia uus kone, läppäri ja uus näyttö :(
Miksi? Ultimate melkein tuplahintanen HP:iin verrattuna, ja ominaisuuksina vain salaus- ja purkuohjelmia, joita on netti muutenkin täynnä ilmaiseksi. Ainoa suht hyödyllinen ominaisuus mikä siitä löytyy on XP-mode, mutta eipä sillekään ole ikinä tullut käyttöä vaikka on Seiskaa tullutkin käytettyä lähes vuoden.
Mulle tulis käyttöä XP-modelle ;)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.