Lostmemory on siis tekstipohjainen seikkailupeli, joka sijoittuu jonnekkin 2000-luvulle.
Vaikkapa kolmannenmaailmansodan jälkeiseen aikaan, jolloin talot ovat ryhmittyneet samanlaisiksi kyliksi kuin keskiajalla. On silti yleistä että perheellä on TV, tietokone, jne.
C:llä on kirjoitettu, kuulemma kääntyy myös Linuxille. Lähdekoodi: http://files.filefront.com/Lostmemory v10c/;13764444;/fileinfo.html
Haluaisin kommentteja, mielipiteitä, jne. Ilmoittakaa täällä tai (mielummin) lähettäkää sähköpostia osoitteeseen jaketyyppi@gmail.com jos haluatte jatko-osan.
Mod. huom: älä turhaan katko tekstirivejäsi itse.
Yritin muokata tota muttei jostain syystä onnistunut. Tuossa uusi "parempi" versio
http://files.filefront.com/Lostmemory v11c/;13841098;/fileinfo.html
Juoni on kyllä harvinaisen tylsä. Itse en jatko-osaa haluaisi kun ensimmäisessäkin osassa olisi vielä tekemistä vaikka kuinka. Peli näyttää C:n alkeiden harjoitusprojektilta (?).
Kannattaisi kääntämisessä tulevat varoitukset korjata kun eivät tosiaankaan ole mitään ylitsepääsemättömiä. Peli muuten loppuu segmentation faultiin, että sekin kannattaisi korjata. Keksi vielä jokin mielenkiintoinen juoni ja laajenna peliä paljon, ettei kaikkia sen vaihtoehtoja voi pelata läpi kymmenessä minuutissa.
trilog kirjoitti:
Peli muuten loppuu segmentation faultiin, että sekin kannattaisi korjata.
Ehkä se on juonellinen twist mitä et vain ymmärrä, katso nyt pelin nimeäkin :D
olihan tuo todellakin aika yksinkertainen peli, eikä ainakaan liian pitkä :D repesin siihen "Mies rupeaa nauramaan sinulle. Sitten han kuolee, koska ei saa happea." xDDDDD mutta luulen kyllä itsekin, että olet vielä aika aloittelija? ehkä ohjelmoinut jtn vähän alle kuukauden varmaankin? mutta kun teet uuden pelin joskus, yritä sisällyttää siihen jotain muitakin elementtejä, kuin "1"- ja "2"-napit... esim tee kunnon seikkailu, jossa on rahaa ja vihollisia ja muuta. tai ainakin tee tuolle jonkinmoinen ulkoasu(ympäröi vaikka teksti risuaidoilla tai piirrä se tapahtumakuvio ASCII-merkeillä(?) :P
Edit: anteeksi, jos viesti oli loukkaavan sävyinen tai muuta.
Jesss, rakentavaa kritiikkiä.
Toi oli tollanen kokeilu, enkä ole opiskellut(?)
C:tä edes kuukautta. Tarkoitus oli saada ihmiset
nauramaan, ei pelaamaan. Pitäis jaksaa kaivaa
se ohjelmointikirja ja ettiä mm. miten kaikki
teksti pyyhitään siitä näytöltä. Tollanen olis
(melkeen) tavotteena:
http://sooda.dy.fi/ohjelmat/?id=stoori
*rupeaa googlettamaan C-ohjetta*
Pitäis uus versio (ja uus "juoni") olla valmiina
enintään parissa viikossa.
Taas yritin rämpyttää "Muokkaa" nappia ei mitään tapahdu.
Katsoin kalenteria ja muistin että on ens viikolla partioleiri, voi kestää ehkä reilu kuukaus että saan jotain demoja(?) tai muuta valmiiksi. Ajattelin jotain ongelmanratkontaa tai labyrinttejä (merkiihrafiikkaa jee!).
itse oon ohjelmoinut javalla jo >6kk ja en saa sitä ruutua tyhjäksi... en kyllä uskokaan, että komentoriviä edes voi tyhjentää? mutta hyvähyvä, itse opin edes if-lauseet aika pitkän ajan päästä :D nyt on vaan tullut aika pitkä tauko, kun ei ole jaksanut koodailla sitä peliä, kun siinä on omituinen ongelma, jota en saa korjattua :( inhottavaa...
Edit: jos tarkoitit tätä muokkausta, siinä on jonkinmoinen aikaraja, mitä sitä saa muokata... muuten, mikä se "segmentation fault" on? kun en oikein c:tä/c++:aa ymmärrä, kun siinä on kaikkia ihme muistipointtereita yms. härpäkkeitä :D
Tommittaja kirjoitti:
muuten, mikä se "segmentation fault" on? kun en oikein c:tä/c++:aa ymmärrä, kun siinä on kaikkia ihme muistipointtereita yms. härpäkkeitä :D
No se ei ole kielestä kiinni vaan suojatusta tilasta. Se tarkoittaa sitä, että ohjelma koittaa käyttää muistia sellaisesta paikasta, mihin sillä ei ole lupaa. http://en.wikipedia.org/wiki/Segmentation_fault tuolla on lisää asiasta. Toki kielellä on se merkitys, että jotkin kielet estää ettei tuollaista tapahdu.
Tommittaja kirjoitti:
muuten, mikä se "segmentation fault" on?
Segmentation fault tulee yleensä vastaavissa tilanteissa kuin Javassa NullPointerException tai ArrayIndexOutOfBoundsException. Javassa ohjelma tarkistaa osoittimet ja indeksit ja ilmoittaa virheistä Javan omilla keinoilla; C ei sisällä vastaavia tarkistuksia, ja virheilmoitus tulee vasta käyttöjärjestelmältä, kuten Jalmari91 selitti. Tämän takia C-koodi voi olla vastaavaa Java-koodia hippusen nopeampi mutta toisaalta myös virheet on vaikeampi löytää.
Ja erityisen vaikeaksi virheiden löytämisen tekee se, että C:llä kirjoitetussa ohjelmassa väärän muistiosoitteen käyttäminen ei läheskään aina tuota virheilmoitusta, koska operaatio voi olla käyttöjärjestelmän mielestä täysin OK, vaikka se olisi C-koodin kannalta täysin laiton, kuten juuri taulukon rajojen yli menevien elementtien käyttö. Tällöin monesti käy niin, että ohjelma ei kaadu, vaan tekee jotakin C-koodin kannalta täysin epäloogista kuten muuttaa väärän muuttujan arvoa tai jopa ohjelman käskyjä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.