Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Uusi kieli haussa: C++ vai Basic?

Sivun loppuun

Rocceri [05.06.2009 12:47:46]

#

Itsekkin olisin kiinnostunut opettelemaan jotain uutta kieltä. Joskus olen osannut tuota CoolBasicciä jonkin verran. Nyt siitäkin on kauan, enkä muista mitään. Kannattaisiko minun jollain Basicillä harjoitella vai jotain C/C++?
Enemmän olisin kiinnostunut C++:sta, mutta en ole varma kannattaako tällä aloitttaa. Olisikohan se ohjelma ollut Dev-C++ tai jotain vastaavaa.

kayttaja-2791 [05.06.2009 12:49:32]

#

Rocceri kirjoitti:

Itsekkin olisin kiinnostunut opettelemaan jotain uutta kieltä. Joskus olen osannut tuota CoolBasicciä jonkin verran. Nyt siitäkin on kauan, enkä muista mitään. Kannattaisiko minun jollain Basicillä harjoitella vai jotain C/C++?
Enemmän olisin kiinnostunut C++:sta, mutta en ole varma kannattaako tällä aloitttaa. Olisikohan se ohjelma ollut Dev-C++ tai jotain vastaavaa.

Sanoisin että mitä haluat oppia? Pelin tekoa, hyötyohjelmien, nettisivujen?

Triton [05.06.2009 12:51:21]

#

Rocceri kirjoitti:

Itsekkin olisin kiinnostunut opettelemaan jotain uutta kieltä. Joskus olen osannut tuota CoolBasicciä jonkin verran. Nyt siitäkin on kauan, enkä muista mitään. Kannattaisiko minun jollain Basicillä harjoitella vai jotain C/C++?
Enemmän olisin kiinnostunut C++:sta, mutta en ole varma kannattaako tällä aloitttaa. Olisikohan se ohjelma ollut Dev-C++ tai jotain vastaavaa.

Etkös sinä ole aika paljon tehnyt php:llä skriptejä? Sinänsä ehkä kannattaisi siirtyä mielummin C++ ihan senkin takia, että php:n syntaksi on hyvin samanlaista kuin C++:n...

Rocceri [05.06.2009 12:55:21]

#

Triton kirjoitti:

Etkös sinä ole aika paljon tehnyt php:llä skriptejä? Sinänsä ehkä kannattaisi siirtyä mielummin C++ ihan senkin takia, että php:n syntaksi on hyvin samanlaista kuin C++:n...

Joo. Mikä ohjelma kannattaisi ottaa sitä varten? Windowsille pitäisi olla.

Triton [05.06.2009 12:57:52]

#

Kaipa se Dev-C++ on ihan käypä. Itse olen sillä tehnyt, tosin C++:n käyttö on jäänyt todella vähäiseksi...

Rocceri [05.06.2009 13:00:02]

#

Triton kirjoitti:

Kaipa se Dev-C++ on ihan käypä. Itse olen sillä tehnyt, tosin C++:n käyttö on jäänyt todella vähäiseksi...

Otin tämän ohjelman netistä - ei näytä kovin nykyaikaisella. Mun Windows 98:n ohjelmat näytti suunnilleen tolta.
Mutta, jos se hyvä, niin sitä sitten vaan.

Triton [05.06.2009 13:02:32]

#

Rocceri kirjoitti:

Triton kirjoitti:

Kaipa se Dev-C++ on ihan käypä. Itse olen sillä tehnyt, tosin C++:n käyttö on jäänyt todella vähäiseksi...

Otin tämän ohjelman netistä - ei näytä kovin nykyaikaisella. Mun Windows 98:n ohjelmat näytti suunnilleen tolta.
Mutta, jos se hyvä, niin sitä sitten vaan.

Sinulla on todennäköisesti vanhempi versio, mutta en sitten tiedä miten se toimivuuteen vaikuttaa...

Rocceri [05.06.2009 13:10:30]

#

Tuolta http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html otin 4.9.9.2 version. En sitten tiedä, mikä on uusin.

vehkis91 [05.06.2009 14:55:50]

#

Rocceri, jos haluat ohjelmoida winukalla c++ käytä code::blocksia tai visual studiota.

Rocceri [05.06.2009 16:20:44]

#

vehkis91 kirjoitti:

Rocceri, jos haluat ohjelmoida winukalla c++ käytä code::blocksia tai visual studiota.

Visual Studiota käyttäisin mielelläni, koska olen kuullut kaikenlaista hyvää siitä. Kuitenkin kun Microsoftin näitä Express Edition ohjelmia katselin, niin siellä oli myös C ja C++ kieliin erikseen omat ohjelmat. Onko silti Visual Studio paras vaihtoehto Microsoftin ohjelmista?
Jossain oli, että Visual Studio maksaa, kun ottaa sen täyden version. Mutta tämä Express on ilmainen?

Grez [05.06.2009 17:06:32]

#

No jos olen oikein ymmärtänyt niin (maksullisessa) visual studiossa on kaikki siihen kuuluvat kielet (VB.Net, C#, C++, yms) ja nuo expressit on aina vaan yhdelle kielelle (esim. VB.Net). Toki niitä expressejä voi ladata useampia.

Expressit on tosiaan ilmaisia ja niillä voi tehdä vaikka kaupallista softaa. Niissä ei ole kaikkia maksullisten versioiden ominaisuuksia, mutta sanoisin että jos ominaisuuksien puolesta qb riittää, niin riittää nuokin varmasti.

Itsellänikin on kotikoneella asennettuna muutamia express editioneita, että voi testailla tarvittaessa jos tulee netissä vastaan joku juttu. Työpaikalla on sitten kaupalliset versiot.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta