Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Ääniefektit html:lä peliin

Sivun loppuun

OILgame [17.05.2009 01:29:01]

#

Oon koittanut saada JS:llä tekemääni ponggiin ääniefektit, mutta en saa millään kuulumaan mitään.

Olen koittanut bgsoundia ja embediä näin:

<embed src="pong.wav" autostart=true loop=false volume=100 hidden=true>
<noembed><bgsound src="pong.wav"></noembed>

Mitä kannattaisi tehdä?

Metabolix [17.05.2009 09:11:17]

#

Mitähän olet käytännössä tuolle antamallesi koodille yrittänyt tehdä? Ei se itsekseen osaa ääntä soittaa oikeaan aikaan.

MIB [17.05.2009 09:56:48]

#

JavaScriptistä en tiedä, mutta PHP:llä on mahdollista. Itse tekisin sen IF -lauseilla

trilog [17.05.2009 09:59:28]

#

MIB kirjoitti:

JavaScriptistä en tiedä, mutta PHP:llä on mahdollista. Itse tekisin sen IF -lauseilla

Peli ei ole kovin dynaaminen kun pitää sivu latailla uudestaan aina kun ääni pitäisi soittaa. Löytyy se IF-lause JavaScriptistäkin.

OILgame [17.05.2009 14:44:43]

#

trilog kirjoitti:

MIB kirjoitti:

Peli ei ole kovin dynaaminen kun pitää sivu latailla uudestaan aina kun ääni pitäisi soittaa. Löytyy se IF-lause JavaScriptistäkin.

Luulisi tämän teko olevan mahdollista frameilla ainakin, mutta onko mitään ideaa miten saisin nyt ees jotakin kuulumaan?

jo123 [17.05.2009 15:22:49]

#

Itse lähtisin tekemää flashilla. Aina kun haluat äänen lisää javascriptillä sivulle kyseisen flash-sisältö. En sitten tiedä onko tämä sitä mitä haluat.

OILgame [17.05.2009 17:09:12]

#

jo123 kirjoitti:

Itse lähtisin tekemää flashilla. Aina kun haluat äänen lisää javascriptillä sivulle kyseisen flash-sisältö. En sitten tiedä onko tämä sitä mitä haluat.

Kait se näin toimisi, mutta tahtoisin tehdä flashittoman pelin :)

Tuli tässä säädettyä lisää ja sain tälläsen aikaan.

Ff+xp+quicktime: Test1+test2 toimii.
Ff+ubuntu+totem: Test1+test2 toimii.
Opera+xp: Test2 toimii.
Opera+ubuntu: Ainoastaan machinegun toimii. Johtuu varmaan siitä, kun se on mpeg3 ja pong mpeg1?

Millä converterilla saisin ponginkin mpeg3:seksi (lamella en ainakaan onnistunut)?
Entä pystyykö tota quicktimeä ohjaamaan js:llä, kun näin se toimisi nopeammin?

jo123 [17.05.2009 22:53:17]

#

Täällä ainenki kuluu aika kauan ennenkun ääni käynnistyy, että jos pallo törmää seinään ja 2 sekan jälkeen kuuluu pong, niin ei se mikään kovin miellyttävä äänimaailmallinen kokemus vissiin ole. :)

OILgame [17.05.2009 23:25:01]

#

jo123 kirjoitti:

Meni mulla ainenki kuluu aika kauan ennenkun ääni käynnistyy, että jos pallo törmää seinään ja 2 sekan jälkeen kuuluu pong, niin ei se mikään kovin miellyttävä äänimaailmallinen kokemus vissiin ole. :)

Mulla alkaa instana ainakin jompikumpi testeistä riippuen selaimesta, paitsi jos selain käyttää quicktimeä (kuten ff wintoosassa). Osaisiko joku neuvoa miten pystyn ohjaamaan quicktimeä, avaamatta sitä uudelleen joka kerta?

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta