Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kypäräkamerat

Sivun loppuun

Macro [08.07.2010 20:00:59]

#

Terve taas

Ajattelin, kun tulee talvisin lasketeltua, että olisi kiva laittaa jotain nauhalle. Ei ole kenenkään kiva rinteen reunalla kuvata, ja sekin jää lyhyeksi vauhdin takia ja tulee vain pieni pätkä kuvaa. Jos kypärässä olisi laskijalla kamera, olisi se eri asia.

Olen katsonut joitain kameroita, ja osa vaikuttaa hyvältä hinta-laatu-suhteessa. Tässä on Drift Innovationin kamera, joka on paras kamera tähän mennessä. Kamera ei saa olla turhan suuri, ja se olisi kiva kun saisi kiinnitettyä laseihin.

http://www.driftinnovation.com/x170-action-camera.php

Muita hyvän näköisiä kameroita olisivat esimerkiksi
http://helmetcameracentral.com/2008/03/06/vholdr-helmet-camera-review/
http://helmetcameracentral.com/2009/09/29/contourhd1080p-review-full-hd-wearable-camcorder/

Molemmat ovat aikas kalliita, ja toiminnot ovat samoja, jolleivat huonompia tai vähäisempiä. X170-kamera näyttää hyvältä toimintoineen, varsinkin kaukosäädin on kiva ja suuren muistimäärän tuki.

Olisiko jollain kokemusta ko. kamerasta, tai vastaavista? Hinta ei saisi olla kovin korkea.

tkarkkainen [08.07.2010 23:17:01]

#

Kaverilla on tuollainen ContourHD, ja ihan näpsäkkä peli se on, kuulemma täysin hintansa väärti. Tehty ilmeisesti ihan ajatuksen kanssa. Äänenlaatukin parempi kuin tuossa miun omassa halppis-Aiptekissa, joka ei ole kypäräkameraa nähnytkään.

Huonoin puoli on se, että tuohon kokoon kun sullotaan optiikka, niin siitä tulee uusia "ominaisuuksia" mukaan. Lähinnä kalansilmäefektiä tarkoitan, mutta senkin saa ilmeisesti aika hyvin kompensoitua jälkikäsittelyssä.

Macro [08.07.2010 23:34:16]

#

Huomasin lukeissani Drift Innovation X170-kameran käyttöohjetta, että lämpötila käyttövarten tulisi olla 10-40 Celciusta. Nämä ovat todennäköisesti pattereiden takia, eivät kameran kestävyyden?

Nyt SD-korttien hinnat ovat sen verran alhaalla, että 16GB:n kortin voi ostaa huoletta, jo 35 eurolla saa 6GB:n SD-kortin.

JussiR [09.07.2010 08:17:58]

#

Kyllä ne patterit pakkasessa toimii. Ainakin oman kokemuksen mukaan.

35 eurolla saa 16 GB kortteja. Class 2 nopeus riittää tuohon. http://www.jimmspc-store.fi/hae/16 gb sd

Tässä halvin http://www.jimmspc-store.fi/tuote/SD4/16GB?t=false

Mut jos haluun nopeemman kortin vaikka sen takia, että olis nopee siirtää koneelle tai jotain niin tässä kohtuuhintainen class 6-kortti http://www.jimmspc-store.fi/tuote/V44031?t=false .

Menee varmaan 20 tuntia videota 16 gb kortille tuolla kameralla :D

EDIT: Ai niin noissa A-Datan korteissa on valmistajan elinikäinen takuu. Mutta en tiiä pysyykö se kiinalaisfirma niin kauaa pystyssä.
EDIT2: Jos meinaat ostaa full hd kameran, niin osta kortti jonka nopeus on class 4 tai enemmän.

Grez [09.07.2010 11:18:34]

#

JussiR kirjoitti:

Kyllä ne patterit pakkasessa toimii. Ainakin oman kokemuksen mukaan.

Luulisin kuitenkin, että Macro tarkoitti paristoja tai akkuja.

Blaze [09.07.2010 11:21:18]

#

Offtopic, anteeksi,

JussiR kirjoitti:

Kyllä ne patterit pakkasessa toimii.

"Tiedä en, mut kuullu oon, patterit kuuluu radioon."

JussiR [09.07.2010 11:21:41]

#

"(puhekielessä myös patteri)" http://fi.wikipedia.org/wiki/Paristo
Sori puhekielesta, mutta sen käyttö on aika yleistä foorumeilla. Jos sana voi tarkoittaa monia eri asioita, saa käyttää omaa päätä ja päätellä mitä asiaa se tarkoittaa asiayhteydessä, jossa se sanotaan. Tiesit tämän varmaan, mutta pidän pilkunnussintaa pilkkuseksuaalinen touhuna ja olen kai vähän rasisti. Likaista!

Mulla ne on toiminut talvella, mutta en ole koskaan antanut niiden lämpötilan päästä miinuksen puolelle, vaan olen käyttänyt niitä (kuumenee käytössä).

Mutta ehkä kuitenkin tuolla lämpötilalla tarkoitettiin lämpötiloja, joissa kamera on testattu toimivaksi, eikä vain paristot.. Tai no eihän se kamerakaan toimi ilman paristoja.. asdfghklö

Grez [09.07.2010 12:03:59]

#

Luulin että sana patterit oli alleviivattu juuri sen takia, että olisit nillittänyt siitä oikeinkirjoituksesta. Mutta olin ilmeisesti väärässä ja parempi niin. Tosin miksi ihmeessä se oli alleviivattu?

JussiR [09.07.2010 13:45:21]

#

Ok :D

Koska tarkotin nimenomaan, että paristot toimivat pakkasessa, ei kamera.

Macro [09.07.2010 16:06:19]

#

Kamera varmaankin toimii, mutta kameran kanssa olen huomannut paristojen kestävyyden heikentymisen. Kylmänä niitä joutuu vaihtamaan koko ajan.

Toisaalta X170 kiinnostaisi toimintoineen ja kiinnitysten takia, mutta jos paristotilaa ei ole lämpöeristetty, niin se voi olla vähän. Lasketellessa lämpötila on useasti alle -10 C, ja viima tekee kylmemmäksi. Pari vuotta sitten mittari näytti -25 astetta. Ei ole kiva, jos joutuu vaihtamaan paristoja kokoajan.

JussiR [09.07.2010 16:19:40]

#

Ei viima tee kylmemmäksi, mutta jäähdyttää kyllä paremmin. En tiedä olisko yhtään parempi käyttää AA-kokoisia akkuja? 30 min menee ladatessa ja maksavat aika paljon verrattuna patterihin (varsinkin laturi), mutta pidemmän päälle halvempaa.. Ehkä. Riippuu kuinka usein käyttäisit.
Ei ne patterit pääse kylmäksi, jos ne on käytössä ja jos pidät vaikka lämpimässä taskussa, kun et käytä :D

Rekkaa jollekin esim. lumilautailufoorumille ja kysy mitä kameraa he käyttävät? Luultavasti löytyy keskustelua jo valmiiksi.

Macro [09.07.2010 16:38:24]

#

Aloin kasaamaan vertailutaulukkoa, johon kerään erillaisten kameroiden tietoja. Noiden kameroiden hintoja ei vaan löydy mistään. Se olisi se ratkaiseva, koska ei ole varaa pistää heti kaikkea likoon. Toisaalta tuo VholdR:n ContourHD-kamera kiinnostaisi, nimittäin Original HD. ActionHD:ssa on niin paljon kovempi tahti kuvien kanssa, että ei se tuo minulle mitään uutta. Eri asia olisi, jos olisi syöksylaskija, jolloin vauhtia tulee paljon enemmän. Suomessa, Ruotsissa ja Alpeilla tuommoinen varmaan riittänee ihan täysin hyvin, kun FPS on 30. Original HD:ssa on ihan hyvä resoluutio, Fast SD:ssä on liian pieni. Muut kamerat ovat todella kalliita.

Plussaa siitä, että VholdR:n kamerat tukevat SDHC-kortteja. SD-kortteja ei tunnu löytyvän nähtävästi enään mistään. VholdR:n kameroiden tallennusmuoto on hieman omituinen; onko mov VholdR:n oma, vai onko tämä yleinen muoto?

Molempien valmistajien kamerat ovat vesitiivitä, joka on pakollinen laskettelussa. Lunta ruiskuu ja sataa, joten on hyvä ettei kameralle käy mitään.

VholdR:n kamerat ovat kalliimpia, mutta kannattaa maksaa vähän enemmän jotta se kestäisi pidempään.

Grez [09.07.2010 16:46:16]

#

Macro kirjoitti:

Plussaa siitä, että VholdR:n kamerat tukevat SDHC-kortteja. SD-kortteja ei tunnu löytyvän nähtävästi enään mistään.

Jaa, itse löysin heti seuraavista kaupoista: Beesting, Boostep.fi, Capi-Online, CyberPhoto, Databest, Data-Systems, DigiMesta.com, Digiparts.fi, DigiShop, e-ville.hk, Famiko, Fotoman, GSM-Store, Hyperväline, IDEsan, Jimm's PC Store, JT-Net.fi, Kauppasatama, KLC.fi, Konebox, Konsolinet, Lapstore, Magnet-E, Maitolaituri TV, Mikromafia, Multitronic, Mustekasetti.com, Nettimania, Nettori.org, ONOFF, Pixmania, Reaxon Oy, Scandinavian Photo, SmartIT, Teknikmagasinet, Tietokonekauppa.fi, Top Shot, Verkkokauppa.com, WeSellCd.com, VPD, www.cdon.fi, www.superkuva.fi ja Y-S Toimistotarvike Oy

Mutta onhan se hyvä että SDHC on tuettuna, niin voi käyttää 4 gigaisia ja isompia kortteja eikä tarvitse ostaa 2 gigaista tai pienempää vain koska laite ei tue.

Macro [09.07.2010 16:51:28]

#

Grez kirjoitti:

Macro kirjoitti:

Plussaa siitä, että VholdR:n kamerat tukevat SDHC-kortteja. SD-kortteja ei tunnu löytyvän nähtävästi enään mistään.

Jaa, itse löysin heti seuraavista kaupoista: ...

Ai, Hintaseurannan haku ei löytänyt eilen yhtään mitään.

Grez [09.07.2010 16:56:14]

#

No, hintaseurannan hakuun ei voi kirjoittaa alle 3-merkkistä hakusanaa..

Macro [09.07.2010 18:04:34]

#

Grez kirjoitti:

No, hintaseurannan hakuun ei voi kirjoittaa alle 3-merkkistä hakusanaa..

Aijaa, lukihan se tuossa. En vain ole huomannut.

Kannattaisiko ContourHD Original HD-kamerasta maksaa noin paljon, kun vaihtoehtona on Drift Innovationin X170 Action Camera?

Muokkaus. Onko kameroita siis vain kaksi, ContourHD ja ContourHD 1080p? Nuo Action HD jne. ovat siis vain tiloja? Full HD, Tall HD, Action HD ovat siis ContourHD 1080p:n tiloja, ja Contour HD, Fast SD ovat Contour HD:n tiloja?

Macro [12.07.2010 17:20:53]

#

Nähtävästi niitä on vain kaksi, juuri noin kun mainitsin.

Amerikasta kun tilaa (esimerkiksi Amazonista uuden), niin saa 200 eurolla, mutta Suomessa se maksaa 230€. Nimittäin Contourhd (ei 1080p). Löytääkö joku jostain halvemalla?

punppis [13.07.2010 01:36:49]

#

Ei ole mitään järkeä tilata jenkeistä, jos hintaero on vain 30 euroa.

Grez [13.07.2010 02:12:35]

#

punppis kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä tilata jenkeistä, jos hintaero on vain 30 euroa.

Milläköhän ihmeen perusteella? Itse olen monestikin tilannut esimerkiksi tuotteita, jotka maksavat suomessa 40e ja jenkeissä rahteineen 10e. Itse asiassa eilen viimeksi.

JussiR [13.07.2010 08:26:47]

#

Takuuasiat on varmaan hankalempia ulkomailta tilatessa.

Olli [13.07.2010 15:04:23]

#

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16192
30.13 € - Genuine Kingston 16GB SDHC SD Memory Card (Class 4)

JussiR [14.07.2010 09:26:40]

#

Olli kirjoitti:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16192
30.13 € - Genuine Kingston 16GB SDHC SD Memory Card (Class 4)

Suomesta saa samaan hintaan, mutta nopeammalla toimituksella.

Juice [14.07.2010 10:01:52]

#

Kannattaa muutenkin vähän varoa muistien ostamista Kiinasta (erit. eBaystä), aika iso osa on piraatteja.

EDIT: Selvensin sanamuotoa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta