Terppa taas.
Oon tekemäs tämmöstä musasoitinta, mutta törmäsimpä heti ongelmaan:
Mites otetaan ikkunan sijainti selville?
-Tarvin hiiren koordinaatit, että voin esim volyymiä säätää,
mutta kun musaikkuna ei olekkaan niissä 0 ja 0 koordinaateissa. :S
Mitä tarkoitat? Eikö SDL:n ilmoittama hiiren sijainti ole juurikin suhteessa SDL:n ikkunaan (eli ikkunan vasen yläkulma on aina (0,0))? (Tämänkin saisit kokeilemalla helposti selville.)
Aijaa. :o
Noh, ei sitä kaikkea voi tietää. :D
Kiitos, Metabolix!
Noh...
Ei tämä nyt vaan perskule ala toimimaan...
Jumittaako teillä toi ohjelma:
http://82.128.207.9/ankkos/playank/source.cpp
Oon yrittäny 3 tuntia pähkäillä tota mut ei vaan ala toimii...
Ei, kyllä se esc-napista sammuu.
Metabolix kirjoitti:
Ei, kyllä se esc-napista sammuu.
No sit mulla on kone paskana. :'(
Koitanpa rebootata pari kertaa =>
Edit: Ja sehän autto...
Meni taas koko päivä harakoille ***!
Edit2: Tiedostoa ei pysty suorittamaan kuin yhdesti, sitte vetää jumiin. Miksi?
Mod. huom: kielenkäyttö!
Auttaako, jos lisäät loppuun (ennen SDL_Quit()-riviä) rivin Mix_CloseAudio()? Tämähän pitäisi joka tapauksessa olla.
Kommentissasi on muuten väärä tapa ladata ääni: avaat tiedoston muttet sulje sitä. Voit joko käyttää Mix_LoadWAV-makroa tai vaihtaa Mix_LoadWAV_RW-funktion jälkimmäisen parametrin ykköseksi, niin tiedosto myös sulkeutuu.
a = Mix_LoadWAV("aani.wav"); b = Mix_LoadWAV_RW(SDL_RWFromFile("aani.wav", "rb"), 1);
Metabolix kirjoitti:
Auttaako, jos lisäät loppuun (ennen SDL_Quit()-riviä) rivin Mix_CloseAudio()? Tämähän pitäisi joka tapauksessa olla.
En khyl tienny et moinen pitää olla. :o Kokeillaas...
Metabolix kirjoitti:
Kommentissasi on muuten väärä tapa ladata ääni: avaat tiedoston muttet sulje sitä.
Elikkäs... a ajaa saman asian kuin b? :o
Kuitenkin, tuo kommentissa oleva koodi oli vain epäsuora copypaste SDL oppaasta.
Laitoin sen kommenttimerkkeihin siltä varalta, että jonain päivänä netti menisi poikki eikä mulla ois muutakaa tekemistä. ;)
Thx taas.
ankzilla kirjoitti:
Elikkäs... a ajaa saman asian kuin b? :o
Näin on. Käytännössä Mix_LoadWAV on jopa toteutettu makrona, joka tekee täsmälleen saman:
#define Mix_LoadWAV(file) Mix_LoadWAV_RW(SDL_RWFromFile(file, "rb"), 1)
Olen maininnut oppaan tekijälle ongelmasta jo monta viikkoa sitten, ehkä tuo vielä vuoden sisällä korjaantuu.
Dodiin, nyt voi suorittaa monta kertaa tuon ohjelman, eikä kaadu. :)
Sit vaan koodailemaan musiikintoistoa...
Vielä semmonen kysymys, että mites sais mp3:set soimaan? :S
-Taino eiköhän tuo Googletaamalla selviä. ;)
Heyy...
Nyt tuli pikku probleema, eikä Googlekaan osannut suomeksi neuvoa.
Tämä ei nyt liity mitenkään ikkunan sijaintiin, mutten halunnut tehdä turhan paljoa liikaa aiheita
Elikkäs, koodi on:
string song_name = "AC/DC - Highway to hell"; string song_name_playank = "[] - Playank";
Nyt, miten saan song_name_playankin arvoksi "[AC/DC - Highway to hell] - Playank"?
En älynnyt oikein miten tuota inserttiä oikein käytetään. :/ -Vai käytetäänkö sitä edes tuollaisissa tilanteissa?
Oiskohan vaikka näin
string song_name = "AC/DC - Highway to hell"; string song_name_playank = "[" + song_name + "] - Playank";
Ah, lueskelin tota opasta ja hoksasin saman. :D
Kiitos, vehkis91.
Pahoitteluni että kysyin asiaa, joka selvästi luki oppaassa. ^^
Mutta mutta...
SDL_WM_SetCaption(string, NULL);
Tuohon ei vissiin saa laittaa stringejä?
-Ei mene ainakaan kääntäjästä läpi.
Edit: Tarkemmin sanottuna
string song_name_playank = "[" + song_name + "] - Playank"; SDL_WM_SetCaption(song_name_playank, NULL);
Näin stringien kanssa.
string song_name_playank = "[" + song_name + "] - Playank"; SDL_WM_SetCaption(song_name_playank.c_str(), NULL);
Ai jumankekka, sehän toimii!
Kiitos todella paljon, vehkis91! En ois millää voinu moista tietää. :DD
ankzilla kirjoitti:
Kiitos todella paljon, vehkis91! En ois millää voinu moista tietää. :DD
Eipä tietenkään. Asiasta ei esimerkiksi puhuta oppaassa yhtään mitään. Eiku...
Blaze kirjoitti:
ankzilla kirjoitti:
Kiitos todella paljon, vehkis91! En ois millää voinu moista tietää. :DD
Eipä tietenkään. Asiasta ei esimerkiksi puhuta oppaassa yhtään mitään. Eiku...
Eiku... :DDD
No ei sitä kaikkee hoxaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.