Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Auttakaas .. WinRAR ongelma

Sivun loppuun

Jukkss [16.05.2010 13:50:45]

#

Elikkä minulla on iso peli (84 WinRAR Archivea, jokaisen koko on n. 95,7 Mt, yhteensä n.7.69 GB).
Kaikki nämä tiedostot ovat sijainnissa C:\Uusi kansio.
Tarkoitus olisi saada nämä kaikki yhdeksi ISO tiedostoksi.
(C:) Asemalla tilaa 3/4 jäljellä (113 GT). Tilaa käytetty 35,6 GT.
Kun alan extractaamaan tiedostoja, ensimmäiset 20-40 % menee ongelmitta, mutta sen jälkeen tulee virhe ilmoitus että vapaa levytila ei riitä tai jotain tuohon suuntaan, vaikka kyllä sen periaatteessa pitäisi riittää.
Auttakaas nyt vähän miten tässä oikein pitäisi toimia, menee hermot kun 2 päivää rassannu tätä menee hermot ....

Vai onko niin että fyysinen muisti ei yksinkertaisesti riitä tämän pelin asentamiseen ... ?

Edit: Niin ja tiedoksi on siis Trial versio

FooBat [16.05.2010 14:42:10]

#

Kokeile jotain muuta purkuohjelmaa, esim. 7-zip:iä.
http://www.7-zip.org/

Jukkss [16.05.2010 14:48:07]

#

Selvä homma. Laitan myöhemmin viestiä miten kävi.

Resiina [16.05.2010 14:56:22]

#

Itselläni oli joskus sama ongelma. Yritin purkaa liian ison tiedoston ulkoiselle kovalevylleni, jossa oli FAT32. Purkaminen ei onnistunut, koska kyseinen tiedostojärjestelmä tukee max. 4Gt kokoisia tiedostoja. Purkasin sitten tiedoston tietokoneen omalle kovalevylle, jossa on NTFS. Luulen, että ongelma on siis kovalevysi tiedostojärjestelmässä.

Jukkss [16.05.2010 16:36:53]

#

Joo sama ongelma tuli 7zipin kaa ... Purki 4095 MB ja antoi virheen "Levyllä on liian vähän tilaa".

Resiina: Voisitko antaa ohjeet miten minun pitää toimia :=)

Macro [16.05.2010 16:47:51]

#

Et pysty laittamaan sinne yli 4GB:n kokoista tiedostoa, jollet sitten maagisesti muuta tiedostojärjestelmän muotoa NTFS:ksi.

Jukkss [16.05.2010 16:52:25]

#

Elikkä minulla ei ole mitään mahdollisuuksia purkaa tuota 7,7 GB tiedostoa? jeejee

Macro [16.05.2010 16:53:20]

#

Mikset pura sitä tietokoneesi kovalevylle?

Jukkss [16.05.2010 16:54:32]

#

No siihenhän tässä ollaan neuvoja kyseltykin ... Mites tämä sitten tapahtuu

Macro [16.05.2010 16:56:35]

#

Siis, eihän kovalevy voi olla FAT-formaatissa? Taitaa olla jossain muualla vika, jollet voi tallentaa sitä normaalille kovalevylle.

Jukkss [16.05.2010 16:58:29]

#

No olen yrittänyt purkaa sitä C - asemalle mutta aina heittää tuon virheilmoituksen

Othnos [16.05.2010 17:01:17]

#

Oma tietokone > C-asema > Ominaisuudet > Tiedostojärjestelmä (?) mitä näyttää? NTFS vai FAT32?

Jukkss [16.05.2010 17:04:09]

#

FAT32

Macro [16.05.2010 17:06:57]

#

Miten kummassa se voi olla FAT32? Kaiken järjen mukaan minusta kiintolevyn tiedostojärjestelmä ei voi olla FAT32, etenkään jos se on käyttöjärjestelmän alustana.

Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on?

Jukkss [16.05.2010 17:07:27]

#

Älä minulta kysy :D

EDIT: Käyttöjärjestelmänä on Windows XP Home Edition

Othnos [16.05.2010 17:15:52]

#

Eli ongelma on, kuten Resiina jo aiemmin mainitsi, tuo tiedostojärjestelmäsi joka tukee tiedostoja noin 4GB asti. Käyttöjärjestelmä-osion muuton NTFS saa ainakin asentamalla koko windowsin uusiksi, jolloin levyä formatoidessa se kysyy minkä haluaa ottaa. Enemmän tietävät voivat tarjota muita ratkaisuja.

trilog [16.05.2010 17:17:20]

#

Macro kirjoitti:

Kaiken järjen mukaan minusta kiintolevyn tiedostojärjestelmä ei voi olla FAT32, etenkään jos se on käyttöjärjestelmän alustana.

Millä perusteella? Ennen FAT32 oli aika monenkin käyttöjärjestelmän alla.

Jukkss [16.05.2010 17:17:44]

#

Elikkä pitäisikö tässä taas kaikki alkaa asentamaan uudelleen ... ...

EDIT: Joo tämä onkin vanha kone

Metabolix [16.05.2010 17:21:26]

#

Ohjeet NTFS:ksi muuttoon (ilman uudelleenasennusta) löytyvät Microsoftin sivuilta.

Jukkss [16.05.2010 17:23:02]

#

Kiitos Metabolix ... Aina auttamassa apua tarvitsevia

Macro [16.05.2010 17:28:47]

#

trilog kirjoitti:

Macro kirjoitti:

Kaiken järjen mukaan minusta kiintolevyn tiedostojärjestelmä ei voi olla FAT32, etenkään jos se on käyttöjärjestelmän alustana.

Millä perusteella? Ennen FAT32 oli aika monenkin käyttöjärjestelmän alla.

Minä en ole tainnut elää sitä aikaa.

Metabolix [16.05.2010 18:42:28]

#

Macro: NTFS tuli nimensä mukaisesti vasta Windows NT:n myötä, ja käytännössä vasta Windows XP toi sen "joka kotiin". Eihän tuosta ole kuin muutama vuosi... ;) Kannattaa ihan yleissivistyksen vuoksi tutustua historiaan vaikka englanninkielisen Wikipedian avulla, siellä kerrotaan kaikenlaista jännittävää.

Jukkss [16.05.2010 19:57:31]

#

Nojoo tein mitä tuo Metabolixin linkki neuvoi, eli menin komentoriville ja kirjoitin convert C: /fs:ntfs. sen jälkeen painoin vaan K:ta boottasin koneen, mutta kun Windows alkoi tekemään levyntarkistusta (2 eri tarkistusta). Näiden jälkeen näytölle tuli viesti vaihdetaan tiedosjärjestelmää NTFS:
Sitten kone vain sammui. Aina kun käynnistän uudelleen sama levyntarkistus ja tietojärjestelmän vaihto toistaa ja kone sammuu. No 4 kerran jälkeen meni hermot ja laitoin Acer Recovery CDn sisään ... Kone alkoi formatoida normaalisti, mutta kun palautusohjelma oli palauttanut default asetukset, kone sammui taas ihan yhtäkkiä. Ja aina kun yritän formatoida uudelleen, sama toistuu.

Kun yritän avata koneen ilman että palautuslevy on asemassa, tulee virheilmoitus: " NTLDR is Missing, press any key "

Taitaa olla tosiaan niin että tämä läppäri on elämänsä elänyt ...

(Olen nyt siis eri koneella)

Macro [16.05.2010 20:00:33]

#

Aijai, nyt täytyy olla hyvin varovainen. NTLDR on aikas tärkeä tiedosto.

Jos sinulla on toinen kone, kytke kovalevy siihen kiinni ja koita kopioida tiedostot talteen. Kun olet muuttanut tiedostomuotoa, NTLDR on korruptoitunut.

Minulla hajosi koko kovalevy, kun NTLDR hävisi ja koitin saada tätä toimimaan.

Metabolix [16.05.2010 20:10:37]

#

Jukkss kirjoitti:

Kone alkoi formatoida normaalisti

Toivottavasti tiedät, että formatointi tarkoittaa kovalevyn totaalista tyhjennystä.

