Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Puhelimella koneen käynnistys

Sivun loppuun

OILgame [11.08.2009 03:47:57]

#

Ajattelin, että olisi hienoa jos saisi milloin vain etänä pöytäkoneeseen yhteyden pitämättä sitä 24/7 päällä.

Aluksi tuli mieleen ostaa halpa puhelin johon soittaa ja katsoa sen kaiuttimeen syötettävän virran perusteella käynnistetäänkö kone. Sitten tuli mieleen, että kone käynnistyy vaikka jokin mainostaja soittaisi, s60 3rd puhelimissa ainakin voisi blokata muut paitsi oman numeron, mutta onnistuuko tämä mitenkään halvemmalla?

Vai onko tälle jotakin järkevämpää ratkaisua?

Tazca [11.08.2009 04:33:00]

#

Saattaisipa saada toimimaan Wake-On-Lan toiminnon avulla, eli lähettämällä magic packetin koneeseen vaikkapa kännykästä. En tiedä kyllä toimiiko toi LANin ulkopuolelta kuinka hyvin.

tesmu [11.08.2009 07:03:34]

#

Prepaidliittyminen numeroa ei käsittääkseni jaella millekkään lehtiasiamiehille. Lisäksi normaaliin liittymään voi laittaa markkinointieston jollon lehtiasiamiehet eivät soittele.

Itsellä pyörii sellainen systeemi, että serveri on 24/7 päällä ja siinä on bluetooth-tikku. Heti jos se löytää mun puhelimen MAC-osoitteen kantoalueen sisäpuolelta niin se lähetää Wake-On-Lanin mun pääkoneelle joka käynnistyy.

Kaikki tämä tapahtuu LAN:in sisäpuolella.

peg [11.08.2009 09:07:06]

#

Mun sähkölasku on 80€/3kk. Konettani en sammuta kuin asennusten yhteydessä.
Tuohon sähkölaskuun sisältyy valot, hella, pesukone, tv, tietokone ym.

Grez [11.08.2009 09:26:50]

#

Eiköhän ihan halpoihinkin puhelimiin voi määritellä tietyt numerot esim. VIP-listalle niin että ne hälyttää, vaikka luuri olisi muuten äänettömällä.

tesmu [11.08.2009 15:36:33]

#

Grez: Valitettavasti ei.

Mulla on N95 mikä ei ole halpa, eikä siinäkään ollut sellaista valmiina.

Piti hankkia IVCM (Interactive Voice Call Master) jotta sai tuollaiset säädettyä...

Wiwwe [11.08.2009 22:28:26]

#

OT: Sehän noissa Nokialaisissa onkin, että halpojen puhelimien "hyviä" ominaisuuksia ei ole ns. paremmissa puhelimissa.
Esim. just sellanen blacklist mihin voit helpolla puhelun jälkeen lisätä "häirikön" joka ei hälytä enää jatkossa.

kayttaja-2791 [11.08.2009 23:16:30]

#

Kyllä itsekin lähtisin ihan WOL-linjalta (Wake-On-Lan). OpenWRT:n kun itse vasta asensin Buffalon tukiasemaan (~5w virrankulutus muistaakseni) ja siihen kun näyttäisi olevan paketinhallinnassa WOL-softakin, niin tulikin mieleen että äkkiäkös siihen tekisi vaikka web-interfacen jolla koneen voisi käynnistellä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta