Miten saisi liitettyä wordista textareaan tekstiä? Sillä tavalla ,että kaikki muotoilut säilyisivät?
Muotoilut pitäisi tulla textareaan BBCode muodossa, miten tämä onnistuisi, vai muutetaanko esim. HTML tagit myöhemmin Bbcode muotoon?
jollai WYSIWYG editoreil saa ainaki html muotoon, esim: http://tinymce.moxiecode.com/
tallenna web-sivuna ja kopioi koodi :D
@nozies, eräs wysiwyg editori sotki koodiin ylimääräistä joten ei mielellään
@JussiR, olen tekemässä sivuja eräälle toiselle ja prosessin pitäisi olla yksinkertainen, joten ei ehkä tuo :/
Olli kirjoitti:
@nozies, eräs wysiwyg editori sotki koodiin ylimääräistä joten ei mielellään
voithan sä laittaa sen vaikka strip_tags function läpi tai vastaavan, millä kielellä teetkään, jättää vaa tarvittavat html tagit mitä haluu esim
strip_tags($teksti, "<a><span><p>");
ja samalla converttaa myös noi sit bbcodeks
nujuu tuo on tosiaan hyvä ajatus... pitääpä miettiä. kiitos!
Kannattais verkkosivujen tekoon käyttää "ympäristöystävällisempää" editoria kuin word.
Koodasin kyllä itse jonkinmoisen editorin, mutta luulen että wordin käyttäminen on kuitenkin helpompaa ;)
Varmaan niin ;)
Jos tekee wordillä komean ulkoasun, sitä ei kuiten olisi kiva menettää "riisumalla" liikaa muotoiluja pois.
Pitäisikö jonkun kehitellä hyvä word-xhtml muunnin?
@Pekka Mansikka:
Tässä on nyt varmaankin kyse siitä, että php-härpäkkeen käyttäjät osaisivat kopioida Wordista suoraan tekstiä nettisivuille niin, että tekstin muotoilu säilyy. Tälläiset wordin käyttäjät harvemmin osaavat HTML:ää saati CSS:ää.
Niin ja itse kysymykseen vielä että kannattaa käyttää jotain WYSIWYG-editoria, vaikkapa TinyMCE:tä ja konvertoida html-tagit bbcodeksi.
Itse antaisin myös ääneni TinyMCE:lle. Se on ollut pelastus useita vuosia asiakkaiden sivupäivitysten yhteydessä.
Asiakkaat saavat usein materiaalinsa esim. word-dokkareina, jolloin heidän on helppoa vain copypasteta materiaaleistaan sivuille. Otsikoinnit yms. yleensä toimivat ongelmitta, ja TinyMCE:n muut ominaisuudet taas muistuttavat pitkälti normaalia Wordia lihavointineen, kursivointineen yms.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.