Jukkss [16.05.2010 20:14:03]

#

Yritän palauttaa tehdasasetuksia

voivoi tuskin tätä enää saa kuntoon

trilog [16.05.2010 20:43:30]

#

Jukkss kirjoitti:

voivoi tuskin tätä enää saa kuntoon

Todennäköisesti saa. Kertomasi perusteella vain ohjelmistopuoli (käyttöjärjestelmä) on sekaisin, sen uudelleenasennus korjannee ongelman.

Jukkss [16.05.2010 22:06:28]

#

Ei ainkaan tehdasasetusten palauttaminen onnistunut. Yritin siis tällä Recovery CDllä joka tulee tietokoneen mukana.

lapm [17.05.2010 11:14:12]

#

tarkistappa ihan aikasi kuluksi ettei sen palautuslevyn alapinnassa ole roskia. jos on niin pehmeää liinaa ja vähän päin hönkimistä, ettei tule naarmuja.

os [17.05.2010 12:25:47]

#

Olisi ehkä ollut huomaavaista kertoa, että tärkeät tiedostot kannattaa varmuuskopioida ennen tämän tyyppisiä operaatioita. Jukkss: jos kovalevyllä on (oli) jotakin tärkeää, niin nyt kannattaa välttää äkkinäisiä liikkeitä.

Jukkss [17.05.2010 16:09:58]

#

Siis minulla on Image levy otettu kun tietokone ensimmäisen kerran asennettiin, kokeilin sillä mutta kun levy on ladannut kone vain sammuu. Sitten minulla on vielä nuo kolme tietokoneen mukana tullutta Acer Recovery CDtä mutta kun laitan levyasemaan CD 1 ei tapahdu mitään, vaikka olen biossista laittanut että hakee ensimmäisenä cd levyltä.

User137 [17.05.2010 18:36:39]

#

Toimisko Ubuntun Live CD? :)

... ja kaikki tämä yhden .rar tiedoston takia.

Macro [17.05.2010 19:07:20]

#

Metabolix kirjoitti:

Macro: NTFS tuli nimensä mukaisesti vasta Windows NT:n myötä, ja käytännössä vasta Windows XP toi sen "joka kotiin". Eihän tuosta ole kuin muutama vuosi... ;) Kannattaa ihan yleissivistyksen vuoksi tutustua historiaan vaikka englanninkielisen Wikipedian avulla, siellä kerrotaan kaikenlaista jännittävää.

Wikipedia.org kirjoitti:

NTFS, a journaled, secure file system, was created for NT.

Eli NTFS-formaatti kehitettiin Windows NT:lle, joka on kehitetty -93. Minä en satu olemaan nähnyt tätä aikaa. (Ihan pilkunviilauksen vuoksi vain.)

Metabolix [17.05.2010 19:25:45]

#

Jukkss: Muistatko nyt kunnolla, mitä teit? Formatoitko tosiaan kovalevysi, vai keksitkö tämän sanan ihan omasta päästäsi?

Kokeilemalla päättömästi erilaisia vaihtoehtoja et luultavasti saa aikaan kuin lisää tuhoa. Viisainta olisi nyt polttaa CD:lle jokin Linux (vaikka Kubuntu) ja tutkia sillä, mitä kovalevyllä ihan oikeasti on vai onko enää mitään. Toisaalta jos siellä ei ollut mitään tärkeää, voit saman tien asentaa Windowsin uudestaan. (Kai sinulla asennuslevy on?)

User137 kirjoitti:

... ja kaikki tämä yhden .rar tiedoston takia.

Noin iso RAR herättää epäilyksen, ettei kyseessä ole aivan laillinen puuha... Siinä tapauksessa voisikin sanoa, että oikeus voitti ja warettaja hävisi.

os kirjoitti:

Olisi ehkä ollut huomaavaista kertoa, että tärkeät tiedostot kannattaa varmuuskopioida ennen tämän tyyppisiä operaatioita.

Tämän olisi fiksu kaveri voinut lukea Microsoftin ohjeistakin: "Microsoft suosittelee muunnettavan aseman tietojen varmuuskopioimista ennen muuntamisen aloittamista."

Macro kirjoitti:

Eli NTFS-formaatti kehitettiin Windows NT:lle, joka on kehitetty -93.

Niinhän minä sanoin, mutta luitko loppuun? Windows NT ei suinkaan ollut kotikoneiden valtakäyttöjärjestelmä, vaan sillä puolella tulivat vielä Win95, Win98 ja WinME, jotka eivät tukeneet NTFS:ää lainkaan. (Mutta ethän sinä niitäkään voi paljon muistaa.) Kotikäyttäjille suunnatuista Windowseista XP oli ensimmäinen NTFS:ää tukeva.

Jukkss [17.05.2010 20:53:08]

#

Macro: Ihan mielenkiinnon vuoksi, ootko sää oikeesti 13v (tuon profiilin mukaan)?
Oot meinaan aikava taitava ton ikäseks kun itekään oo kovin montaa vuotta
vanhempi ja suurimmat osat viesteistäsi ovat täyttä hepreaa kun lukee noita
:P Oot meinaa aika paljon saanu itseopiskella ..

Macro [18.05.2010 19:11:13]

#

Metabolix kirjoitti:

Macro kirjoitti:

Eli NTFS-formaatti kehitettiin Windows NT:lle, joka on kehitetty -93.

Niinhän minä sanoin, mutta luitko loppuun? Windows NT ei suinkaan ollut kotikoneiden valtakäyttöjärjestelmä, vaan sillä puolella tulivat vielä Win95, Win98 ja WinME, jotka eivät tukeneet NTFS:ää lainkaan. (Mutta ethän sinä niitäkään voi paljon muistaa.) Kotikäyttäjille suunnatuista Windowseista XP oli ensimmäinen NTFS:ää tukeva.

Luin loppuun. Otin vain kantaa asiaan siksi, että meillä oli ennen minua, ja sen jälkeenkin Windows NT. En ole tutustunut FAT16/FAT32 formaatteihin muulloin kuin mitä muistitikut ovat. Kun tässä aiheessa linkattiin tuo formaatin muuttamiseen kirjoitettu opas, niin muutimpahan nekin NTFS:ksi, jotta menevät suuremmatkin tiedostot.

Jukkss kirjoitti:

Macro: Ihan mielenkiinnon vuoksi, ootko sää oikeesti 13v (tuon profiilin mukaan)?
Oot meinaan aikava taitava ton ikäseks kun itekään oo kovin montaa vuotta
vanhempi ja suurimmat osat viesteistäsi ovat täyttä hepreaa kun lukee noita
:P Oot meinaa aika paljon saanu itseopiskella ..

Kyllä olen. Toivottavasti hepreaa oli vain siinä mielessä, että et ymmärtänyt, eikä siinä että se olisi ollut täyttä potaskaa.
Itsenäinen opiskelu on jossain määrin vain pakollista, sitten on näitä foorumeita joista saa johonkin asioihin apua.

punppis [19.05.2010 17:10:56]

#

Jukkss kirjoitti:

Macro: Ihan mielenkiinnon vuoksi, ootko sää oikeesti 13v (tuon profiilin mukaan)?
Oot meinaan aikava taitava ton ikäseks kun itekään oo kovin montaa vuotta
vanhempi ja suurimmat osat viesteistäsi ovat täyttä hepreaa kun lukee noita
:P Oot meinaa aika paljon saanu itseopiskella ..

Tän on pakko olla trolli. Tai sitten Macron toinen tunnus =D

Macro [19.05.2010 17:12:50]

#

punppis kirjoitti:

Jukkss kirjoitti:

Macro: Ihan mielenkiinnon vuoksi, ootko sää oikeesti 13v (tuon profiilin mukaan)?
Oot meinaan aikava taitava ton ikäseks kun itekään oo kovin montaa vuotta
vanhempi ja suurimmat osat viesteistäsi ovat täyttä hepreaa kun lukee noita
:P Oot meinaa aika paljon saanu itseopiskella ..

Tän on pakko olla trolli. Tai sitten Macron toinen tunnus =D

Minulla ei ole toista tunnusta, mutta veljenikin käyvät täällä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta