Elikkä meillä on kolme tietokonetta, Macintosh Performa 450 (?), jossa on System 7, yksi Windows XP Professional-kone ja iBook G4, jossa on Mac OS X. Macintosh Performa 450:ssä on tosi paljon tiedostoja, jotka pitäisi siirtää Mac OS X:ään. Ongelma on kuitenkin se, että OS X -koneessa on pelkästään DVD- ja USB-asemat, Windows-koneessa disketti-asema ja USB-asema (plus ei-polttava DVD-asema), ja Macintosh Performa-koneessa pelkkä diskettiasema. Voinko siirtää tiedostot ensin Performasta Windowsille disketillä, ja sieltä USB-muistitikulla OS X:lle?
ps. Macintosh Performa-koneellani pystyy alustamaan DOS-levykkeitä.
Kaikista koneista löytyy kuitenkin verkkokortti?
En tiedä, en ole koskaan käyttänyt verkkoa Macintosh Performassa.
No eipä sit mitään :) Jos tiedostot eivät ole kovin suuria, niin voipi olla, että ehdit siirtämään ne disketeillä moneen kertaan ennen kun täältä löytyy (jos löytyy) joku elegantimpi ja/tai tehokkaampi ratkaisu :)
Mutta pystyn siis siirtämään ne disketeillä Windowsin kautta toiselle Macille?
Mikäs sen estäis?
Pystyt siirtämään korpuilla. Olen itse siirtänyt tiedostoja talteen sukulaisen vanhasta System 7:ää käyttäneestä Macintoshista. Silloin en tainnut huomata, että disketit olisi voinut formatoida myös MSDOS-muotoon. Linux tunnisti kuitenkin nätisti korppujen tiedostojärjestelmän ja tiedostot sai siirrettyä.
Hyvä homma. :) Olin miettinyt ainoastaan tuota tiedostojärjestelmää.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.