Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Apachen asennus Vistaan

Sivun loppuun

Triton [20.03.2009 13:32:43]

#

Olen tässä vääntänyt jo kaksi iltaa, mutta en ole saanut Apachea toimimaan Vistalla... En ole myöskään löytyänyt erikseen Vista-yhteensopivaa Apache versiota (jos sellaista edes on). Eli mitä neuvoksi? MySQL:n kohdalla on ollut sellaisia ongelmia, että yhteys ei muodosto porttiin 3306 eikä Norttonkaan näytä sitä blokkaavan,

Grez [20.03.2009 14:03:07]

#

Itse käytän tarvittaessa xampp -pakettia (sisältää Apachen, PHP:n, MySQL:n) eikä kyllä koskaan mitään ongelmia ole ollut. Ja Vistalla siis.

Koko roskan asennuksessakin meni alle minuutti.. Onko joku syy mikset käytä jotain valmista pakettia? Vastaaviahan on muitakin, jos ei juuri Xampp sovellu omiin tarpeisiin.

Triton [20.03.2009 14:10:50]

#

No asensin Xamppin että VertigoServin, mutta molemmissa oli sama ongelma; kun yritin testata, että kaikki toimii tallentamalla www-kansioon PHP-koodinpätkän, niin Vista valittaa, ettei kansioon voi tallentaa ilman järjestelmänvalvojan oikeuksia ja minähän olen tämän koneen järjestelmänvalvoja... Eli se kaatui siihen. VertogoServin toinen ongelma oli tuo, että kun yritin kirjautua phpmyadminiin, niin se heittää herjaa, ettei MySQL:llään saa yhteyttä.

Grez [20.03.2009 14:29:49]

#

Triton kirjoitti:

että kaikki toimii tallentamalla www-kansioon PHP-koodinpätkän, niin Vista valittaa, ettei kansioon voi tallentaa ilman järjestelmänvalvojan oikeuksia ja minähän olen tämän koneen järjestelmänvalvoja...

Eli ongelmana ei liittynyt mitenkään noihin softiin vaan siihen, että et osaa käyttää Vistaa. Vistassahan järjestelmänvalvojalla ei ole oletuksena järjestelmänvalvojan oikeuksia, vaan ne pitää aina kutakin käyttökertaa varten pyytää erikseen.

Jos käytät ohjelmaa joka ei osaa tarvittaessa pyytää järjestelmänvalvojan oikeuksia, niin voit valita ajavasi ko. ohjelmaa järjestelmänvalvojan oikeuksilla esim. klikkaamalla ohjelman ikonin kohdalla oikeanpuoleista painiketta ja valitsemalla "suorita järjestelmänvalvojana".

Triton [20.03.2009 14:51:16]

#

Tuosta se olikin kysymys... Joo, olen käyttänyt Vistaa kaks päivää, joten en tosiaankaan osaa käyttää sitä kunnolla. Näytti tuo MySQL ongelmakin hävitä, kun VertigoServin suoritti adminina.

Juhko [20.03.2009 16:44:58]

#

Eikö sua ole varoitettu hankkimasta Vistaa? o_O

Triton [21.03.2009 00:42:53]

#

Kyllähän mä Vistan ongelmat tiedän, mutta kun sattui uuden koneen mukana tulevan. Sitäpaitsi Windows 7 julkastaan kuitenkin jo ensivuonna, joten ei tätä Vistaa tarvii kovin kauaa käyttää...

Grez [21.03.2009 09:42:41]

#

Triton kirjoitti:

Kyllähän mä Vistan ongelmat tiedän, mutta kun sattui uuden koneen mukana tulevan. Sitäpaitsi Windows 7 julkastaan kuitenkin jo ensivuonna, joten ei tätä Vistaa tarvii kovin kauaa käyttää...

Ja tuolta osin samat "ongelmat" on Windows 7:ssakin.

Merri [23.03.2009 13:12:24]

#

Eikö olisi vain helpompaa vaihtaa sen kansion käyttöoikeuksia siten, että sinne on lupa kirjoittaa? Minusta järkeenkäyvämpää kuin laittaa ohjelmalle erikseen kaikki valtuudet, joita se ei tarvitse.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta