Joo eli kysymys kuulu.
Olen sivulla esim. sivu.com/index.php?sivu=kirjoitukset ja klikkaan sieltä vaikka haastattelut haluan että osoiteriville lukee seuraava url, sivu.com/index.php?sivu=kirjoitukset/
sitten jos vaikka klikkaan siellä haastattelu numero 1 niin tulisi vaikka sivu.com/index.php?sivu=kirjoitukset/
Onnistuuko? Tiedän että jotain .htaceec koodia. Kiitos jos voit laittaa KOKO koodinpätkän ei osan vaan.
P.s. taitaa olla kirjoitus sekava.
Ei tuo tarvitse htaccessia jos osoite rivillä, kumminkin lukee tuo ?sivu=*.
<?php $atribuutit = explode("/", $_GET["sivu"]); ?>
Mielestäni tässä on idea väärä. Mikset vain lisäksi käytä esimerkiksi muuttujia osio
ja id
? Siinä tapakuksessahan osoite näyttäsi tältä:
http://sivu.com/index.php?sivu=kirjoitukset&osio=haastattelut&id=1
Rewritellä voisit sitten jatkossa siistiä osoitteen helposti muotoon:
siis, olen haastattelut osiolla ja haluan että osoite on sivu.com/index.php?sivu=kirjoitukset/
"Rewritellä voisit sitten jatkossa siistiä osoitteen helposti muotoon:
http://sivu.com/kirjoitukset/haastattelut/1"
Oon kokeillu tota tapaa, mutta haluan nyt saada koodia miten saan ton "siis, olen haastattelut osiolla ja haluan että osoite on sivu.com/index.php?sivu=kirjoitukset/
Mitä vikaa OILgamen ratkaisussa sinusta oli? Ja miksi haluat tuollaisen osoitteen, kun paljon siistimmältä näyttäisi ilman index.php:tä?
Rewriten tapaukesssa lisäät vain siihen säännölliseen lausekkeeseen väliin tuon eroavan pätkän (index\.php\?sivu=).
Sori, mutta PHP ei oo hallus :( Ja kirjoitin ihan selvästi tossa viestissä tarvitsen koodia, en linkkejä. Oon mäki löytänyt linkkejä vaikka kuinka paljon, mutta ei oo mitään koodia.
Haluan nyt sivu.com/index.php?sivu=kirjoitukset/
Mitä koodia tähän siis vielä tarvitset lisää? OILgame kertoi jo miten osoite voidaan tuosta pilkkoa.
Täh!? Älä tapa ketään... (Anteeksi sarkasmini)
Kannattaa opetella sitä PHP:tä tai kirjoittaa Googleen ".htaccess mod_rewrite".
Täs on se ongelma että oon kokeilu sivu.com/etusivu mutta cutenews sekoo tossa ihan paljon.
<?php $atribuutit = explode("/", $_GET["sivu"]); ?>
Kiitos. Mihin kohtaan laitan tämän? Voin arvata, etttä koodi ei ole valmis, koska tohon pitää jotain lisätä.
Jonkun pitäisi kirjoittaa haluamasi koodi kokonaan alusta loppuun, jotta siihen ei tarvitsisi lisätä mitään tai soveltaa. Näin ainakin tässä tilanteessa, jossa et ole täydellisesti kertonut miten dataa käytetään jatkossa ja missä muodossa...
Miten sivusi tällä hetkellä toimii?
Tälläistä koodia tulli käytettyä eikä toimi, missä vika?
RewriteEngine on Options +FollowSymlinks RewriteBase / RewriteRule ^/index.php?sivu=kirjoitukset/haastattelut$1 /index.php?sivu=arvostelut.php [L]
ELi menin tohon arvostelut.php sivulle niin osoite rivillä pitää lukea toi edellinen osoite? Ainakin näin mulle on selitetty jossain foorumissa.
Tuo ohjaa sivun index.php?sivu=kirjoitukset/haastattelutjotain
osoitteeseen index.php?sivu=arvostelut.php
On siinä monta muutakin virhettä: index.php? pitäisi kirjoittaa säännöllisessä lausekkeessa hieman eri muodossa, jonka kyllä mainitsin jo aiemmin (lue vastaukset, kiitos!), ja lisäksi $1 on aivan väärässä paikassa eikä muutenkaan merkitsisi mitään, koska säännöllinen lauseke ei sisällä yksiäkään sulkuja.
Voisiko joku kiitos nyt antaa ihan valmiin koodinpätkän, ja snaoa mihin laitan (ohjeet).
Että niinkun kun menisin etusivu --> kirjoitukset--> haastattelut niin osoiterivillä lukisi sivu.com/kirjoitukset/haastattelut
Iso kiitos sille joka voi.
No mutta mikä on se sivu, jolle siitä todellisuudessa päätyy? Ei tuota kukaan voi ratkaista, kun et kerro kunnolla, mitä pitää tehdä. Ei ohjelmointiputkassakaan ole sivua "Keskustelu: Nettisivut ja -ohjelmointi: Linkit muotoon x ?", vaan tämä on /keskustelu/aihe.php?tunnus=20207.
kayttaja-8361 kirjoitti:
Voisiko joku kiitos nyt antaa ihan valmiin koodinpätkän, ja snaoa mihin laitan (ohjeet).
Joo, hetiku nään, että tilille napsahtaa 500 euroa.
Blaze kirjoitti:
kayttaja-8361 kirjoitti:
Joo, hetiku nään, että tilille napsahtaa 500 euroa.
Kyllä, valmiista koodista täytyy olla valmis maksamaan. Ohjelmointifoorumilla voi kyllä auttaa toisia ihan ilmaiseksi (ja se on foorumin tarkoituskin), mutta jos kysyjällä ei ole aikomustakaan yrittää/oppia on asia toinen. No joo, tämä on kyllä puolivitsailua, mutta jotenkin tuo koodin kyselemisesi on vain hieman kyseenalaista...
No tässähän koko päivän tullut php opeteltua ja noita juttua, mutta valitettavasti ihminen ei opi kaikkea hetkässä - menee aikaa. Kyllähän mä ton tekisin heti jos tietäisin, ja sen tiiän että koodi ei oo tosiaan mikään pitkä, koska toi koodi minkälaitoin taitaa olla ihan lähellä kyseistä koodia, mutta joko väärin kirjoitin tai jotain. Ja 500 euroo 2 rivii koodia? Just. Ja tietääkseni tässä foorumissa kysytään apua ilmaiseksi, kyllä mä olisin voinu ottaa yhteyttä jonnekki maksuliseen palveluun.
kayttaja-8361 kirjoitti:
Ja 500 euroo 2 rivii koodia? Just. Ja tietääkseni tässä foorumissa kysytään apua ilmaiseksi, kyllä mä olisin voinu ottaa yhteyttä jonnekki maksuliseen palveluun.
Apua saa aina kysyä, mutta harvoin kukaan valmista koodia antaa vaan auttaa oppimaan itse ratkaisemaan ongelman. Sullakaan ei näyttänyt olevan ollenkaan halua opetella itse vaikka linkkejä ja ohjeita annettiinkin vaan pyysit heti valmista koodia.
Katso jos PHP opas kertoisi että miten homma hoituu. Linkki on tuolla ylhäällä. Siinä lukee oppaat.
RQ kirjoitti:
kayttaja-8361 kirjoitti:
Ja 500 euroo 2 rivii koodia? Just. Ja tietääkseni tässä foorumissa kysytään apua ilmaiseksi, kyllä mä olisin voinu ottaa yhteyttä jonnekki maksuliseen palveluun.
Apua saa aina kysyä, mutta harvoin kukaan valmista koodia antaa vaan auttaa oppimaan itse ratkaisemaan ongelman. Sullakaan ei näyttänyt olevan ollenkaan halua opetella itse vaikka linkkejä ja ohjeita annettiinkin vaan pyysit heti valmista koodia.
Hei, mä oon tän ongelman kans ollu jo pari päivää, koska näin että, ei selviää ei tuu mitään mun koodeista, niin päätin kysyä apua.
Sinua on autettu. Luitko ne oppaat?
Horny The Horrible kirjoitti:
Sinua on autettu. Luitko ne oppaat?
Eihän php-oppaasta tähän ongelmaan ratkaisua löydy. ;)
kayttaja-8361: Oletko lukenut edellisen vastaukseni? Siinä kerrotaan aika selkeästi, mikset voi saada ongelmaasi apua.
Olen lukenut. Asia selvisi tosiaan vaikeammalla tavalla ja se on se että luon tiedostoja sekä kansiosta nimeltään /kirjoitukset/haastattelut yms......
Edelleen kaivan sellaista juttua että jos olen sivulla /haastattelut.php niin osoiterivillä lukisi /kirjoitukset/haastattelut.php tai php pois.
kayttaja-8361 kirjoitti:
Olen lukenut. Asia selvisi tosiaan vaikeammalla tavalla ja se on se että luon tiedostoja sekä kansiosta nimeltään /kirjoitukset/haastattelut yms......
Edelleen kaivan sellaista juttua että jos olen sivulla /haastattelut.php niin osoiterivillä lukisi /kirjoitukset/haastattelut.php tai php pois.
Mikäli käytät Apachea, tämän saa tehtyä helpommin htaccessilla: http://corz.org/serv/tricks/htaccess2.php
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.