miten saa silleen ku nyt teen ärsyttävää sivua, niin pitäisi saada jokin tyhmä ääni sinne. Esm ensyclopedia dramadica sivun artikkeli päin on sellainen. Hakisin sieltä ääni koodin jos ne kuvat ei olisi niin helevetin sairaita. Miten tämän saisi toimimaan? Ja mihin kohtaan sivun rakenteessa se koodi pitäisi laittaa? Äänen hänkin ite mutta en osaa laittaa sitä. Ja saako ensyclopedia dramadica kuvat ja goaze kuvat estettyä kaikilta sivuilta jolla niitä on.
Voit saada ääntä sivulle embed -tagilla.
Joskaan en suosittele käyttämään... Soittimen voi piilottaa css:llä.
miksi ei kannata? Tai voin pistää musiikkia. Jotain fiksua. Entä ne kuvat?
Kannattaa se jos oikeasti haluat, että sivuillasi ei viivy kukaan 5 sekuntia kauempaan. Ja kuvia saa img -tagilla. HTML:n seuraavassa versiossa tuleekin äänelle ja videolle omat tagit. ;)
ok. Kiitos linkistä. Sain ihanan sivun jolla ohjeita. Ääni jutun saa vissiin silleen et sanoo vaik kerran "tervetuloa Ville Sinisalon sivuille. Toivottavasti viihdyt" ja sitten loppu. Toiselle sivulle voin laittaa mitä haluan ja kukaan ei lähde sieltä ennen kuin on painanu ok kaikissa viesteissä jotka tulee kun yrittää sammuttaa sivua. Ja kuvista. En yritä tehdä niitä vaan estää niiden näkemisen koneellani. Onko puhelimella nokia 6210 navigator mahdollista katsoa sivujen lähdekoodia? Olisi kiva kun ne kuvat eivät ehdi latautua kovin äkkiä. Ja ne äänijutut. Ne vissiin saa silleen et yhdellä koneella kuuluu vain kerran sen jälkeen kun on käynyt siellä. Mutta kuuluu uudestaan jos sulkee selaimen ja avaa uudelleen.
niin ja tuosta html uudessa versiossa jutusta tuli mieleen että päivittyykö nämä koodikielet? Siis tuleeko uusia tageja
sammakkomies kirjoitti:
niin ja tuosta html uudessa versiossa jutusta tuli mieleen että päivittyykö nämä koodikielet? Siis tuleeko uusia tageja
Joo tulee uusia tageja, mutta menee kuitenkin vielä vuosi pari ennen kuin kaikki yleisimmät selaimet alkavat tukemaan näitä uusia standardeja.
Toden näköisesti jotkut lähtee pois´. Luin jostaki että ilframet toimii enää vain jotain 100 vuotta... Luulin että olisi edes jotain joka ei päivity koko aikaa. No, kai kaikki päivittyy ja lagaa.
Iframeja ja frameja muutenkaan ei kannata käyttää. Hoida sisällytykset mieluummin vaikka palvelimen puolella. Niin kuin meidän "jengimme" kotisivuilla http://www.jjpsoftware.tk/ (EDIT: En puhu mainoksesta)
-muuten kyl mut en saa näkyyn mun sivuja ku latasin ne sinne muodosa .html
Vaihda tiedostopäätteeksi .php
Millä tavalla et saa näkymään? Näyttääkö sivu väärältä, tuleeko vain tyhjä ruutu, vai eikö sivua löydy ollenkaan?
Ilmeisesti kyse oli siitä, ettei PHP-koodi toimi .html-päätteisessä tiedostossa (eikä pitäisikään), joten neuvoin käyttäjää vaihtamaan tiedostopäätteeksi .php.
http://villejuhanigo.jouluserver.com on osoite jossa näette kuinka en onnistunut. Olen tehnyt sen html jutun ja mun kone ei lue php juttuja. enkä saa noita tiedostoja nään edes näkymään html muodossa. kaikki on aina niin vaikeaa. sen lisksi latasin koneeseen kaikki mahdollise sovellukset ja sain yhden toimiman. varmaan pyöritti mulle nettisivua. en osannu edes sinne mennä. PRKL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laita sivu nimeltä index.html JouluServerillä valmiiksi olevaan public_html- tai www-hakemistoon. Siitä se lähtee.
Siis, avaa FTP-ohjelma, kirjaudu sisään, avaa www-niminen kansio, ja siirrä index.html- tai index.php-tiedosto kyseiseen hakemistoon, niin toimii.
Hetkinen hetkinen. onko sulla irc-galleriassa tunnus? voin laittaa kuvia siitä että millaisessa kusessa olen ku tää on niin vaikeaa
Uploadaa ne http://www.cjb.net// -palvelun Image hosting:iin.
http://images.cjb.net/1bb6a.png
saattaa vähän ärsyttää teillä. ei se el paha
<EMBED SRC="../graphics/sounds/helloo.wav" AUTOSTART=TRUE WIDTH=144 HEIGHT=60 >
Miksi tuollaisten kanssa pitää lähteä pelleilemään? Voit ladata php-tiedostot Jouluserverille, niin ne toimivat.
miten?
Toisessa keskustelussa sinulle neuvottiin SecureFTP-ohjelma.
Arvon sammakkomies voisi lopettaa minun sähköpostiosoitteeni levittelyn ties mihin palveluihin. Sain äsken "tervetuloa Sammakkopediaan, tunnuksenne on luotu" -viestin, sekä sinun JS-pelleilyjäsi.
Juhko: Tuollainen väärinkäyttö on kyllä todella valitettavaa ja tekijän kannalta typerää (eipä paljon kiinnosta tuollaisia auttaa). Tämä ei kuitenkaan ole oikea paikka asian selvittelylle, joten voisit ehkä jatkaa muualla. (Jos tunnette IRL tai saat muuten jostain hänen tietonsa, ilmoita asiattomuuksista hänen huoltajilleen. Lisäksi tietysti asiaan liittyvien sivustojen ylläpitäjille.)
Voisin ehkä ilmoittaa Jouluseverille, koska se viesti oli lähetetty sen kautta. Mutta miten haluat, selvitän tämän jossain muualla.
Juhko. Minä värkkäsin sen viestin sinulle testimielessä. Näyttikö se järkevältä vai oliko siinäm vain koodit jotkaeivät olleet mitä olisi pitänyt? Jos et huomannut, Sammakkopedia ei ole vielä auki. Ja nyt mulla vituttaa koska mun koneessa mun oma puoli on niin päin persettä että ei saaaaaaaataana. KAikki kubvakkeet kadonneet, asetukset pois. salasanat kadonneet, tiedostot kadonneet, netti lagaa ja mIRC ei yhdistä, En löydä kaikkia sovelluksia, muistiinpanot kadonneet, taustakuva vaihtunut, tärkeät suosikit kadonneet, ohjeet kadonneet, asennettavat ohjelmat kadonneet, mozzillan käynnistys vaatii admin oikat, minun pää on räjähtänyt kohta, äiti ei anna kuunnella musiikkia, näppäimistö taas ihan paskana. AAAAAAAAAAAAAAAAARGH! Miten saan ne kaikki äkkiä palautettua jotta voin taas jatkaa sivuni tunkemista nettiin? Huomasin muuten että tässä koneessa ei ole suojauksista mihinkään koska ne ei ole päällä. Päälle laittamiseen tarvitaan, yllätys yllätys, admin oikkia. Piti sammuttaa kone ku meni mniin jumiin ku olla ja voi. Ja ei......... KErtokaa miten mie tungen nuo minun sivut jouluserveriin nopeasti. Ohjeet apinalle tyyliin jotta saan ne sinne jotta voin häipyä täältä ja kertoa linkistä kaikkille mahdollisille galleriassa ja facebookissa.
Sinä et levitä minun sähköpostiosoitettani yhtään mihinkään, tai voin ottaa suoraan yhteyttä vanhempiisi. Tajusitko?
Mutta asiaan: FTP-ohjelma auki, kirjaudu sisään, tartu hiirellä kiinni haluamiisi tiedostoihin ja vedä ne FTP-ohjelman päälle.
Juu on kyllä aika paskamaista jakaa toisten email osoitteita... -.-
Mikä ftp? ei saatana. Minä en le muutenkaan sun s postia mihinkään levittäny. lähetin vaan viestin. Ja fksevkdozhujfkcosvjdn vittu. Mulla on tossa joku FILEZILLA mutta en osa akägvijkoe<sbh kxcv nj,mkiv n,xcmkigb,x saataa ku ei kirjota. oota. antakaa se joku scjd osoite nin laitan joitaki kvia sinne
Kuka kannattaa vanhemmille soittoa ja porttikieltoa?
toi filezilla on ftp-ohjelma... -.- Sillä kirjaudut sisään vaikka sinen jouluserverille ja sendaat ne sun filus sinne. Tämänkin sanottu varmaan 1xxxxxxxxxxxx kertaa sulle.
MINÄ KANNATAN!!!
mikä se cjdosoite on jonne saan ne kuvat
Rikosilmoituksenkin voi tehdä, jos kyseinen toiminta käy häirinnäksi.
no laita vaikka tonnne: http://imageshack.us/
Ihan hyvin ne kuvat voi sinne Jouluserverin sivuille. Täytyy kehittää jokin suodatin tänne näin, että sammakkomiehen viestit eivät näy.
http://img402.imageshack.us/i/paska.png/
Mitä nyt?
Pistät käyttäjänimes ja salasanas tonne ylös, sekä sen sun webhostis palvelimen. sitten yhdistät ja sendaat filut.
Sain siirrettyä. mut ei näy
kait siirsit public_html- tai www- kansioon?
www kansioon.
Jouluserverin sivulla on hyvä opas nettisivujen siirtämisestä palvelimelle. Laitat ne sivut kansioon www. Sitten mene omadomain.jouluserver.com/sivun.nimi.
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!
http://villejuhanigo.jouluserver.com/
http://villejuhanigo.jouluserver.com/
http://villejuhanigo.jouluserver.com ja tuossa on alkusivu jeeeeeeeeeeeee!!! Kiitos kaikille!!!
Voitte kommentoida sivujani.
Macro kirjoitti:
Kuka kannattaa vanhemmille soittoa ja porttikieltoa?
Minä.
Ei tartte soittaa. Lähettäkää mulle suoraan viestiä jos häiritsee. 0452641931. En vastaa tuntemattomiin numeroihin!!!
"Tuntematon numero voi olla elämäsi tärkein"... nyt kaikki tietää sun puhelinnumeron, ei kannata.
PS: porttikieltoa? eikös noita käyttäjiä(sori, itse en ole kenenkään puolella, mutta ihan muuten vaan sanon) voi poistaa palvelimelta ihan suoraan?
So? ei se haittaa. En vastaa tuntemattomiin mutta tekstaria voit pistää. Mitä pidätte sivusta? olisi kiva tietää miten onnistuin ammattilaisten mielestä
se vähän bugas siitä ettei ääkköset toiminut eikä siellä tosiaan ollut muuta kuin tekstiä(ehkä mozillan vika)... Siellä lukee näin:
Tervetuloa tÀnne sivulle. TiedÀkkös mikÀ on kannattavaa? TÀmÀn sivun laittaminen etusivuksi. Sen avulla löydÀt tÀmÀn aina. TÀmÀ on oikein hienoa ettÀ luet sivuani. on oikein mukavaa ettÀ luet sivuani.
ja muu on aika samaa... pitäisikö siellä olla jotain muutakin?
Edit: oho, multa puuttuukin joku liitännäinen, sori :D
Edit2: en kyl mitään Quicktimeä lataa :/
Siel sois yks biisi jonka poistan. ö kirjaimet ei näy mutta just ä kirjaimet korjasin. Aijon nyt etsiä ö kirjaimen koodin ja poistaa quick playerin. Siellä on javascriptiä ja punaista tekstiä sekä lomake. sitten joitaki nuolia pitäis näkyä. kiitos arvioinnista ja mielipiteesi jakamisesta.
Ä = Ä
ä = ä
Ö = Ö
ö = ö
Löysin nuo ku kirjotin googleen html ö. löyty kaikki muuki mutta kiitos silti. Sivulla saattaa olla ö ja ä kirjaimista osa väärän kokoisia.
sammakkomies kirjoitti:
olisi kiva tietää miten onnistuin ammattilaisten mielestä
Tästä vain sitten korjailemaan virheitä.
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="fi"> <head> <title id="title">Tervetuloa Ville Sinisalon sivuille</title> <link href="tyylit/default.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> </head> <BODY> <!--Huomaan että selaat sivuni lähdekoodia. Kiva kiva. Muistathan mainita että mistä sait kaikki koodit jos käytät tällä sivulla olevia koodeja.--> <center><font size="7" >Heipsan kukkuu ku lapset jo nukkuu!</font></center><br/><br/> Tervetuloa tälle sivulle. Tiedätkös mikä on kannattavaa? Tämän sivun laittaminen etusivuksi. Sen avulla löydät tämän aina. Tämä on oikein hienoa että luet sivuani. On oikein mukavaa että luet sivuani.<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/> <table bgcolor="red" border="1" bgcolor="white" cellpadding="10" cellspacing="5"><tr><td valign="top" width="350" bgcolor="white"><form name="Viesti Villeltä!"> <font color="black" face="Lucida Console"> Nappi juttu<br> <br> <input type="button" value="Tietoja täällä" onClick="alert('Ville Sinisalo teki tmämmän sivun ja kopioi tämän nappulasysteemin Juho Alhon Hulluaivo sivulta')"> <input type="button" value="Kerro suuri totuus" onClick="alert('Ville Sinisalo teki tämän sivun Notepad nimisellmä sovelluksella. Se on sama kuin muistio.')"><br> <input type="button" value="Tässä on nappi" onClick="alert('Ja tässä teksti. Kannattiko avata?')"> <input type="button" value="Painamalla tästä, saat tehtävän" onClick="alert ('Tehtävä: Pieraise')"><br> </table> <MARQUEE WIDTH="250" SCROLLAMOUNT="6" DIRECTION=left>Tässä on hieno teksti. Se menee eteenpäin. Sinä voit katsoa miten se menee eteenpäin.</MARQUEE><br/><br/><br/><br/><br/> <blink>Tämän vilkutuksen myötä olet onnistuneesti siirtynyt Ville Sinisalon sivulle. Jos ei vilku, et käytä mozzillaa selaimena tai muuta joka tukee tätä</blink><br/><br/><br/><br/><br/> <font color="#FF0000">Alempana näette intiaanien nuolia. Ne lentävät.</font><br/><br/><br/><br/> <MARQUEE WIDTH="250" SCROLLAMOUNT="6" DIRECTION=right> <font color="#ffffff">aaaaaaaa</font>--> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --><br/> <font color="#ffffff">aaaaaaaaaa</font>--> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --><br/> <font color="#ffffff">aaaaaaaaaaaa</font>--> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --><br/> <font color="#ffffff">aaaaaaaaaaaaaa</font>--> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --> --></br> </MARQUEE> Nyt kun nuolet ovat lentäneet, voit vastata kyselyyn.<br/><br/> <center><strong>Kysely</strong></center><br/><br/><br/><br/> <select name="utelu"> <option>Mitä mieltä olet sivun rakenteesta?</option> <option value="1."> 1. Hyvä</option> <option value="2."> 2. Ihan ok</option> <option value="3."> 3. Parantamisen varaa on...</option> <option value="4."> 4. Paska</option> </select><br/><br/><br/><br/> <select name=="utelu"> <option>Mitä mieltä olet sivuston väreistä?</option> <option value="1.">1. Hyvät ja kirjavat</option> <option value="2.">2. Onhan siinä jotain...</option> <option value="3.">3. Eivät kauniita. Yhyy...</option> <option value="4.">4. Saisi lisätä värejä.</option> <option value="5.">5. Värit huonot tai ei näy :(</option> <option value="6.">6. Olen värisokea. </select><br/><br/><br/><br/> Olisiko sivuun mielestäsi jotain lisättävää?<br/><br/><br/><br/> Etunimi: <input type="text" name="enimi" size="20"><br/><br/><br/><br/> Sukunimi: <input type="text" name="snimi" size="20"><br/><br/><br/><br/> Sähköposti: <input type="text" name="email" size="20"><br/><br/><br/><br/> <textarea name="viesti" rows="4" cols="24">Jos sinulla on jotain ideoita, voit lähettää ne minulle.</textarea><br/> Toivottavasti et ole vihainen vaikka et voikaan kyselyä minulle lähettää koska en ole ehtinyt tehdä siihen soveltuvaa nappulaa...<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/> <center><small>Copyright <strong>Ville Sinisalo</strong> 2009 ©</small></center> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"> <script type="text/javascript"> if (self.parent.frames.length && self.parent.frames.length != 0) self.parent.location = document.location; neva = "Aijotko lähteä sivultani jo nyt? no ei se mitään. Tule pian takaisin."; <div xml:id="content" id="content"> </div> </body> </html>
Tossa on mun notepadilla näkyvä koodi. ne on just niin oikein kuin se sivu käskee tehdä. Ja mikä hemmetin i kirjain alussa? ei mulla siellä semmosta oo koskaan ollukkaa.
MODEILLE: tässä sivujen koodissa on jotain bugia nyt kun nuo viestit tulostuvat sivun yli ja tuolla ylhäällä palkkien läpi :D
Mikä vika tuosaa vielä on?
Eivät ne moderaattorit sille kai mitään voi, vaan Laaksosen se pitää tehdä?
sammakkomies kirjoitti:
Ja mikä hemmetin i kirjain alussa? ei mulla siellä semmosta oo koskaan ollukkaa.
Se ei kyllä ole ihan i-kirjain, vaan kyseessä on UTF-8 BOM.
Eli notepad tallentaa sinne ylimääräisiä tavuja, jotka eivät siellä saisi olla.
Asian voi korjata ainakin vaihtamalla parempaan editoriin, jolle voi kertoa että jättää nuo tavut pois.
Jos luet nyt ollenkaan nuita validatorin antamia viestejä niin sinun pitäisi huomata, että jos haluat sivusi validiksi niin korjattavaa löytyy vielä. Sieltä löytyy kyllä aika selviä kuvauksia virheille.
Jos poistetaan vaikkapa kirjoitusvirheet niin mitä pitäis korjata?
No jaa. Miten minä saan tuon helekutin typerän jutun alusta pois ku latasin notepad++ mutta arvaa käynnistyykö? ei edes yritä. GAGGA!

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.