Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Suomipelit.comin pelintekokilpailu

Sivun loppuun

Tomppu [15.07.2009 19:59:41]

#

Suomipelit.com järjestää viidennen pelintekokilpailunsa, joka itseasiassa on ollut jo pari päivää käynnissä. Aiheena on elokuvaan liittyvä peli. Kilpailu päättyy elokuun 9. päivä.

Palkintoina on 129,90 euron arvoinen kuulokkeet + Resident Evil 5 (Xbox360:lle) -paketti, 45 euron lahjakortti E-ville -verkkokauppaan ja Frozenbyten uutukainen Trine.

Kilpailuun ilmoittautuminen tulee suorittaa ennen kilpailuajan päättymistä.

Kiinnostuneet löytävät lisätietoa kilpailusta täältä.

tgunner [15.07.2009 20:22:03]

#

Lueskelin tästä 13. päivä Suomipelit.comista, ja vaikuttaa todella mielenkiintoiselta kisalta. Aihe antaa varaa joustaa, mutta säilyttää silti rakenteensa. Tekisi itsekin mieli osallistua, mutta ensi keskiviikosta eteenpäin olen sekoilemassa ympäri maailmaa aina elokuun keskivaiheille asti. Kiireinen aikataulu tulisi, jos haluaisin saada jotain valmiiksi. :)

Mutta onnea ja menestystä kaikille Putkalaisille, jotka vaivaavat älynystyröitään tämän kimpussa.

nomic [16.07.2009 19:48:52]

#

Koskaan ennen en ole osallistunut kilpailuun, jossa omana voimana on koodaus. No, nyt sekin on tehty. Saas nähdä mitä tästä tulee omalta osaltani. Onko muita putkalaisia, jotka ovat tähän osallistuneet?

Merri [16.07.2009 20:08:17]

#

Harkitsen, mutta en tiedä riittävätkö voimavarat paneutua. Idea kyllä löytyy, mutta minulla ei ole olemassa pelikirjastoja tahi -koodia ennestään, joten kamalasti pitäisi nyhjäistä tyhjästä.

Syyskuussa kyllä olisi aikaa, mutta kun kilpailu ehtii päättyä ennen sitä.

Gaxx [16.07.2009 22:35:50]

#

Jostain syystä tuppaa nämä kilpailut osumaan sellaisiin ajankohtiin, ettei itselläni ole aikaa. Ei minulla tosin vielä mitään ideaakaan olisi.

Grandi [17.07.2009 02:28:34]

#

Mielenkiintoista. Harmi, että kisa-aikaa on jo vierähtänyt muutama päivä. Saatan osallistua jos keksin hauskan idean :) Toivottavasti kilpailu ei ole niin tasokas, etteikö 2D pelillä voisi pärjätä.

Merri [17.07.2009 07:05:04]

#

Pitää vaan yrittää panostaa pelattavuuteen ja hauskuuteen jos ei pysty mälläämään übergrafiikoita. Ja osallistun kisaan, lähinnä minulla tosin on käytössä vain vähän viikonloppuna aikaa, mutta se ei osallistumista ja yrittämistä estä. Tuleepahan vaihteeksi tehtyä jotakin vähän haastavampaa kuin leikittyä pikkufunktioilla.

nomic [17.07.2009 13:22:02]

#

Merri kirjoitti:

Pitää vaan yrittää panostaa pelattavuuteen ja hauskuuteen jos ei pysty mälläämään übergrafiikoita.

Sama täällä. Oma taidot piirtää tietokoneella on sen verran olemattomat ja vie niin paljon aikaa, että päätin luoda omasta projektista ascii-grafiikalla pyörivän hömpötyksen.
Mutta eipä se ulkonäkö, vaan se sisältö.

Harmi ettei tuolla voi kommentoida toisten blogeja, mutta sekin on varmaan sen takia, ettei kaikki ole teilaamassa projekteja.

Merri, lukaisin läpi sun uusimman viestin, ja vaikuttaa hyvältä!
Mites, kirjoitatko peliin tarinan suomeksi vaiko englanniksi?

