Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: suomen kartta

Sivun loppuun

T.M. [15.07.2003 01:51:05]

#

eli ku tos käyttäjätiedois on toi suomen kartta, niin mitä varten se on? mulla ei näy siinä mitään erikoista.

acorn [15.07.2003 02:01:47]

#

Siinä näkyy asuinpaikkasi. Kirjoita Helsinki isolla, niin sen kohdalle pitäisi ilmestyä sininen piste. Minunkin tiedoissani on piste tuossa Oulun kohdalla.

T.M. [15.07.2003 12:53:41]

#

aijahas, jotain hyötyä?

acorn [15.07.2003 13:02:01]

#

Entäpä, jos joku asuu vaikkapa Öllölässä. Kukaan (paitsi minä, koska katsoin kartasta) ei tiedä sen sijaintia. Jos sen sijainti on tietokannassa, sen kohdalla näkyy piste. Se helpottaa vähän toisen asuinpaikan hahmottamista ja voi vaikka katsella, kuinka kaukana se on omasta kotikaupungista.

Öllölä on suunnilleen 62.38658°N, 30.77287°E

Antti Laaksonen [16.07.2003 14:32:22]

#

Ehkä mielenkiintoisin kartta on käyttäjälistasivulla; se näyttää kaikkien tietonsa ilmoittaneiden kävijöiden asuinpaikan samalla kartalla. Listaa kartan tuntemista paikoista voi muuten vilkuilla osoitteessa:

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/koord.dat

odys [17.07.2003 13:53:11]

#

Mun mielestä on ihan kiva nähdä mistä porukka on kotoisin. Ja tietenkin missä päin suomea semmoinenkin paikka sijaitsee. :)

Hyvä ominaisuus.

T.M. [17.07.2003 15:55:31]

#

no onhan se sittenkin ihan hyvä ominaisuus, mutta minua ihmetytti se että kun olin kirjoittanut paikkakuntani pienellä, niin se ei piirtänyt siihen karttaan mitään :P
nyt kun kirjoitin sen isolla alkukirjaimella niin kappas! :D
ehkä kannattais pistää nii et se ei kato onko se isolla tai pienellä :/

Gwaur [17.07.2003 19:47:24]

#

kannattaa tehdä niin, että tossa tiedostossa olis pienella kaikki kaupungin nimet, ja sivut kattois paikkakunnan koordit nimella strtolower($kaupunki) niin sitten paikkakunta saisi olla vaikka KoUvOlA

odys [17.07.2003 22:42:06]

#

Vieläkin parempi olisi lista paikkakunnista mistä käyttäjä saa valita paikkakuntansa. Tämän listan voi kopioida esim IRC-Galleriasta, jossa on varmaan melkein kaikki suomen kaupungit. :)

Näin estetään peeloilu profiileissa. Esim. ei voi laittaa tyhmää ja mautonta paikkakuntaa kuten UUperHAX0 SITI!!11

EDIT. Kappas unohdin koordinaatit täysin. Eli siinä olisi sitten taas seuraavaksi viikoksi kokopäivätyö kirjoitella kaikkien paikkakuntien koordinaatit :D

Vilikki [18.07.2003 12:30:14]

#

lainaus:

Vieläkin parempi olisi lista paikkakunnista mistä käyttäjä saa valita paikkakuntansa. Tämän listan voi kopioida esim IRC-Galleriasta, jossa on varmaan melkein kaikki suomen kaupungit. :)

Näin estetään peeloilu profiileissa. Esim. ei voi laittaa tyhmää ja mautonta paikkakuntaa kuten UUperHAX0 SITI!!11

EDIT. Kappas unohdin koordinaatit täysin. Eli siinä olisi sitten taas seuraavaksi viikoksi kokopäivätyö kirjoitella kaikkien paikkakuntien koordinaatit :D

Tietysti se olisi ihan kiva juuri peeloilun eston kannalta, vaan.. niin, enpä ole tutkinut tarkkaan, kuinka moni oikein peeloilee nykyään sillä, vaan veikkaan, ettei kovin moni.

Antti Laaksonen [18.07.2003 13:22:12]

#

Paikkakunnan valinta listasta on hyvä idea, ja sen tekeminen onnistuu helposti - kaikki paikkakunnat koordinaatteineenhan löytyvät jo tuosta tiedostosta. Tietysti halutessaan sen kohdan voi edelleen jättää tyhjäksi. Toteutan kunhan kerkiän...

Grey [24.07.2003 23:13:44]

#

lainaus:

Paikkakunnan valinta listasta on hyvä idea, ja sen tekeminen onnistuu helposti - kaikki paikkakunnat koordinaatteineenhan löytyvät jo tuosta tiedostosta. Tietysti halutessaan sen kohdan voi edelleen jättää tyhjäksi. Toteutan kunhan kerkiän...

Estää kyllä peeloilun (ja pienen hauskanpidon), mutta entä sitten kun joku on paikkakunnalta, jota ei löydy ollenkaan listasta. Tai kuten Laaksosen tapauksessa, asuu osittain jossain ulkomailla.

Ja kuten sanottu, kovinkaan moni ei peeloile (ja minä tosiaan asun Linnunradalla, että älkää väittäkö vastaan.) Siispä jääköön homma käyttäjän harkinnan alle mitä siihen kirjoittaa. Peeloille kun on suotava mahdollisuus jäädä kiinni, jotta ne voitaisiin bannata ;-)

-Grey-

Pekka Kauppila [25.07.2003 21:00:50]

#

Voihan siihen laittaa sen listan ja myös mahdollisuuden kirjoittaa se asuinpaikka itse tai jättää ilmoittamatta. Olisi kiva jos olisi myös sellainen kartta josta näkisi mistä päin suomea täällä yleensä on porukkaa. Voisi olla vaikka niin että jos tietyltä alueelta on enemmän porukkaa se kohta näkyy kartalla tummempana jne...

Vilikki [26.07.2003 17:16:05]

#

lainaus:

Voihan siihen laittaa sen listan ja myös mahdollisuuden kirjoittaa se asuinpaikka itse tai jättää ilmoittamatta. Olisi kiva jos olisi myös sellainen kartta josta näkisi mistä päin suomea täällä yleensä on porukkaa. Voisi olla vaikka niin että jos tietyltä alueelta on enemmän porukkaa se kohta näkyy kartalla tummempana jne...

Samaa olen itseasiassa pähkäillyt muutamaan kertaan, mutten ole jaksanut ehdottaa. Ihan mielenkiintoinen idea.

Gwaur [26.07.2003 20:44:21]

#

Miksi Antrea -niminen paikkakunta on listassa vaikka se ei ole Suomessa? Johtuuko se siitä että se on kumminkin suomen kartan "suorakulmion" sisäpuolella?

Erityisesti Antreaaseen kiinnitin huomiota koska se kuullostaa ihan joltain haltioiden paikalta ;)

mikaelh [28.07.2003 02:07:06]

#

lainaus:

Miksi Antrea -niminen paikkakunta on listassa vaikka se ei ole Suomessa? Johtuuko se siitä että se on kumminkin suomen kartan "suorakulmion" sisäpuolella?

Erityisesti Antreaaseen kiinnitin huomiota koska se kuullostaa ihan joltain haltioiden paikalta ;)

Pienen Googletuksen jälkeen sain selville, että Antrea on joskus kuulunut Suomelle, mutta ei kuulu enää. Syynä on se, että se sijaitsee Venäjälle luovutetussa Karjalassa...
http://www.luovutettukarjala.org/antreanhistoria.htm

Tuosta listasta taitavat löytyä varmaan kaikki luovutettujenkin alueiden paikkakunnat. Ainakin sieltä löytyivät kaikki paikat, jotka poimin satunnaisesti tuolta:
http://www.luovutettukarjala.org/luovkarjkar.htm

Heikki [17.08.2003 20:08:29]

#

lainaus:

Entäpä, jos joku asuu vaikkapa Öllölässä. Kukaan (paitsi minä, koska katsoin kartasta) ei tiedä sen sijaintia. Jos sen sijainti on tietokannassa, sen kohdalla näkyy piste. Se helpottaa vähän toisen asuinpaikan hahmottamista ja voi vaikka katsella, kuinka kaukana se on omasta kotikaupungista.

Öllölä on suunnilleen 62.38658°N, 30.77287°E

Tuo öllölä on kyllä tuossa listassa...

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta