Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Käyttäjien karsinta

Sivun loppuun

Tulilintu [11.08.2003 12:14:52]

#

Eikö kannattaisi poistaa kaikki käyttäjät jotka eivät ole ollut x aikana sisällä? Mielestäni tuo reilun 900 jäsenen määrä ei ole yhtään hieno määrä kun osa niistäkin saattaa olla nykyisin toisella nimellä, ja sellaisia joilta ei ole koskaan tullut ainuttakaan viestiä.

PS. Antakaa Antin ihan itse päättää, tämä on vain omamielipiteeni, jonka halusin tuoda julki.

thefox [11.08.2003 12:18:30]

#

Vähintään ne voisi poistaa, jotka eivät ole tehneet yhtään postausta.

edit: Ja jotka ovat olleet rekisteröityneenä vähintään kuukauden, tms.

Tulilintu [11.08.2003 12:36:23]

#

Mutta kyllä joku x = puolivuotta voisi olla ihan varteen otettava vaihtoehto.

odys [11.08.2003 13:07:24]

#

Olisihan se ihan kiva jos inactive käyttäjät saisi karsittua pois. Nimimerkkejäkin vapautuisi.

Antti Laaksonen [11.08.2003 13:15:03]

#

Aktiivisten jäsenten määrä selviää sivulta https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/jasenet.php - tällä hetkellä se näyttää olevan 180.

Olen kyllä ajatellut, että tunnukset säilyvät ikuisesti, mutta ehkäpä tuossa listassa voisi näyttää vain ne, jotka ovat lähettäneet viestejä, koodivinkkejä tai kommentteja, tai edes kirjautuneet joskus.

kayttaja-225 [11.08.2003 18:36:45]

#

Saisko käyttäjänimiä poistettua? Mulla on täällä 3 eri käyttäjänimeä (Onko se sallittua?). Jos Antti näät tämän niin saat poistaa toiset käyttäjänimet. (Todistukseksi varmaan riittää sama sähköposti osoite...)

Vilikki [12.08.2003 18:36:55]

#

lainaus:

Saisko käyttäjänimiä poistettua? Mulla on täällä 3 eri käyttäjänimeä (Onko se sallittua?). Jos Antti näät tämän niin saat poistaa toiset käyttäjänimet. (Todistukseksi varmaan riittää sama sähköposti osoite...)

lähinnä tulee mieleen, että miksi ihmeessä täytyy olla kolme eri nimeä?

odys [12.08.2003 18:44:12]

#

Niinpä :)
Mitä sä kolmella teet?? onks yks peelotus nicki? :P

Vilikki [12.08.2003 18:57:09]

#

lainaus:

Niinpä :)
Mitä sä kolmella teet?? onks yks peelotus nicki? :P

haha, sepä olisikin kun yksi niistä nickeistä olisi keo-keo :P

Janezki [12.08.2003 19:18:19]

#

Kannatan jäsenten karsimista. Putkassa on varmaan muutama sata turhaa käyttäjänimeä.

odys [14.08.2003 14:05:24]

#

No ainahan voi pyytää että antti muuttaa nimimerkkisi tietokannasta.. ei tarvitse täyttää tietokantaa turhaan. Ajatelkaahan vähän. :P

Enen olin täällä Jope ja pyysin anttia vaihtamaan nimimerkkini ja niin hän myös teki.

Tulilintu [14.08.2003 15:48:19]

#

lainaus:

No ainahan voi pyytää että antti muuttaa nimimerkkisi tietokannasta.. ei tarvitse täyttää tietokantaa turhaan. Ajatelkaahan vähän. :P

No minäkin olin ennen, kuin pyysin Anttia vaihtamaan sen, F-Bird ja enpä ole enää.

Sami [14.08.2003 21:37:34]

#

No aivan aluksi olin rekisteröitynyt nimellä "mä vaan", mutta vaihdoin sen muistaakseni melko pian sen jälkeen tähän nykyiseen.

EDIT: tai siis pyysin Anttia vaihtamaan...

T.M. [14.08.2003 21:54:54]

#

tosi järkevää keksii just tommosii "mä", "minä", "meitsi" nimimerkkejä?

Gwaur [14.08.2003 22:12:05]

#

lainaus:

Niin, ja kaikkia tommosia "The ohjelmoija" tai "QB graphics" tommosia mitkä tuskin mitän tarkoittavatkaan...

lainaus:

No minäkin olin ennen, kuin pyysin Anttia vaihtamaan sen, F-Bird ja enpä ole enää.

Jaa sääkö se olit! :) Ihmettelinkin että minne se F-Bird katos... :P

mrkebab [14.08.2003 22:35:04]

#

lainaus:

onks yks peelotus nicki?

Voi olla vähän typerä kysymys, mutta mistä tuo peelo sana oikein tulee?

Pekka Kauppila [14.08.2003 22:50:49]

#

Sanakirja sen kertoo: http://www27.brinkster.com/turpeinen/slangisuomi.asp

tai sitten muuten vaan http://www.pelulamu.net/peelo/

mrkebab [14.08.2003 23:07:10]

#

kun joku uskaltautui kysymään, mistä sana oli peräisin tai mitä se tarkoitti, niin vastaus oli "taidat olla itsekin PEELO kun et kerran tiiiä!!!" :P

Grey [15.08.2003 07:47:49]

#

Heh, minä taidan kuulua niihin harvoihin jotka eivät paljoakaan vaihtele nimimerkkiään. Esim. erästä nimimerkkiä käytin monta vuotta niin verkkopeleissä kuin chateissa ja messussa. Aloin sitten kuitenkin chateissa käyttämään nimimerkkiä Grey kaksi vuotta sitten, ja vasta hiljattain vaihdoin messunickini toiseen (vaan miksi mailini on minun nimelläni, niin vastaus siihen on se että en jaksa vaihtaa sitä. Tulee liikaa vaivaa ilmoittaa siitä sitten kaikille tuttavilleni.)