Merri [17.07.2009 14:56:08]

#

Ihan suomeksi, niin voin leikkiä kielellä vähän enemmän (tosin pitää yrittää hillitä itseään). Ja toisaalta kun tekee suomeksi, niin voi olla satavarma ettei Ghibliltä tule lakikannetta :D

Merri [18.07.2009 18:38:24]

#

Löysin netistä sitten valmista täysin vapaasti käytettävää grafiikkaa, joten tulen käyttämään sitä apuna. Helpottaa ja nopeuttaa valtavasti tätä projektia, jossa muutenkin on puutetta ajasta ihan kylliksi. Kaiken lisäksi olen tänään ollut varsin tokkurassa, enkä ole päässyt koodaamisen makuun. Ainut tekninen asia jonka olen päättänyt on pelin resoluutio: 720 x 480. Tulee siis olemaan kiinteän kokoinen ikkuna

Huomisen tavoite on saada aikaiseksi kartalla liikkuminen, sekä ohjelma jolla voin piirtää karttoja. Koska minulla ei ole aikaa tehdä kokonaista maailmaa, niin keskityn pieneen alueeseen.

Kaikkein hömelöintä tässä on se, että joudun koodaamaan miniläppärilläni, sillä kaikissa muissa koneissa on Windows 7, joka taas ei syö sisään VB6:tta, jota käytän työkaluna. Tällä hetkellä miniläppäri on kiinni olohuoneen telkkarissa, täytyy pölläistä VGA-kaapeli omaan huoneeseen.

nomic [18.07.2009 22:13:51]

#

Oletko jo Merri miettinyt, millä luot grafiikkaa. En oikein muista vb:stä mitään, mutta esimerkiksi bitblittaus?
Ja toisen kysymys: aiotko pistää kuvia näytille ennen kuin kilpailu päättyy, vai salaatko koko homman kunnes projektit lasketaan ulos?

Merri [18.07.2009 23:00:33]

#

Kyllä se menee BitBlt:n avuin, vaikka kaipaisinkin vähän kehittyneempiäkin tekniikoita. Pääosasta grafiikkaa tulee kuitenkin semmoista 16-bittityyliä, että olkoon tuollainen rajoitus, vaikka jo SNES kykenikin paljon siistimpiin efekteihin kuin mitä BitBlt sallii. Minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa opetella esimerkiksi DirectX:ää. Laitan kyllä esimaistiaisia näkyville jahka jotain näyttämisen arvoista tulee eteen, nyt minulla on vielä vain pari hassua spriteä ja nykymuodossaan lähes käyttökelvottomia maastotilejä.

Merri [19.07.2009 20:48:54]

#

Karttaeditorista kuva

Päähahmon HQ-versio

Eipä tässä saanut niin paljon aikaiseksi kuin olisi ollut tarve. Aikataulu alkaa pissiä heti alkuunsa, mutta olipahan tämä odotettavissakin. Maasto saa kärsiä yksinkertaisuudesta, minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa hoitaa sitä niin hyvin kuin se pitäisi hoitaa, vaikka minulla olisi jopa valmista grafiikkaa paremman jäljen aikaansaamiseksi. Nyt täytyy vain äkkiä saada enemmän eri näköisiä maastotilejä ja ehkä maasto-objektejakin kartalle. Hyvä puoli on että kartta tallentuu ja latautuu jo ihan täysin, joten sinällään pystyisin jo jotakin saamaan aikaiseksi siihen. Toisaalta minulta puuttuu vielä kokonaan hahmojen sijoittelumahdollisuus saati niiden skriptaaminen (tosin menee kovakoodaamisella kun ei ole aikaa kehitellä mitään oikeaa skriptijärjestelmää).

Onnittelut sille joka arvaa minkä pelin 256-värinen paletti on käytössä!

trilog [19.07.2009 20:55:01]

#

Merri kirjoitti:

Onnittelut sille joka arvaa minkä pelin 256-värinen paletti on käytössä!

merri.net kirjoitti:

joudun aikarajoitteista johtuen tyytymään pelissä FF6-grafiikan lähikopioihin

:)

Merri [19.07.2009 21:03:51]

#

Eip ole se peli :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta