Olen tässä etsinyt "ilmaista ja hyvää" 3D moottoria ja muuta apua pelien tekoon jo jonkin aikaa... Ja nyt kun löysin sellaisen, ajattelin laittaa ilmoituksen, "jos" tästä vaikka olisi jotakin hyötyä muillekin ;-)
Tämä 3DSTATE:n tuote on ilmainen ja se on kehitetty opiskeluun, siis ei kaupallisiin tarkoituksiin.
Se sisältää:
- Paljon esimerkkejä(joita ei tarvitse välttämättä edes kääntää)
- Kaikista esimerkeistä todella hyvin kommentoidun lähdekoodin
- Oma helppi ja ohjeita käyttää "moottoria"
- Aputyökaluohjelmia
- Jne....
Saatavilla olevat versiot: Visual C++, Visual Basic, Borland Builder, Delphi, VB.NET, Visual C#
Itsekkin yllätyin kun näin Visual Basic:illä toteutetun 3D räiskintä-demon...
Hauskuutta riittää mielestäni hyvin kaiken tasoisille koodareille, koska esimerkkejä on ihan 3D-ohjelmoinnin perusteista -> kohtalaisen kryptiselle tasolle asti...
Olisi kiva tietää mitä mieltä olette kyseisestä softasta eri kielillä, itse kun en ole kerinnyt demota kaikkea vielä läpi... =)
SivuJotaEtsit = http://www.3dstate.com
Toimiiko tämä VB3:lla? Kun VB3:n projektitiedostot on .mak -päätteisiä eikä .vbp
Jättäkää jo nuo "toimiiko VB3:lla". Yleisluontoinen vastaus on: ei toimi. VB3 on ikivanhaa 16-bittistä roskaa. Jo sanan "DirectX" pitäisi kyllä ilmoittaa että homma ei VB3:lla skulaa.
Kokeilin delphillä mutta tilttasi konetta jatkuvasti ja grafiikkataso ei ollut mitään korkealaatuista. Kyllä kai tuolla jotain voi saada aikaan.
Eipä myöskään voi käyttää Kylixissä kun sisältää käännettyjä dll tiedostoja :(
Jos ei toimi mikään VB3:lla niin sittenhän mun on aivan turha yrittääkään hakea täältä vb-apua! :(
Älä ymmärrä väärin -- moni asia toimii myös VB3:lla, mutta tällaisia uusinta uutta olevia 3D-moottoreita on turha edes kokeilla.
Siis meinasin tolla, kun täällä on hyvin usein ladattavissa noita projekteja, niin 99,99% niistä on .vbp tiedostoja.
kannattaisiko sijoitta vähän ja hankkia vaikka vb4, jolla saa jo 32 bittisiä sovelluksia väännettyä. Veikkaan, että noita löytyy jo hyvinkin kohtuu hintaisina.
Tai sitten iskeä tiskiin n.100€ jolla saakin jo uusimman VB.NET standardin.
Opiskelijana vieläkin halvemmalla
aihe on mennyt jo hiukka vanhaksi mut...
lainaus:
kannattaisiko sijoitta vähän ja hankkia vaikka vb4, jolla saa jo 32 bittisiä sovelluksia väännettyä.
Itselläni ei todellakaan ole varaa, eikä iskäkään suostu
lainaus:
Veikkaan, että noita löytyy jo hyvinkin kohtuu hintaisina.
Kuis paljon?
lainaus:
Tai sitten iskeä tiskiin n.100€ jolla saakin jo uusimman VB.NET standardin.
mikä se on...?
lainaus:
Opiskelijana vieläkin halvemmalla
yläasteelainen olen, en opiskelija... vai onko ne samat jopa?
Mistäs ton saa?
lainaus:
Mistäs ton saa?
Luepa ekan viestin vika rivi :P
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.