-Grey-

odys [15.08.2003 07:50:59]

#

Minä käytin nickiä Jope noin 9 vuotta ennen kuin vaihdoin sen odykseksi. :)

Vielä nickin vaihdon jälkeenkin kaikki kaverit joiden kanssa olen irkannut pitkään kirjottavat "Jope" :)

Pekka Kauppila [15.08.2003 15:37:12]

#

Palataampa vielä takaisin tuohon alkuperäiseen aiheeseen eli käyttäjien karsintaan. Minun mielipiteeni tuosta on se, että ei niitä käyttäjiä kannatta sieltä poistaa muutakuin siinä tapauksessa jos ne eivät ole lähettäneet mitään viestejä ja viimeisin kirjautumien on tehty joskus vuonna miekkaja ja kivi. Muuten saattaa tulla jonkin sortin sekaannuksia.

Kannattaisi ehkä myös toteuttaa tuo käyttäjät lista jonkin sortin taulukkona jossa näkyy myös jotain tietoja käyttäjästä ja taulukko pitäisi pystyä järjestämään halutulla tavalla.

Gwaur [17.08.2003 16:51:24]

#

noita kauppilan antamia linkkejä en jaksa katsoa joten en tiedä että onko tämä kerrottu siellä, mutta kerron kumminkin, että maailman ensimmäinen "peelo" oli oikealta nimeltään Pekka Elo. Nimimerkkinänsä hän käytti sanaa peelo, joka ei tuolloin tarkoittanut mitään. Ko. Pekka taisikin olla vähän peelo ;) niin siitä asti peelo on kuvastanut erittäin tyhmää ihmistä.

Aku2 [19.08.2003 23:41:47]

#

Parannusehdotuksia:

1. Käyttäjälle mahdollisuus vaihtaa näkyvää nimeä.
- Näin ei tulisi turhaan uusia käyttäjätunnuksia luotua.

2. Käyttäjällä itsellään oikeus poistaa oma käyttäjätunnus.
- Näin voisi poistaa vanhan tai vahingossa luodut uudet tunnukset.

Ja mitä tulee poistamiseen niin ei ainankaan siten, että jos ei ole kirjoittanut mitään, koska on paljon immeisiä, jotka lukee viestejä, mutta ei kirjoittele. rekisteröinti taasen helpottaa viestien seuraamista mitkä on uusia ja mitkä vanhoja. 1 vuosi voisi olla hyvä raja viimeisestä kirjautumisesta, jonka jälkeen tunnus poistuisi automaattisesti tai poistetaan vaikka käsin.

thefox [20.08.2003 09:33:48]

#

lainaus:

Minusta tämä toimii paremmin niin että käyttäjätunnuksen vaihtaakseen täytyy lähettää sähköpostia ylläpitäjälle. Näin vältytään turhilta sekaannuksilta jos joku vaihtelee nimimerkkiään joka päivä -- viesteissä olevat viittaukset henkilöihin kun eivät muutu.

Aku2 [20.08.2003 13:58:19]

#

lainaus:

lainaus:

Minusta tämä toimii paremmin niin että käyttäjätunnuksen vaihtaakseen täytyy lähettää sähköpostia ylläpitäjälle. Näin vältytään turhilta sekaannuksilta jos joku vaihtelee nimimerkkiään joka päivä -- viesteissä olevat viittaukset henkilöihin kun eivät muutu.

Tietysti tuo tulisi hoidettua siten, että jos nimimerkki vaihtuu, niin se vaihtuu myös aikaisemmin kirjoitetuista viesteistä. Eli viestit seuraa käyttäjänimeä.

Vilikki [20.08.2003 16:36:39]

#

Kyllä se sittenkin vähän sotkee.. jos vaikka rajoitus, että vaikkapa 2 viikon sisään saisi vaihtaa enintään kerran sen nimen, tai pidempikin aika voisi olla hyvä.

RautaNokka [20.08.2003 17:12:04]

#

miten ois jos kaikki nickit poistettais niin kuin suomipeleissä, sillon joskus?

thefox [20.08.2003 19:30:01]

#

lainaus:

Tietysti tuo tulisi hoidettua siten, että jos nimimerkki vaihtuu, niin se vaihtuu myös aikaisemmin kirjoitetuista viesteistä. Eli viestit seuraa käyttäjänimeä.

Toki toki, mutta tarkoitinkin muiden viesteissä olevia viittauksia käyttäjänimeen. (Esim. "Aku2, ongelmasi ydin on..." jne). Jos joku lukee vanhempia threadejä voi syntyä sekaannuksia käyttäjänimien vaihduttu. Tältä tietysti säästytään käyttämällä lainaus-toimintoa ahkerasti :)

Meitsi [07.09.2003 14:51:24]

#

lainaus:

mitäs toi ny meinaa?

Minä [07.09.2003 19:07:46]

#

niin?:)

Gwaur [08.09.2003 14:29:59]

#

lainaus:

mitäs toi ny meinaa?

Sitä, että semmosilla nimimerkeillä saadaan yleensä ns. peelon maine. "Minäpäminä", "Meitsi" ja "The ohjelmonoija" tyylisillä nimimerkeillä ei saa minkäänlaista kuvaa minkälainen ihminen voi olla kyseessä.
Kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen, mitä muut ajattelevat nickeistä. esim "maailman_ainoo_hetero" nimimerkki saa hyvin monet suuttumaankin, ja sekös se vasta peelon maineen saa :P

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta