Editorina siis Dev-cpp ja käytän ihan vaan sisäistä asennusohjelmaa. Asensin ensin SDL:n ja sitten perään SDL_gfx:n. Jos teen uuden projektin vaihtoehtona näkyy SDL_gfx Example, mutta ajaessa tulee ilmoitus että: SDL_gfx.dll is missing... Packmanagerilla näkyy olevan siellä sdl_gfx paketissa mutta eipä toimi. Kyseistä dll:ää en ole löytänyt erikseen mistään joten en ole voinut kokeilla toimisiko jos esim samaan kansioon pistäisi. Kokailtu asentaa kaikki mahdollinen uudestaan jo pariin otteeseen ilman tulosta.
Ei se uudestaan asentelemalla ratkea, vaan etsi se DLL netistä tai käännä itse.
No ompahan sitä etitty mutta kun se kerran on tuon paketin sisällä niin kuin kaikki muukin mahollinen niin eikö sen sieltä pitäisi jotenkin älytä se?
Sdl_gfx ei tosiaan sisällä valmiiksi käännettyjä binaareja. README:ssa on ohjeet dll-kirjaston kääntämiseksi.
Tässä on SDL_gfx.dll, jonka otin http://old.devpaks.org/-sivustolta löytyvästä SDL_gfx-devpakista, joka on tehty kirjaston versiosta 2.0.13. Vanhentunut siis, mutta kai sillä alkuun pääsee. (Hassua muuten, jos et tuota löydä, kun kyseessä pitäisi olla sama paketti, jonka Dev-C++ muutenkin lataa.)
Löysimpä sen dll:n vihdoin mutta nytpä vaan vilahtaa ikkunaeikä mitään tapahdu.
Eli onko kyse ilimeisesti SDL_gfx:n readmesta? Ilmeisesti kyllä. Ja sittenkö piti ajaa tuolta gfx kansio/other build/sdl_gfx.dev? Ei suostu includettamaan mitään ja kokeiltu kaikki tiedostot kaikissa mahdollisissa eri paikoissa.
Eli saisiko ihan suoraviivaisen ohjeet suomeksi onko tuota mahdollista saada toimimaan?
jos kerta vilahtaa, niin silloin ongelma on luultavasti jossain muualla, ku toss sdl_gfx:ssä.
Noniin homma toimii. Välähdys johtui näemmä niinkin idioottimaisesta puuteesta kun että sample bmp filu ei ollut projekti kansiossa (ja jostain kumman syystä ei antanut asiasta erroria vaikka semmonenkin näkyy koodissa olevan).
Kiitokset kuitenkin Metalboxille tuon dll:n löytämisestä jokatapauksessa.
Päästään asiassa eteenpäin =)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.