Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VBA: Koodivinkki

Sivun loppuun

Falcon [03.08.2003 14:47:40]

#

Minulla on koodivinkin kanssa ongelma. En saa quickbasicistani kopioitua tekstiä windows-ympäristöön, joten en voi liittää tänne koodivinkkejä.
Neuvoja?

acorn [03.08.2003 14:50:25]

#

Avaa tiedosto Muistiolla.

trinit [03.08.2003 16:52:48]

#

lainaus:

Minulla on koodivinkin kanssa ongelma. En saa quickbasicistani kopioitua tekstiä windows-ympäristöön, joten en voi liittää tänne koodivinkkejä.
Neuvoja?

Avaa .bas tiedosto jollakin tekstinkäsittelyohjelmalla kuten Muistiolla (Notepad). Älä kuitenkaan mitään Wordiä tai vastaavaa käytä. Sen jälkeen kopioit tekstin leikepöydälle ja liität sen koodin tekstikenttään koodivinkkien lisäyssivulla

Pekka Kauppila [03.08.2003 17:05:23]

#

Muista myös kun tallennat QuickBasicissa niin valitse teksti formaattiin jotta voi avata sen tallenetun tiedoston esim. Notepadilla.

jouku [03.08.2003 19:25:49]

#

mun mielestä sen voi avata .bas tiedostonakin!

trinit [03.08.2003 19:28:20]

#

lainaus:

Voi sen avata, mutta Kauppila tarkoitti todennäköisesti että koodia ei tallenneta QB:n omaan muotoon vaan ihan tekstinä .bas tiedostoon

Pekka Kauppila [04.08.2003 17:00:33]

#

lainaus:

lainaus:

Voi sen avata, mutta Kauppila tarkoitti todennäköisesti että koodia ei tallenneta QB:n omaan muotoon vaan ihan tekstinä .bas tiedostoon

No sitähän minä tarkoitin. Voihan sen tietysti avata vaikka sen tallentaa QB:n omaan formaattiin, mutta se on sitten hieman eriasia mitä selkoa siittä saat kun avaat sen vaikka notepadilla.

EDIT: Eihän sillä tiedoston päätteellä ole merkitystä tässä asiassa. Voihan se olla vaikka .xxx jos välttämättä niin haluaa.

Falcon [08.08.2003 13:38:23]

#

Oon kokeillu tallentaa tekstiks, oon avannu notepadilla mutta mä en ainakaan miellä sitä sotkua enää mun ohjelmaks.

trinit [08.08.2003 18:47:07]

#

lainaus:

Oon kokeillu tallentaa tekstiks, oon avannu notepadilla mutta mä en ainakaan miellä sitä sotkua enää mun ohjelmaks.

No ei se sitten ole tekstimuotossa jos et pysty sitä lukemaan. Kerropa nyt miten sen tallennuksen teet?

comi [18.11.2003 19:34:52]

#

tälleen se toimii:
Kun tallennat ohjelmaasi vaihda binary tallennus-muoto
text-tallennus muodoksi. Ja tallenna ohjelma siiten .txt
muotoon .bas muodon sijasta. Kyllä toimii ainakin mulla.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta